Den Ă€r riktigt trevlig den tavlan. Jag önskar min fru bar sin lite oftare sĂ„ man ser den âliveâ iblandTavelstudie - SBGX263
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den Ă€r riktigt trevlig den tavlan. Jag önskar min fru bar sin lite oftare sĂ„ man ser den âliveâ iblandTavelstudie - SBGX263
Den gör sig verkligen IRL - ett fantastiskt ljusspel i index och tavla.Den Ă€r riktigt trevlig den tavlan. Jag önskar min fru bar sin lite oftare sĂ„ man ser den âliveâ ibland
Snyggt!Tavelstudie - SBGX263
Kontakta Tradera i förvÀg och sÀg hur det ligger till? Tradera lÀr bli nöjda sÄ lÀnge de fÄr sina 200kr.Jahopp, om nÄgon vill göra vÀrldens kap ligger min SBGJ003 ute pÄ Tradera och jag tryckte fel nÀr jag lade upp annonsen och det saknas reservationspris.... ligger för 25 k för nÀrvarande och tar slut imorgon
Grand Seiko SBGJ003 (464632564) | Köp pÄ Tradera
Ja jag gillar min grymt mycket ocksÄ.Den Àr bra den hÀr. sbgn003
Kan prova!Kontakta Tradera i förvÀg och sÀg hur det ligger till? Tradera lÀr bli nöjda sÄ lÀnge de fÄr sina 200kr.
Har klurat lite pÄ vilket lÀderband som skulle passa. Ska bli intressant att se din pÄ band!Snyggt!
NÀr jag ser den bilden tÀnker jag att det nog blir ett rött lÀderband till min.
GS-dykarna Àr jÀÀttestoraFörsta intrycket; "Rolex-kÀnsla" för en brÄkdel av priset.
Om man skulle slÄ till pÄ en GS-dykare ocksÄ...?
Jag tycker dykare ska vara 42mm+, sÄÄ...GS-dykarna Àr jÀÀttestora
DÄ Àr det bara köra!Jag tycker dykare ska vara 42mm+, sÄÄ...
Det stĂ€mmer. Det Ă€r gjort sĂ„ för att klara tyngre visare. Andra verk behöver ha kortare sekundvisare, men GS ville inte kompromissa.Skulle fota min sbgn003 men rĂ„kade av misstag filma i slow motion. Jag har alltid tyckt att sekundvisaren gĂ„r âmjuktâ nĂ€r den tickar över eller hur jag ska beskriva det. NĂ€r jag tittar pĂ„ filmen sĂ„ ser jag tydligt att den tickar tvĂ„ ggr varje sekund nĂ€r den slĂ„r över. Bara pĂ„ GS?
Fantastiskt!Det stÀmmer. Det Àr gjort sÄ för att klara tyngre visare. Andra verk behöver ha kortare sekundvisare, men GS ville inte kompromissa.
Edit: lĂ€sning om âtwin pulseâ hĂ€r https://timelessluxwatches.com/reviews/not-just-quartz-grand-seiko-9f-movement/
Hej pĂ„ er! Finns det nĂ„gon bra trĂ„d hĂ€r pĂ„ KK om vilka firmor som Ă€r bra för att köpa GS direkt frĂ„n Japan/Asien? Eller erfarenheter av sĂ„dana? Ăr torsk pĂ„ en del JDM-modeller och har ingen inplanerad resa just nu. Hittade ippo watches t.ex.
Har du frĂ„gat din AD om att ta hem Ă„t dig? Annars som @nept tipsade om, bĂ„da Ă€r beprövade handlareHej pĂ„ er! Finns det nĂ„gon bra trĂ„d hĂ€r pĂ„ KK om vilka firmor som Ă€r bra för att köpa GS direkt frĂ„n Japan/Asien? Eller erfarenheter av sĂ„dana? Ăr torsk pĂ„ en del JDM-modeller och har ingen inplanerad resa just nu. Hittade ippo watches t.ex.
Jag har bett fÀltöversten ta hem JDM Ät mig tidigare med framgÄngJo sÄg att de har sitt huvudsakliga sÀte i Hong Kong men verkar handla mycket med japanska klockor (de har ju lite nÀrmare dit Àn jag i alla fall!)
Seiko 5S21 frĂ„n 1990 stegar 4 ggr per sekund fast med hjĂ€lp av âstötdĂ€mpareâ mellan stegmotorn och visaren har den helt mjuk rörelse pĂ„ sekundvisaren.Skulle fota min sbgn003 men rĂ„kade av misstag filma i slow motion. Jag har alltid tyckt att sekundvisaren gĂ„r âmjuktâ nĂ€r den tickar över eller hur jag ska beskriva det. NĂ€r jag tittar pĂ„ filmen sĂ„ ser jag tydligt att den tickar tvĂ„ ggr varje sekund nĂ€r den slĂ„r över. Bara pĂ„ GS?
Hur mycket frakt och skatt/tull-kostnad ska man lÀgga pÄ priset om man köper pÄ en av dessa sidor? Tack för tipsen!Kolla https://www.seiyajapan.com/collections/grand-seiko och https://www.sakurawatches.com/watches/grand-seiko-watches/
Har inte köpt nÄt sjÀlv av dessa tvÄ men det finns mÄnga andra som gjort.
ca 25%. Sen ska du inte glömma att det i vissa Àrenden kan bli nödvÀndigt att vÀnda sig till handlaren och inte till GS beroende pÄ Àrende. Jag skulle absolut kolla med min lokala handlare först.Hur mycket frakt och skatt/tull-kostnad ska man lÀgga pÄ priset om man köper pÄ en av dessa sidor? Tack för tipsen!
Viilka Àrenden?ca 25%. Sen ska du inte glömma att det i vissa Àrenden kan bli nödvÀndigt att vÀnda sig till handlaren och inte till GS beroende pÄ Àrende. Jag skulle absolut kolla med min lokala handlare först.