• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Började dagen med Casio i intensivt snöfall men nu börjar vÀdret ta sig och ska nog byta till den hÀr.
För folk som inte Àr insatta i dom Àldre Grand Seikona sÄ betyder kransen runt GS att boetten Àr gjord i hÄrdare stÄl.

49711000152_33a3a0da12_c.jpg

GS og 6 stk. "sport-trash". Å kun bére SBGA407 i 27 dager har vért den enkleste sak i verden. :)

2BA61EBC-DC72-4DFD-B5FB-13C8A236E684.jpeg
1AD970D2-CEF2-402A-AF28-98F1B7243F37.jpeg
Haha, det var ett gÀng Rolex mÄ jag sÀga.
Jag Àr ju inte anti-Rolex pÄ nÄgot vis, men det finns inget i den lÄdan jag hellre skulle ha Àn din GS om jag fick vÀlja. AlltsÄ rent horologiskt. Annars skulle jag ju ta din 16618, sÀlja den och köpa GS ;)

Kan man spekulera lite i trÄden? Vad tror man/vi/ni om framtiden för 9F? Jag tÀnker nÀrmast pÄ att det nya 9F85 lÀr ersÀtta 9F82 framöver i 40mm boetterna. Sen har vi ju det i Sverige sÄ ovanligt förekommande 9F83 med dag/datum. I lilla 37mm SBGX boetten sitter ju 9F62 med datum eller 9F83 med dag/datum i SBGT. Kommer det utvecklas Àven ett mindre 9F65 för att sitta i SBGX, kommer 9F85 att göras Àven med dag/datum (9F87?) eller kommer rent av 37mm SBGX att fasas ut?

Riktigt fina, tack för att du visar.
Fantastiska klockor, bÄde tekniskt och visuellt.
Man fÄr vÀldigt mycket klocka för pengen nÀr man köper GQ.
Men rÀknar vi GQ som GS?

Det Àr nog en frÄga som delar samlare, Thegrandseikoguy.com publicerar en artikel om Àmnet nÀsta vecka. Inte för att det nödvÀndigtvis Àr facit, men ska bli intressant att lÀsa ÀndÄ. Om man ser till tidslinjen sÄ försvann aldrig GS Àven om den mekaniska produktionen upphörde. GQ och VFA-modellerna hade quartzverk istÀllet och en annan branding, men finishen pÄ tavlor och boetter talar för att kvalitén och hantverket fördes vidare.

Men du har rÀtt i att GQ passar bÀttre i en separat trÄd, det Àr bara inte sÄ bra fart pÄ den! :)

DÄ har man köpt sin andra Grand Seiko och jag Àr sÄ himla nöjd med denna kvartsaren.
SBGN005 ligger superbekvÀmt pÄ plats Àven nÀr man har aningens mindre handled och jag kan verkligen inte se mig mÀtt pÄ tavlan.
20200403_160751.jpg
20200331_131620.jpg
Stiligt :) Lite roligt att det ser ut som Wall-E speglar sig i tavlan ;)

Det Àr nog en frÄga som delar samlare, Thegrandseikoguy.com publicerar en artikel om Àmnet nÀsta vecka. Inte för att det nödvÀndigtvis Àr facit, men ska bli intressant att lÀsa ÀndÄ. Om man ser till tidslinjen sÄ försvann aldrig GS Àven om den mekaniska produktionen upphörde. GQ och VFA-modellerna hade quartzverk istÀllet och en annan branding, men finishen pÄ tavlor och boetter talar för att kvalitén och hantverket fördes vidare.

Men du har rÀtt i att GQ passar bÀttre i en separat trÄd, det Àr bara inte sÄ bra fart pÄ den! :)

Personligen rÀknar jag inte GQ so GS.
Men en egen trÄd med GQ blir nog rÀtt tunnsÄdd skulle jag tro.
Har inget emot en och annan GQ hÀr ;)

49733984547_07835bddcf_c.jpg

Tillbaka
Topp