• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Snygg GS, men min subjektiva Äsikt om japanskt öl Àr att du gör bÀttre i att utforska det svenska och danska utbudet. :)
Det finns faktiskt fantastiskt mycket trevlig craft beer frÄn Japan. TyvÀrr inte tillgÀngligt i Sverige dock. Shiga Kogen Àr ett av mina favoritbryggerier i hela vÀrlden.

Vore grymt om grÀnserna och samhÀllet kunde öppna igen sÄ man kunde gÄ pÄ mer ölfestivaler i Japan.

Sorry för off topic...

Egentligen Àr det vÀl svart som gÀller om det ska vara maximalt mÄngsidigt. Men som sagt, det Àr svÄrt att inte bli knÀsvag av GS champagnetavlor. Kolla speciellt @martaSM30 senaste poster, och lÀs denna https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-trÄden.58022/page-414#post-3816463

Jag tycker svarta tavlor Àr fina pÄ bild och tillfÀlligtvis men ljusa tavlor Àr betydligt enklare att trivas med i dag ut och dag in.
Be mig bara inte utveckla det hela.
Skulle jag mot all förmodan nöja mig med en klocka skulle det bli en ljus helt klart.
SÄ för mig Àr ljusa tavlor dom mest mÄngsidiga.

Grand Seikon har för mig öppnat en dörr mot Japan: en marknad och kultur som för mig varit rÀtt outforskad. Tydligen gör de god öl ocksÄ :smug:
928A13B6-B338-48C6-9116-1EA982EB51E3.jpeg
Utan tvekan en spĂ€nnande kultur....och javisst gör de bra öl, prova Sapporo ocksĂ„....inte fel alls 👍

Vad tycker GS-panelen om klockan nedan? NÄgot speciellt med den som man bör tÀnka pÄ? Den lÀr hamna pÄ ca 10kkr, med moms, frakt, osvosv, okej pris?

Den kollade jag ocksÄ pÄ:) lite kul med nÄgot annat Àn bara sbgx hela tiden!
Jag tror den har kanji ocksÄ!

Hej Risto,

Min SGBP003
Den svarta Àr tavlan Àr halvglansig, inget speciellt djup i den, sÄ jag förstÄr om den kÀnns trÄkig för mÄnga. Ingen starbursteffekt som den champagnefÀrgade. Mer klassisk Àn den blÄ IMHO.

6QxUYBN.jpg

Jnl66lU.jpg

Jag har blivit riktigt sugen pĂ„ att skaffa en ”grab and go” klocka pĂ„ sistone dĂ„ jag tröttnat pĂ„ att mina mekaniska ligger i lĂ„dan och stannar i tid och otid 🙄

Det jag snöat in pĂ„ Ă€r nĂ„gon av SBGP-varianterna med 44GS boetten, men jag kan inte avgöra vilken fĂ€rg som Ă€r ”bĂ€st”.. Jag gillar SPGP005 med den hĂ€rliga blĂ„a tavlan, men hade gĂ€rna sett att datumskivan var svart... Och vĂ€ljer man en SPGP003 sĂ„ fĂ„r man svart datumskiva, men samtidigt en svart tavla med mindre ”liv” i, vilket gör att man tappar lite av den GS-kĂ€nsla jag Ă€r ute efter.. 🧐
Och SPGP001 ser riktigt frÀsch ut, men hade gÀrna sett en vit tavla istÀllet för champagne..

SĂ„ min fundering var ifall nĂ„gon Ă€ger en av dessa och har lust att posta nĂ„gon bild sĂ„ att man kan fĂ„ Ă€nnu svĂ„rare att bestĂ€mma sig 😅

Hej Risto,

Min SGBP003
Den svarta Àr tavlan Àr halvglansig, inget speciellt djup i den, sÄ jag förstÄr om den kÀnns trÄkig för mÄnga. Ingen starbursteffekt som den champagnefÀrgade. Mer klassisk Àn den blÄ IMHO.

6QxUYBN.jpg

Jnl66lU.jpg
Indexen poppar pÄ ett helt annat sÀtt pÄ svart tavla mÄste jag sÀga som haft champagne samt svart! sÄ vill man verkligen se finishen pÄ visare samt index kör svart tavla!

Hej Risto,

Min SGBP003

6QxUYBN.jpg

Jnl66lU.jpg

Tack för input! Och som du sĂ€ger, den kan upplevas lite ”trĂ„kig” bland vissa, men samtidigt sĂ„ ser den otroligt clean ut vilket iofs vĂ€ger upp för det 😋

Hej! Jag har en GS SBGV245 (full set) till salu, ville kolla om nĂ„gon hĂ€r Ă€r intresserad innan jag lĂ€gger upp den pĂ„ Köp & SĂ€lj. Bara att skicka ivĂ€g ett PM till mig vid intresse 🙂

Vad tycker GS-panelen om klockan nedan? NÄgot speciellt med den som man bör tÀnka pÄ? Den lÀr hamna pÄ ca 10kkr, med moms, frakt, osvosv, okej pris?

Jag tycker det Àr en trevlig boett och en snygg tavla med strukturen. Priset Àr svÄrt att sÀga sÄ mycket om, det Àr inte den vanligaste modellen och andra som sÄlts verkar gÄtt för ungefÀr pÄ samma pris. Just denna saknar bÄde papper och box, armbandet Àr inte GS Àven om lÄset Àr det och den ser ju ganska vÀlanvÀnd ut. Jag skulle leta en i bÀttre skick och med Ätminstone papper till.

Tillbaka
Topp