• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

TÀnkte dela denna frÄn min favoritkanal pÄ youtube. LÀrde mig nÄgot nytt vad den femuddade stjÀrnan betyder... Hade ju en sÄdan hÀr för nÄgra mÄnader sedan och nu kan jag sakna den....

• Like
Reactions: Npl
TÀnkte dela denna frÄn min favoritkanal pÄ youtube. LÀrde mig nÄgot nytt vad den femuddade stjÀrnan betyder... Hade ju en sÄdan hÀr för nÄgra mÄnader sedan och nu kan jag sakna den....
Jag lÀmnar den hÀr dÄ sÄ lÀnge ;)
IMG_20190610_195615.jpg

Ang SBGE015, riktigt bra klocka.
Avsaknaden av lysmassa Àr inget man tÀnker pÄ enligt mig, det kompenseras med guldindex dagtid. SÄ hittar ni en kör, denna gick fort.

Ang priset sÄ mÄste man ju ta höjd för det stÀndiga pruteri som föregÄr, sÄ I detta fall blev alla parter nöjda skulle jag tro, ;)
Bra, dÄ slipper jag fundera pÄ den ;)
Samtidigt... Fan!

Vilken stor grej han gjorde av att det Àr blÄ plast pÄ baksidan av klockan. "Omg, it looks so cheap. I can't believe they would do something like this!" Fattar inte grejen. Vad Àr problemet med blÄ plast?

NÄgon som vet vad det Àr för lug 2 lug pÄ sbgx063? Har provat en rolex dj och den passar mycket bra till min taniga handled, sÄ försöker nu att hitta en seiko med liknande mÄtt :)

Vilken stor grej han gjorde av att det Àr blÄ plast pÄ baksidan av klockan. "Omg, it looks so cheap. I can't believe they would do something like this!" Fattar inte grejen. Vad Àr problemet med blÄ plast?
Rolex har inte ens blÄ plast, sen fÄr man inte ens ta bort den sjÀlv.. det Àr billigt om nÄgot ;)

Men Àr dom inte bra mycket tjockare Àn dj:n? :)
Det vet jag inte, det kan du sÀkert googla (ingen aning om mÄtten pÄ DJ). Du inledde med frÄga om l2l och hur storleken upplevdes vs DJ, sÄ jag förstod inte att tjockleken ocksÄ var ett kriterium. NÀr du sa att du tycker det Àr synd att sbgx inte Àr automat sÄ trodde jag du föredrog sbgx-mÄtt men automat :rolleyes: Personligen föredrar jag HAQ, sÄ jag Àr partisk ;) *sbgr253=13,3mm

Senast Àndrad:
Det vet jag inte, det kan du sÀkert googla (ingen aning om mÄtten pÄ DJ). Du inledde med frÄga om l2l och hur storleken upplevdes vs DJ, sÄ jag förstod inte att tjockleken ocksÄ var ett kriterium. NÀr du sa att du tycker det Àr synd att sbgx inte Àr automat sÄ trodde jag du föredrog sbgx-mÄtt men automat :rolleyes: Personligen föredrar jag HAQ, sÄ jag Àr partisk ;) *sbgr253=13,3mm
Haha :D ja dÄ var sbgr inte sÄ farligt tjock! Men en HAQ kanske Àr snÀllare mot plÄnboken :woot: fÄr se vad som dyker upp först och ta stÀllning dÄ :D tack sÄ mycket för hjÀlpen!

Bara att slÄ till! ;) sjÀlv sÄ hade jag inte ens funderat :p SBGV:n Àr helt enkelt för stor för min smak! Hade varit annars om det var en dykare. SÄ köp :angel:
Har en köpesannons ute pÄ KS, hoppas pÄ att nÄgon vill sÀlja sin...
Blev osĂ€ker nĂ€r jag provade sbgv’n bara men tycker ocksĂ„ att 37 passade bĂ€ttre

Har en köpesannons ute pÄ KS, hoppas pÄ att nÄgon vill sÀlja sin...
Blev osĂ€ker nĂ€r jag provade sbgv’n bara men tycker ocksĂ„ att 37 passade bĂ€ttre
Jag tycker bĂ„da ser bra ut, smaksak. Sbgv’n har ju nĂ„gra detaljer över sbgx som kanske skaver nĂ€r man vet dom ...

SBGX vs SBGV, 37mm vs 40mm
Vet att frÄgan behandlats tidigare men jag behöver en 2nd oppinion för mina handleder..

SBGX, 37mm
1CAFD94C-5CA5-4A46-8CDC-6ED161CDBDEA.jpeg

SBGV, 40mm
E56A4676-805B-4527-9383-B8A8C217A755.jpeg

BÄda sitter fint, sbgv:n har mer nÀrvaro pÄ handleden, men tycker inte den ser för stor ut pÄ din handled. Grym tavla pÄ sbgv, sÀrskilt den blÄ som du provar.

BÄda sitter fint, sbgv:n har mer nÀrvaro pÄ handleden, men tycker inte den ser för stor ut pÄ din handled. Grym tavla pÄ sbgv, sÀrskilt den blÄ som du provar.
Tack. Just den blĂ„ tavlan pĂ„ sbgv’n tyckte jag var grym. Riktigt djup blĂ„ och en fördel för den modellen.

Tack. Just den blĂ„ tavlan pĂ„ sbgv’n tyckte jag var grym. Riktigt djup blĂ„ och en fördel för den modellen.

AngenĂ€ma ”problem” att vara tvungen att vĂ€lja mellan tvĂ„ grymma klockor:D
Detaljerna BarbaBaba nÀmner kan ocksÄ pÄverka eventuellt beslut mellan modellerna.

AngenĂ€ma ”problem” att vara tvungen att vĂ€lja mellan tvĂ„ grymma klockor:D
Detaljerna BarbaBaba nÀmner kan ocksÄ pÄverka eventuellt beslut mellan modellerna.
Jag har ju haft ett antal av bÄda (nu har frun en sbgx). Det som störde mig med sbgx (förutom att den kÀndes lite för liten pÄ mig) var avsaknaden av applicerat index bredvid datumet och att sekundvisaren Àr öppen i centrum. Superlöjligt, men nÀr man vÀl sett det och tÀnker pÄ det :bag: BÄda Àr lika höga, sÄ vÀl pÄ armen kÀnns sbgv lite lÀgre pga den större diametern, men man kan ju inte gÄ fel med nÄgon av dom :)

Skulle tillÀgga att om man vill ha en DJ killer Àr sbgx valet, medans sbgv kÀnns mer GS, om det gör sig förstÄtt :confused:

Tillbaka
Topp