Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag lÀmnar den hÀr dÄ sÄ lÀngeTÀnkte dela denna frÄn min favoritkanal pÄ youtube. LÀrde mig nÄgot nytt vad den femuddade stjÀrnan betyder... Hade ju en sÄdan hÀr för nÄgra mÄnader sedan och nu kan jag sakna den....
Bra, dÄ slipper jag fundera pÄ denAng SBGE015, riktigt bra klocka.
Avsaknaden av lysmassa Àr inget man tÀnker pÄ enligt mig, det kompenseras med guldindex dagtid. SÄ hittar ni en kör, denna gick fort.
Ang priset sÄ mÄste man ju ta höjd för det stÀndiga pruteri som föregÄr, sÄ I detta fall blev alla parter nöjda skulle jag tro,![]()
Vilken stor grej han gjorde av att det Àr blÄ plast pÄ baksidan av klockan. "Omg, it looks so cheap. I can't believe they would do something like this!" Fattar inte grejen. Vad Àr problemet med blÄ plast?TÀnkte dela denna frÄn min favoritkanal pÄ youtube. LÀrde mig nÄgot nytt vad den femuddade stjÀrnan betyder... Hade ju en sÄdan hÀr för nÄgra mÄnader sedan och nu kan jag sakna den....
Det första man sliter bort sÄ hÄller med och Àven jag reagerade pÄ det.Vilken stor grej han gjorde av att det Àr blÄ plast pÄ baksidan av klockan. "Omg, it looks so cheap. I can't believe they would do something like this!" Fattar inte grejen. Vad Àr problemet med blÄ plast?
Har för mig att de ligger pÄ 44-45mm. Tunn och finNÄgon som vet vad det Àr för lug 2 lug pÄ sbgx063? Har provat en rolex dj och den passar mycket bra till min taniga handled, sÄ försöker nu att hitta en seiko med liknande mÄtt![]()
Rolex har inte ens blÄ plast, sen fÄr man inte ens ta bort den sjÀlv.. det Àr billigt om nÄgotVilken stor grej han gjorde av att det Àr blÄ plast pÄ baksidan av klockan. "Omg, it looks so cheap. I can't believe they would do something like this!" Fattar inte grejen. Vad Àr problemet med blÄ plast?
Har för mig att de ligger pÄ 44-45mm. Tunn och fin![]()
Sbgx063 Àr en klar kontender mot valfri DJ 36mm.Jamen dÄ kanske det nÀstan Àr som en datejust i storlekentack ska du ha!
Klasskillnad. En DJ har sÀllan sett sÄ trist ut. Ljuset spelar vÀl in iofsSbgx063 Àr en klar kontender mot valfri DJ 36mm.
Tror 44mm stÀmmer rÀtt bra L2L pÄ Sbgx063.
JÀmförelse pÄ mina 16cm stockar.
![]()
![]()
Klasskillnad. En DJ har sÀllan sett sÄ trist ut. Ljuset spelar vÀl in iofs![]()
Det finns automater i samma storlek, om man skulle vilja ha det.Jag tycker bÀttre om seikon i alla falllite synd att det inte Àr en automatisk dock
men det kan jag nog leva med
![]()
Men Àr dom inte bra mycket tjockare Àn dj:n?Det finns automater i samma storlek, om man skulle vilja ha det.
Hehe jag försökte hitta bilderna i arkivet som beskrev storleken bÀst. Min DJ 16200 har sina egenskaper nÀr den fÄr komma ut i solen den ocksÄ. Men den Àr ingen GSKlasskillnad. En DJ har sÀllan sett sÄ trist ut. Ljuset spelar vÀl in iofs![]()
Det vet jag inte, det kan du sÀkert googla (ingen aning om mÄtten pÄ DJ). Du inledde med frÄga om l2l och hur storleken upplevdes vs DJ, sÄ jag förstod inte att tjockleken ocksÄ var ett kriterium. NÀr du sa att du tycker det Àr synd att sbgx inte Àr automat sÄ trodde jag du föredrog sbgx-mÄtt men automatMen Àr dom inte bra mycket tjockare Àn dj:n?![]()
HahaDet vet jag inte, det kan du sÀkert googla (ingen aning om mÄtten pÄ DJ). Du inledde med frÄga om l2l och hur storleken upplevdes vs DJ, sÄ jag förstod inte att tjockleken ocksÄ var ett kriterium. NÀr du sa att du tycker det Àr synd att sbgx inte Àr automat sÄ trodde jag du föredrog sbgx-mÄtt men automatPersonligen föredrar jag HAQ, sÄ jag Àr partisk
*sbgr253=13,3mm
Sbgx helt klart! Mycket snyggt!SBGX vs SBGV, 37mm vs 40mm
Vet att frÄgan behandlats tidigare men jag behöver en 2nd oppinion för mina handleder..
SBGX, 37mm
![]()
SBGV, 40mm
![]()
Tack för input, lutar Ät den..Sbgx helt klart! Mycket snyggt!
Bara att slÄ till!Tack för input, lutar Ät den..
Har en köpesannons ute pÄ KS, hoppas pÄ att nÄgon vill sÀlja sin...Bara att slÄ till!sjÀlv sÄ hade jag inte ens funderat
SBGV:n Àr helt enkelt för stor för min smak! Hade varit annars om det var en dykare. SÄ köp
![]()
Jag tycker bĂ„da ser bra ut, smaksak. Sbgvân har ju nĂ„gra detaljer över sbgx som kanske skaver nĂ€r man vet dom ...Har en köpesannons ute pĂ„ KS, hoppas pĂ„ att nĂ„gon vill sĂ€lja sin...
Blev osĂ€ker nĂ€r jag provade sbgvân bara men tycker ocksĂ„ att 37 passade bĂ€ttre
SBGX vs SBGV, 37mm vs 40mm
Vet att frÄgan behandlats tidigare men jag behöver en 2nd oppinion för mina handleder..
SBGX, 37mm
![]()
SBGV, 40mm
![]()
Tack. Just den blĂ„ tavlan pĂ„ sbgvân tyckte jag var grym. Riktigt djup blĂ„ och en fördel för den modellen.BĂ„da sitter fint, sbgv:n har mer nĂ€rvaro pĂ„ handleden, men tycker inte den ser för stor ut pĂ„ din handled. Grym tavla pĂ„ sbgv, sĂ€rskilt den blĂ„ som du provar.
Tack för input. Letar....vilka detaljer...?Jag tycker bĂ„da ser bra ut, smaksak. Sbgvân har ju nĂ„gra detaljer över sbgx som kanske skaver nĂ€r man vet dom ...
Tack. Just den blĂ„ tavlan pĂ„ sbgvân tyckte jag var grym. Riktigt djup blĂ„ och en fördel för den modellen.
Jag har ju haft ett antal av bĂ„da (nu har frun en sbgx). Det som störde mig med sbgx (förutom att den kĂ€ndes lite för liten pĂ„ mig) var avsaknaden av applicerat index bredvid datumet och att sekundvisaren Ă€r öppen i centrum. Superlöjligt, men nĂ€r man vĂ€l sett det och tĂ€nker pĂ„ detAngenĂ€ma âproblemâ att vara tvungen att vĂ€lja mellan tvĂ„ grymma klockor
Detaljerna BarbaBaba nÀmner kan ocksÄ pÄverka eventuellt beslut mellan modellerna.