• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

0C95522F-4C16-4EC1-AB31-103A4C718F22.jpeg

Nojig som jag Àr sÄ lÀmnar jag numera alltid bort alla klockor vid resa och tar bara med mig en klocka under resan. Det innebÀr halvt ofrivilligt OWG-lÀge under nÄgra veckor, SBGX335 har klarat sin uppgift ypperligt hittills. Inga cravings efter annat, trots tvÄ veckor pÄ handleden.

0C95522F-4C16-4EC1-AB31-103A4C718F22.jpeg

Nojig som jag Àr sÄ lÀmnar jag numera alltid bort alla klockor vid resa och tar bara med mig en klocka under resan. Det innebÀr halvt ofrivilligt OWG-lÀge under nÄgra veckor, SBGX335 har klarat sin uppgift ypperligt hittills. Inga cravings efter annat, trots tvÄ veckor pÄ handleden.
Först idag som jag faktiskt börjat uppskatta designen pÄ nya kvartsdykarna. Tyckte inte alls de sÄg tilltalande ut först, men nu tycker jag de Àr skitsnygga! Dina bilder Àr kanske en bidragande faktor :D

Hej! Har en bekant som ska till Tokyo nu i dagarna och tÀnkte kolla med honom om han kan hitta nÄgon bra deal pÄ en GS. Nu Àr det sÄ att han inte Àr insatt alls sÄ det Àr nog svÄrt att fÄ honom att lÀgga en dag pÄ att leta i smÄbutikerna pÄ bakgator. Har ni nÄgot tips pÄ stÀlle man enkelt kan ta sig till om man Àr i Tokyo och vandrar runt? Ofta finns det ju nÄgot distrikt/köpcenter "man mÄste besöka" nÀr man Àr i sÄdana storstÀder. Jag tÀnkte att han fÄr kolla runt och fota vad han ser sÄ fÄr man ta stÀllning till om det Àr nÄgot nice/prisvÀrt. Jag Àr frÀmst intresserad av den blÄa special edition hi beat dressaren (sbgh267) men den Àr vÀll omöjlig att hitta.

Har inga direkta tips pÄ omrÄden men Nakano har man ju hört en del om.

Sbgj235 Àr min blÄa dröm GS, en kandidat kanske? . SÀljs endast pÄ plats i deras premium boutique i Ginza (exporteras ej) . Var slutsÄld i maj nÀr jag mejlade butiken men de förvÀntades fÄ in nÀsta leverans i juli . Ska till Tokyo i december men sÄ lÀnge 100 yen Àr nÀrmare 9 spÀnn sÄ kan jag inte "pull the trigger" :(. Det blir en grann, vanlig Seiko för egen del

SBGJ235_bac_02100214918473_jpg.png
SBGJ235_02100041669100_jpg.png

Har inga direkta tips pÄ omrÄden men Nakano har man ju hört en del om.

Sbgj235 Àr min blÄa dröm GS, en kandidat kanske? . SÀljs endast pÄ plats i deras premium boutique i Ginza (exporteras ej) . Var slutsÄld i maj nÀr jag mejlade butiken men de förvÀntades fÄ in nÀsta leverans i juli . Ska till Tokyo i december men sÄ lÀnge 100 yen Àr nÀrmare 9 spÀnn sÄ kan jag inte "pull the trigger" :(. Det blir en grann, vanlig Seiko för egen del

SBGJ235_bac_02100214918473_jpg.png
SBGJ235_02100041669100_jpg.png

SÄldes det inte en av dessa pÄ K&S för ett tag sedan? Eller lÄg ute iallafall

5F8F4D8A-28AE-490A-B99E-A1D96A370503.jpeg

SBGC001.
Edit: Har börjat umgĂ„s med tanken pĂ„ att slĂ€ppa denna ... Vet att jag kommer Ă„ngra mig, men efter de första veckorna pĂ„ handleden efter köptet sĂ„ har den stannat i lĂ„dan. Även om den Ă€r fantastisk pĂ„ alla sĂ€tt, sĂ„ Ă€r det ju ingen dykare :)

Senast Àndrad:
Bland de modeller jag tittat och klÀmt pÄ sÄ hÄller jag med, grym jÀkla klocka:)
Köplats noterad, flippning kÀnns dock vÀldigt avlÀgsen.
Gör ont att se den. Tror att den kan vara min som jag köpte flÄng ny i Osaka pÄ Yodobashi tidigare i Är och sen kompletterade med ett band frÄn Molequin. Dumstrut pÄ för att jag fick för mig att 3 atm skulle störa. Stort grattis till en kanonfin klocka.

Gör ont att se den. Tror att den kan vara min som jag köpte flÄng ny i Osaka pÄ Yodobashi tidigare i Är och sen kompletterade med ett band frÄn Molequin. Dumstrut pÄ för att jag fick för mig att 3 atm skulle störa. Stort grattis till en kanonfin klocka.
Tack!
Supernöjd med den.
Det verkar stÀmma bra:cigar: SÄldes/byttes till mr. Jericho som byteshandlade med mig.

Tillbaka
Topp