Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Haha, det var ett gÀng Rolex mÄ jag sÀga.GS og 6 stk. "sport-trash". à kun bÊre SBGA407 i 27 dager har vÊrt den enkleste sak i verden.
![]()
![]()
Sjukt lÀcker. HÀrliga fasningar.Började dagen med Casio i intensivt snöfall men nu börjar vÀdret ta sig och ska nog byta till den hÀr.
För folk som inte Àr insatta i dom Àldre Grand Seikona sÄ betyder kransen runt GS att boetten Àr gjord i hÄrdare stÄl.
![]()
Sjukt lÀcker. HÀrliga fasningar.
tack och bock, man Àr ju medelÄlders sÄ..Tack, och vad glad jag blir att du anvÀnder det lite Àldre ordet fasningar istÀllet för det numera mer moderna svenska ordet bewels.
Började dagen med Casio i intensivt snöfall men nu börjar vÀdret ta sig och ska nog byta till den hÀr.
För folk som inte Àr insatta i dom Àldre Grand Seikona sÄ betyder kransen runt GS att boetten Àr gjord i hÄrdare stÄl.
![]()
Aldrig polerad? I sÄfall Àr det ju smÄtt fantastiskt.
Sakura samlingSÄ hÀr i coronatider behöver man pyssla med annat Àn att tÀnka pÄ elÀnde sÄ lekte lite med klockor.
Men ta en bild pÄ mer Àn en klocka misslyckas man oftast med, försökte i alla fall med en hög 61or
![]()
Sakura samling![]()
Mycket mycket bra. Villhöver en 61.a snart.SÄ hÀr i coronatider behöver man pyssla med annat Àn att tÀnka pÄ elÀnde sÄ lekte lite med klockor.
Men ta en bild pÄ mer Àn en klocka misslyckas man oftast med, försökte i alla fall med en hög 61or
![]()
Grattis och snyggt fÄngat. Gör sig bra.DÄ har man köpt sin andra Grand Seiko och jag Àr sÄ himla nöjd med denna kvartsaren.
SBGN005 ligger superbekvÀmt pÄ plats Àven nÀr man har aningens mindre handled och jag kan verkligen inte se mig mÀtt pÄ tavlan.![]()
![]()
Riktigt fina, tack för att du visar.
Fantastiska klockor, bÄde tekniskt och visuellt.
Man fÄr vÀldigt mycket klocka för pengen nÀr man köper GQ.
Men rÀknar vi GQ som GS?
StiligtDÄ har man köpt sin andra Grand Seiko och jag Àr sÄ himla nöjd med denna kvartsaren.
SBGN005 ligger superbekvÀmt pÄ plats Àven nÀr man har aningens mindre handled och jag kan verkligen inte se mig mÀtt pÄ tavlan.![]()
![]()
Haha oh no! Min identitet Àr avslöjad!StiligtLite roligt att det ser ut som Wall-E speglar sig i tavlan
![]()
Det Àr nog en frÄga som delar samlare, Thegrandseikoguy.com publicerar en artikel om Àmnet nÀsta vecka. Inte för att det nödvÀndigtvis Àr facit, men ska bli intressant att lÀsa ÀndÄ. Om man ser till tidslinjen sÄ försvann aldrig GS Àven om den mekaniska produktionen upphörde. GQ och VFA-modellerna hade quartzverk istÀllet och en annan branding, men finishen pÄ tavlor och boetter talar för att kvalitén och hantverket fördes vidare.
Men du har rÀtt i att GQ passar bÀttre i en separat trÄd, det Àr bara inte sÄ bra fart pÄ den!![]()