Det blev riktigt snyggt.Helt ok. Men Gissar att lÀnken snart sitter pÄ igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det blev riktigt snyggt.Helt ok. Men Gissar att lÀnken snart sitter pÄ igen.
Riktigt bra tavla pĂ„ den dĂ€r! Grattis till köpet!Den hĂ€r har bytt Ă€gare hĂ€r pĂ„ forumet ett gĂ€ng gĂ„nger sista Ă„ret. Nu var det min tur, Ă„terstĂ„r att se om den har hittat ett âför alltid hemâ
Klart nöjd sÄ hÀr lÄngt iaf.
SBGJ231 Àr det för den som undrar.
Tack! Tavlan Àr helt sjukt grym och en stor anledning till varför jag ville ha den. Dessutom första gÄngen jag har en med ett 44 case, vilket jag ocksÄ ville prova.Riktigt bra tavla pÄ den dÀr! Grattis till köpet!
44GS boetten Àr ju grym. Men nu efter att ha Àgt den ett tag sÄ har jag faktiskt börjat kika lite mer mot 62GS. De stora polerade ytorna pÄ 44GS gör klockan svÄrfotad och svÄr att hÄlla ren frÄn fingeravtryck. fÄr se hur man kommer att kÀnna nÀr ytorna börjar bli lite repiga ocksÄ.Tack! Tavlan Àr helt sjukt grym och en stor anledning till varför jag ville ha den. Dessutom första gÄngen jag har en med ett 44 case, vilket jag ocksÄ ville prova.
Min har nÄgra Är pÄ nacken och spÄr frÄn tidigare Àgare. Inget som stör sÄ farligt. Tycker den tar det bÀttre Àn befarat.44GS boetten Àr ju grym. Men nu efter att ha Àgt den ett tag sÄ har jag faktiskt börjat kika lite mer mot 62GS. De stora polerade ytorna pÄ 44GS gör klockan svÄrfotad och svÄr att hÄlla ren frÄn fingeravtryck. fÄr se hur man kommer att kÀnna nÀr ytorna börjar bli lite repiga ocksÄ.
HÀrligt att höra, dÄ har jag inget att oroa mig för. Min har börjat fÄ lite micro-repor.Min har nÄgra Är pÄ nacken och spÄr frÄn tidigare Àgare. Inget som stör sÄ farligt. Tycker den tar det bÀttre Àn befarat.
62GS har jag inte kikat pÄ alls. Blir lite googling ikvÀll mao
GS 62 har ingen glasring (bezel), varken pÄ dom riktiga eller dom nyare som liknar dom.HÀrligt att höra, dÄ har jag inget att oroa mig för. Min har börjat fÄ lite micro-repor.
Gillar 62:an dÄ den nÀstan Àr som flÀtad runt tavlan och glaset. NÀstan ingen bezel. Gillar SBGH273, den skulle man gÀrna lÀgga vantarna pÄ.
Ok. Trodde man kunde rÀkna de inringade delarna av boetten som glasring (ser lite ut som det iallafall) men det rÀknas kanske inte som glasring om den inte Àr högre upp Àn resten av boetten.GS 62 har ingen glasring (bezel), varken pÄ dom riktiga eller dom nyare som liknar dom.
VÀldigt vanligt förr att bara ha glaset pressat i boetten utan glasring runt men nog mindre vanligt idag.
Ok. Trodde man kunde rÀkna de inringade delarna av boetten som glasring (ser lite ut som det iallafall) men det rÀknas kanske inte som glasring om den inte Àr högre upp Àn resten av boetten.
Det var iallafall dessa delar av boetten jag menade nÀr jag sade att det nÀstan ser ut som att det inte glasring pÄ denna boett.
Svarta va sÄÄÄÄ bra!Köpte 2 nya band till Sbgp009!
Ăr vĂ€ldigt nöjd! Har ofta frack i jobbet sĂ„ dĂ„ passar det perfekt med svart lĂ€der. Testade snowflaken nĂ€r jag var i butiken ocksĂ„. Farligt snygg.. blir alltid chockad över hur lĂ€tt den Ă€r.Svarta va sĂ„Ă„Ă„Ă„ bra!
Bytte glas hÀr pÄ morgonkvisten pÄ den blÄ 56an och tog bild pÄ tavlan för @Senpai, antagligen den enda hÀr som intresserar sig för olika nyanser pÄ Àldre GS tavlor.
Förut tyckte jag att 564x-7010 var rÀtt trÄkiga och kanske dom minst intressanta varianterna.
Men börjar uppskatta dom mer och mer, visaruppsÀttningen Àr lite uppkÀftig och tavla och boett Àr hÀrligt stram.
MÄste skaffa fler, speciellt en guld pÄ stÄl.
I olika ljus.
Ăr sugen pĂ„ en sĂ„dan!Perfekta kontorsklockan. Om jag bara fick komma till kontoretâŠ.
Nu har du chansenĂr sugen pĂ„ en sĂ„dan!
Oj, jag blir sjÀlv förvÄnad att jag inte gillar den alls Visarna ser stansade ut, öppet centrum pÄ den blÄnerade sekunden var inte trevligt och lÀnken kÀnns mÀrklig i proportionerna nÀr alla bitar har samma storlek. Sorry...Dom hade fÄtt in dam-snowflake i butik ocksÄ nu. Riktigt fin klocka.
TyvÀrr genomgÄende för GS dammodeller; trÄkiga visare (vintage ngt bÀttre).Oj, jag blir sjÀlv förvÄnad att jag inte gillar den alls Visarna ser stansade ut, öppet centrum pÄ den blÄnerade sekunden var inte trevligt och lÀnken kÀnns mÀrklig i proportionerna nÀr alla bitar har samma storlek. Sorry...
âŠ.och ingen Spring Drive. TrĂ„kigt att de inte har SD pĂ„ nĂ„gon <38mm.TyvĂ€rr genomgĂ„ende för GS dammodeller; trĂ„kiga visare (vintage ngt bĂ€ttre).
Riktigt cool modell!Har ocksÄ fingrar pÄ SBGW033 en gÄng. Lite liten för min smak, men vÀldigt fin. Manuellt verk med 72 h gÄngreserv.
Om du gillar lite Vintage stuk pÄ nyare klockor kan alla sk re-issue modeller vara av intresse?
SBGW047, SBGA127, SBGA125, SBGV009, SBGV011 bara för att nÀmna nÄgra...
HÀr en bild pÄ min Quartz SBGV011.
Limiterad och lagom storlek pÄ 37,5 mm utan krona.