• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Ska en svÀng till sthlm imorgon för bland annat klockspaning.
För GS Àr det Globen som gÀller, korrekt? Eller Àr utbudet lika stort pÄ FÀltöversten nu?

Var inne hos Klockmaster globen för bara nÄgon dag sedan, du kommer inte bli missnöjd!

FÀltöversten har jag tyvÀrr ingen aning om. Orkade inte köra in i city nÀr jag bara var pÄ genomresa.

Ska en svÀng till sthlm imorgon för bland annat klockspaning.
För GS Àr det Globen som gÀller, korrekt? Eller Àr utbudet lika stort pÄ FÀltöversten nu?
FÀltöversten Àr helt ok, men har ett mindre utbud Àn Globen. FrÀmst Elegance och Heritage-linjerna. SÄ det beror lite pÄ vad du Àr ute efter.

/B

Var inne hos Klockmaster globen för bara nÄgon dag sedan, du kommer inte bli missnöjd!

FÀltöversten har jag tyvÀrr ingen aning om. Orkade inte köra in i city nÀr jag bara var pÄ genomresa.

FÀltöversten Àr helt ok, men har ett mindre utbud Àn Globen. FrÀmst Elegance och Heritage-linjerna. SÄ det beror lite pÄ vad du Àr ute efter.

/B

Tack för respons. Jag ska klÀmma och kÀnna in GS. MÄste spana in Spring Drive och Àr sugen pÄ GMT. DÄ sÀger plÄnboken att vi landar pÄ SBGE211. Men jag Àr öppen för det mesta. Jag tycker ofta jag fastnar för nÄgot men nÀr man fÄr se det i verkligheten sÄ kan man avskriva nÄgot man var jÀttesugen pÄ tidigare och tvÀrtom fÄ upp ögonen för nÄgot nytt. :)

3CDBC73B-9C03-4455-AF3E-274C54FC3578.jpeg

SBGX335
AlltsÄ, snittet pÄ den boetten Àr bland de bÀttre jag sett. Trots nÀstan 51mm L2L sÄ bÀrs den mindre kan jag tÀnka mig?

Har fastnat hÄrt för GS SBGH267 Àr den hopplöst svÄr att fÄnga förutom pÄ C24 nu?
Hade varit en dröm att titta nÀrmare pÄ.
Grand-Seiko-SBGH267.jpg

Galet fin - toknöjd med min. Tror den Àr svÄr att fÄ tag pÄ, har inte sett mÄnga till salu - watchrecon fÄngar vÀl upp nÄgra men mest US&A skulle jag tro.
Du kan fÄ klÀmma vid tillfÀlle, Àven jag det goda omdömet att bo pÄ vÀstkusten!

Det blev ett besök till Klockmaster's igÄr. Först Globen och efter en svÀng pÄ stan hos lite andra mÀrkens AD's Àven en titt till FÀltöversten mest för att kika pÄ butiken men blev Àven lite klÀmma dÀr. Mycket fint, mÄnga nya insikter. Inget som klaffade direkt sÄ tyvÀrr inget köp men sen sÄ fanns inte den modellen som jag siktat in mig pÄ tidigare heller (SBGE211) Men nu har jag mer info att gÄ pÄ och man behöver verkligen se och kÀnna pÄ klockor i person. Det Àr mycket av kÀnslan, som jag tycker Àr jÀtteviktig, som inte gÄr att fÄ igenom text och bilder.

Vilket som, mycket trevligt bemötande och service i bÄda butikerna dÄ de tÄlmodigt lÀt mig prova och diskutera mig nöjd.

NĂ„gra tankar:
*Titan Àr lÀtt, vÀldigt lÀtt. För lÀtt för mig kanske?
*Spring Drive Àr coolt, jag Àr fortsatt sugen
*Hi beat tavlan som jag Àlskat tidigare blir slagen av Snowflake dÄ Hi-Beat inte alls var lika vit, inte i butiksljuset iaf
*Svart tavla tilltalar mig Ànnu mer fast jag redan Àger 2 (3)
*Sista klockan som fanns hos fÀltöversten kombinerar den grymma boetten som jag gillade pÄ Hi-beat klockan med springdrive
66724869_1050241635366718_6075831053849722880_n.jpg
66849656_558474618019838_7935534171982659584_n.jpg
66631843_2627132720846667_8504302234132021248_n.jpg
67187345_1319539864871839_2015894251006590976_n.jpg

Jag Àr numera utan GS. Det kÀnns förjÀkligt och det mÄste ÄtgÀrdas. Om nÄgon tröttnar pÄ sin SBGX261 kan ni ju fÄ hojta till...

