• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

FortsÀtter med nyförvÀrvet
SBGA413
A4BBA04D-9BA4-4A68-98E0-ABAB70AEB38D.jpeg

Hade vÀl inte förvÀntat mig nÄtt annat svar i gs trÄden :D.
NÀ men det Àr en riktigt bra klocka utan tvekan! Kanske fÄr lÀgga ut en köpesannons Ä se?
@
KÀnns fel men ÀndÄ rÀtt. Speedy magin har försvunnit typ, hade jag vart gjord av pengar hade jag sjÀlvklart behÄllit den. Vi fÄr se.
Du kanske skulle möta @Isodor över en öl (han funderade pÄ att bli owg med en dj) :p
Jag vill inte döma andra för deras val eller smak, men Speedyn i alla dess varianter definierar vÀl nÀstan Omega? Romantiken med att varit i rymden som nÀstan verkar mer hypat Àn sjÀlva designen och funktionerna. DJ Àr vÀl motsvarigheten hos Rolex. VÀrldens mest sÄlda klocka, buren av alla. Inget fel alls pÄ nÄgon av dem, men lite allt det som GS (utanför wis vÀrlden) inte Àr. Dom som vet osv. ;)

Är man dum pĂ„ riktigt om man funderar pĂ„ att sĂ€lja speedyn till förmĂ„n för en sbgn003? :confused:
Hur gÄr tankarna idag?
Jag har bÄda och anvÀnder SBGN003 mycket oftare. Vet inte vad det Àr med speedyn, men som du sÀger sÄ försvinner magin, och just med speedy kÀnns det som om den liksom inte riktigt vill komma tillbaka. SBGN003 har ju förstÄs inte samma proveniens, men för mig har den fortfarande mycket magi kvar, flera mÄnader efter köpet.

Hur gÄr tankarna idag?
Jag har bÄda och anvÀnder SBGN003 mycket oftare. Vet inte vad det Àr med speedyn, men som du sÀger sÄ försvinner magin, och just med speedy kÀnns det som om den liksom inte riktigt vill komma tillbaka. SBGN003 har ju förstÄs inte samma proveniens, men för mig har den fortfarande mycket magi kvar, flera mÄnader efter köpet.
Var Ä provade nÄgra gs idag pÄ förmiddagen. Sbgn009, sbgn005 och snowflake och gillar de starkt! Speedyn kÀndes lite trÄkig nÀr den lÄg bredvid dessa klockor. Lutar Ät att det kommer ut en köpesannons typ idag kanske, speedyn sitter löst. KÀnns som att man fÄr betydligt mer för pengarna med gs jÀmfört med Speedy, kÀnns som att den egentligen lever pÄ sin historia... absolut ingen dÄlig klocka pÄ nÄtt sÀtt men Àr den vÀrd 52k som listpriset Àr nu Àr svaret helt klart nej! NÀ Àr riktigt sugen pÄ en gs:)

Var Ä provade nÄgra gs idag pÄ förmiddagen. Sbgn009, sbgn005 och snowflake och gillar de starkt! Speedyn kÀndes lite trÄkig nÀr den lÄg bredvid dessa klockor. Lutar Ät att det kommer ut en köpesannons typ idag kanske, speedyn sitter löst. KÀnns som att man fÄr betydligt mer för pengarna med gs jÀmfört med Speedy, kÀnns som att den egentligen lever pÄ sin historia... absolut ingen dÄlig klocka pÄ nÄtt sÀtt men Àr den vÀrd 52k som listpriset Àr nu Àr svaret helt klart nej! NÀ Àr riktigt sugen pÄ en gs:)
Sedan Àr det ju nÄgot konstigt med Speedyn. VÀrldens populÀraste klocka som alla ganska snart sÀljer....?

Knappast. BÀttre klocka Àr svÄrt att hitta...
IMG_20190824_170637.jpg
Den Àr riktigt bra! Blev lite smÄtt sugen pÄ sbgn009 nu ocksÄ.. suck;):D

Sedan Àr det ju nÄgot konstigt med Speedyn. VÀrldens populÀraste klocka som alla ganska snart sÀljer....?
Ja sÄ Àr det och mÄnga köper och sÀljer den flera gÄnger omo_O. Men vem vet sÀljer jag den sÄ kanske jag gör likadant men just nu kÀnner jag mig ganska klar med den... tror jag?

Provat nato pÄ 003an...
3A021A73-F6EF-4716-B9F1-65CDAE67CD6A.jpeg
15254CDB-15E7-41D7-9A2D-CB75A8C86A76.jpeg
A3B0D7E0-901C-4DBD-A2A0-AB7A1FD6B1E0.jpeg

3AE7650C-17AD-4D01-96E7-6DD19827E964.jpeg
3C8D0DA2-B7E0-44E3-A1B2-1B1804A50CC5.jpeg

Kanske inte nÄgon hit...

Inte sÄ snyggt tycker jag.
Kan ochsÄ bero pÄ att jag tycker Nato band Àr djÀvulen sjÀlv, bygger höjd och en massa onödigt plast.
Har aldrig förstÄtt fascinationen av dessa band.
Kan bara tÀnka mig att anvÀnda sÄna om jag verkligen vill bÀra en klocka och inte har nÄt annat för tillfÀllet.

Inte sÄ snyggt tycker jag.
Kan ochsÄ bero pÄ att jag tycker Nato band Àr djÀvulen sjÀlv, bygger höjd och en massa onödigt plast.
Har aldrig förstÄtt fascinationen av dessa band.
Kan bara tÀnka mig att anvÀnda sÄna om jag verkligen vill bÀra en klocka och inte har nÄt annat för tillfÀllet.
Kan uppskatta nato pÄ lite Àventyrliga modeller av klocka. GS Àr rackarns svÄrt dock.

Har letat lÀnge efter ett vettigt gummi till min sbgn003. TÀnker svart med nÄgon liten kontrast med orange. Lönlöst att hitta i 19mm som sluter mot boett. Kan Àven tÀnka mig ett bra canvas i svart med orange kontrastsöm. Men lika svÄrt dÀr i 19mm.

Tillbaka
Topp