• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Min andra kvarts GS sÄ korspostar initiala bilder pÄ min nya, lÀtt begagnade, sbgx319. Otroligt bekvÀm med sin lÄga profil, sina 37mm och sin lite flexiga lÀnk. Grym klocka! Men satan i gatan vilken prövning att korta lÀnken pÄ denna.
EF4D4E06-0820-4CE6-9354-AF8B9CB2F07F.jpeg
3734DC53-8AB8-4E5F-8940-150F11AD829B.jpeg
A0DEBF53-215B-422D-B68E-DC45144FE041.jpeg
7E8581E1-5B6B-4E0C-AB11-9B3D52C4D527.jpeg
8BE6FCDB-5CDD-4736-9BEE-0E944161E016.jpeg
Gissar du syftar pĂ„ de mikroskopiska skruvarna en frĂ„n varje sida sen den gĂ€ngade stĂ„lpinnen emellan. Jag fick be frugan hjĂ€lpa till igĂ„r nĂ€r jag lĂ€ngda en lĂ€nk pĂ„ min GS, hon tog skruvarna i naglarna hur lĂ€tt som helst jag begriper inte hur hon lyckades för jag körde fast. Skruvarna Ă€r ju fanken som bananflugor i storlekđŸ„Ž
DSC_2723.JPG

DSC_2788.JPG

Senast Àndrad:
Gissar du syftar pĂ„ de mikroskopiska skruvarna en frĂ„n varje sida sen den gĂ€ngade stĂ„lpinnen emellan. Jag fick be frugan hjĂ€lpa till igĂ„r nĂ€r jag lĂ€ngda en lĂ€nk pĂ„ min GS, hon tog skruvarna i naglarna hur lĂ€tt som helst jag begriper inte hur hon lyckades för jag körde fast. Skruvarna Ă€r ju fanken som bananflugor i storlekđŸ„Ž
DSC_2723.JPG

DSC_2788.JPG
Som om skruvarna vore nog. Det svÄraste var att skjuta in den hÀr rackaren för att pressa mot de tvÄ pinnarna innan biten med skruven skulle dit.
BADD8822-C7FC-4F82-946E-2ED1970BA7CF.jpeg

I helgen tÀnkte jag sÀlja denna. Inser nu att den Àr alldeles för bra för att slÀppa. Mest kompletta klocka jag nÄgonsin haft!
0F39DB9D-5E50-4499-A0BD-2E9195BFD6EA.jpeg
Ett bra val att behÄlla, hade samma tankar om min i inlÀgget ovan ditt. Va pga av att jag köpte en annan klocka som jag bara vilje sÀlja av ekonomiska skÀl för samvetet. GS ger sÄ mycke kÀrlek. Brukar rotera annars men haft min sbgv025 pÄ mig sen i fredags nu, Àlskar den

DSC_2723.JPG

DSC_2788.JPG
En riktigt fin pincett och en lupp sparar massor med tid, frustration och mÀrken.
Med en bergeonpincett kan du plocka upp en bananflugas tÄnaglar utan problem.

Hej! Jag Àr pÄ jakt efter en GS som Àr 1. Liten (37 kÀnns perfekt) 2. Mekanisk 3. BlÄ tavla. Hittills har jag bara hittat modeller som har 2/3 av mina önskemÄl (iaf inom det prissegmentet jag tittar pÄ - dÀr max runt 30 ny eller begagnad Àr riktmÀrke). Finns det nÄgot som jag har missat?

Ett bra val att behÄlla, hade samma tankar om min i inlÀgget ovan ditt. Va pga av att jag köpte en annan klocka som jag bara vilje sÀlja av ekonomiska skÀl för samvetet. GS ger sÄ mycke kÀrlek. Brukar rotera annars men haft min sbgv025 pÄ mig sen i fredags nu, Àlskar den
Helt rÀtt, den Àr ju riktigt bra! Blivit OWG med denna trots att avsikten var att ha 3 att rotera.