Det blev ett besök till Klockmaster's igÄr. Först Globen och efter en svÀng pÄ stan hos lite andra mÀrkens AD's Àven en titt till FÀltöversten mest för att kika pÄ butiken men blev Àven lite klÀmma dÀr. Mycket fint, mÄnga nya insikter. Inget som klaffade direkt sÄ tyvÀrr inget köp men sen sÄ fanns inte den modellen som jag siktat in mig pÄ tidigare heller (SBGE211) Men nu har jag mer info att gÄ pÄ och man behöver verkligen se och kÀnna pÄ klockor i person. Det Àr mycket av kÀnslan, som jag tycker Àr jÀtteviktig, som inte gÄr att fÄ igenom text och bilder.

Vilket som, mycket trevligt bemötande och service i bÄda butikerna dÄ de tÄlmodigt lÀt mig prova och diskutera mig nöjd.

NĂ„gra tankar:
*Titan Àr lÀtt, vÀldigt lÀtt. För lÀtt för mig kanske?
*Spring Drive Àr coolt, jag Àr fortsatt sugen
*Hi beat tavlan som jag Àlskat tidigare blir slagen av Snowflake dÄ Hi-Beat inte alls var lika vit, inte i butiksljuset iaf
*Svart tavla tilltalar mig Ànnu mer fast jag redan Àger 2 (3)
*Sista klockan som fanns hos fÀltöversten kombinerar den grymma boetten som jag gillade pÄ Hi-beat klockan med springdrive
66724869_1050241635366718_6075831053849722880_n.jpg
66849656_558474618019838_7935534171982659584_n.jpg
66631843_2627132720846667_8504302234132021248_n.jpg
67187345_1319539864871839_2015894251006590976_n.jpg
KLockan pÄ sista bilden Àr en favorit hos mig. Riktigt fin. :)

Kan bara instÀmma med föregÄende postare, Àr sjÀlv vÀldigt sugen pÄ en SBGA375 eller nÄn annan modell med liknande boett. Borde dock pröva en först..

Hej! Har en bekant som ska till Tokyo nu i dagarna och tÀnkte kolla med honom om han kan hitta nÄgon bra deal pÄ en GS. Nu Àr det sÄ att han inte Àr insatt alls sÄ det Àr nog svÄrt att fÄ honom att lÀgga en dag pÄ att leta i smÄbutikerna pÄ bakgator. Har ni nÄgot tips pÄ stÀlle man enkelt kan ta sig till om man Àr i Tokyo och vandrar runt? Ofta finns det ju nÄgot distrikt/köpcenter "man mÄste besöka" nÀr man Àr i sÄdana storstÀder. Jag tÀnkte att han fÄr kolla runt och fota vad han ser sÄ fÄr man ta stÀllning till om det Àr nÄgot nice/prisvÀrt. Jag Àr frÀmst intresserad av den blÄa special edition hi beat dressaren (sbgh267) men den Àr vÀll omöjlig att hitta.

Hej! Har en bekant som ska till Tokyo nu i dagarna och tÀnkte kolla med honom om han kan hitta nÄgon bra deal pÄ en GS. Nu Àr det sÄ att han inte Àr insatt alls sÄ det Àr nog svÄrt att fÄ honom att lÀgga en dag pÄ att leta i smÄbutikerna pÄ bakgator. Har ni nÄgot tips pÄ stÀlle man enkelt kan ta sig till om man Àr i Tokyo och vandrar runt? Ofta finns det ju nÄgot distrikt/köpcenter "man mÄste besöka" nÀr man Àr i sÄdana storstÀder. Jag tÀnkte att han fÄr kolla runt och fota vad han ser sÄ fÄr man ta stÀllning till om det Àr nÄgot nice/prisvÀrt. Jag Àr frÀmst intresserad av den blÄa special edition hi beat dressaren (sbgh267) men den Àr vÀll omöjlig att hitta.

Kan hitta en del tips pÄ stÀllen i Resereportage delen. NÄgon/nÄgra frÄn Tokyo.

Har under senaste tiden varit vÀldigt sugen pÄ att skaffa min första GS och nu nÀr jag lÄnat en och kan sitta hemma och detaljstudera klockan har inte suget minskat. Dock kÀnns just denna klocka aningen för stor för mig men nu börjar jakten :)
20190720_134356.jpg

Den stora shopping gatan/omrÄdet Àr Ginza. DÀr ligger GS flaggskeppsbutik och Àven Wako store, Seikos huvudbutik. Det gÄr att hitta GS i lite andra butiker ocksÄ, men jag tror inte det Àr nÄgot "nice price" pÄ GS, och den limiterade kanske finns, men inte till nÄgot rabatterat pris. DÀremot Tax-Free...

Tillbaka
Topp