Hej! Jag Àr pÄ jakt efter en GS som Àr 1. Liten (37 kÀnns perfekt) 2. Mekanisk 3. BlÄ tavla. Hittills har jag bara hittat modeller som har 2/3 av mina önskemÄl (iaf inom det prissegmentet jag tittar pÄ - dÀr max runt 30 ny eller begagnad Àr riktmÀrke). Finns det nÄgot som jag har missat?
Det kan sĂ€kert @BarbaBaba svara pĂ„đŸ˜Š

Just mekaniska i 37mm Àr lite begrÀnsat, blÄ Àn mer, och nypris under 30K finns vÀl snart ingen GS alls... Begagnad Sbgr073 Àr blÄ tror jag?

Senast Àndrad:
Just mekaniska i 37mm Àr lite begrÀnsat, blÄ Àn mer, och nypris under 30K finns vÀl snart ingen GS alls... Begagnad Sbgr073 Àr blÄ tror jag?
Tack för svar! Fattar. Lite det jag gissat efter att ha letat en hel del. Sbgr073 tickar dock alla tre boxar! Lite Ät det sportigare hÄllet dock vilket jag egentligen inte tÀnkt mig. De modeller jag Àr mest intresserad av nu Àr SBGX265 samt SBGR253 (som jag inte visste fanns innan den lades ut pÄ köp/sÀlj igÄr). SvÄrt nÀr alla Àr sÄ nice men ÀndÄ inte riktigt som jag tÀnkt. SBGW231 Àr bubblaren om den dyker upp mer rimligt Àn vad kaplans ville ha för en hÀrom sisten.

Tack för svar! Fattar. Lite det jag gissat efter att ha letat en hel del. Sbgr073 tickar dock alla tre boxar! Lite Ät det sportigare hÄllet dock vilket jag egentligen inte tÀnkt mig. De modeller jag Àr mest intresserad av nu Àr SBGX265 samt SBGR253 (som jag inte visste fanns innan den lades ut pÄ köp/sÀlj igÄr). SvÄrt nÀr alla Àr sÄ nice men ÀndÄ inte riktigt som jag tÀnkt. SBGW231 Àr bubblaren om den dyker upp mer rimligt Àn vad kaplans ville ha för en hÀrom sisten.
Sikta pÄ sbgx265 sÄ kan du ju köpa ny? Jag hade en sbgx065 för nÄgra Är sedan, vÀldigt lÀcker om man gillar blÄ tavla. Den skimrar i endast i blÄ nyanser vilket blev lite mycket för mig, men fortfarande vÀldigt fin :)

FrĂ„ga: stöter pĂ„ annonser med 0xx klockor som har den nya tavlan förhĂ„llandevis ofta. Är det klockor sent i produktionen, eller Ă€r det bara sĂ€ljare som annonserar galet?

1622542924032.png

FrĂ„ga: stöter pĂ„ annonser med 0xx klockor som har den nya tavlan förhĂ„llandevis ofta. Är det klockor sent i produktionen, eller Ă€r det bara sĂ€ljare som annonserar galet?

1622542924032.png
antingen Àr bilden inte pÄ klockan som Àr till försÀljning eller sÄ har man blandat ihop siffrorna. Det bör inte finnas nÄgra klockor med nya layouten och samtidigt gamla ref nr. Be om serienumret. Börjar det pÄ 7 eller senare ska det vara nya tavlan och 2xx

antingen Àr bilden inte pÄ klockan som Àr till försÀljning eller sÄ har man blandat ihop siffrorna. Det bör inte finnas nÄgra klockor med nya layouten och samtidigt gamla ref nr. Be om serienumret. Börjar det pÄ 7 eller senare ska det vara nya tavlan och 2xx
Tack för det! En följdfrĂ„ga, bildgooglade runt lite nu, och sĂ„g en del klockor utan gravyr pĂ„ baklock. Är det en GS-grej att det finns bĂ„de och eller bör man dra öron Ă„t sig?

Tack för det! En följdfrĂ„ga, bildgooglade runt lite nu, och sĂ„g en del klockor utan gravyr pĂ„ baklock. Är det en GS-grej att det finns bĂ„de och eller bör man dra öron Ă„t sig?
Är det inte bara att man suddat snyggt för annonsen tror du? Jag törs inte sĂ€ga om alla SKA ha det, men jag skulle tro det.

• Like
Reactions: Jpg
Det gÀller vÀl bara modeller som funnits över 2016/17? Tex forumfavoriten SBGN00x har ju nya tavlan.

Tillbaka
Topp