Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Finns en pĂ„ köp och sĂ€lj.Ăr sugen pĂ„ en sĂ„dan!
Jag hĂ„ller helt med! Var och tittade pĂ„ den ibutiksom eventuell födelsedagspresent men gick oerhört besviken. Visst, tavlan Ă€r snygg men lĂ€nkenâŠOj, jag blir sjĂ€lv förvĂ„nad att jag inte gillar den alls Visarna ser stansade ut, öppet centrum pĂ„ den blĂ„nerade sekunden var inte trevligt och lĂ€nken kĂ€nns mĂ€rklig i proportionerna nĂ€r alla bitar har samma storlek. Sorry...
SÄlde den men har nu en med svart tavla istÀllet, nÄgra Är senareRiktigt cool modell!
Synd att de Ă€r sĂ„ svĂ„ra att fĂ„ tag pĂ„.LĂ€nge sedan sist, tidhĂ„llningen Ă€r oklanderlig vid kontroll. LĂ€nken kĂ€nns som en lĂ€tt smekning mot handleden. Grand Seiko SBGX117, whatâs more to say?
Oh la la, niceNyss hemkommen frÄn Japan.
Wow, vad Àr detta för ref.nr?Nyss hemkommen frÄn Japan.
Sbgx071Wow, vad Àr detta för ref.nr?
Ăr det bara specialmodellen, likt din, av den dĂ€r som har textur pĂ„ tavlan?
Fredagsdinkan!
Ăr det bara specialmodellen, likt din, av den dĂ€r som har textur pĂ„ tavlan?
Ok. Trodde man kunde rÀkna de inringade delarna av boetten som glasring (ser lite ut som det iallafall) men det rÀknas kanske inte som glasring om den inte Àr högre upp Àn resten av boetten.
Det var iallafall dessa delar av boetten jag menade nÀr jag sade att det nÀstan ser ut som att det inte glasring pÄ denna boett.
Vilket svÄrt val. Vet iaf att jag inte Àr överförtjust i blÄnerade sekundvisare, sÄ den sista gÄr bort.Jag Àr riktigt sugen pÄ antingen en SBGA375 eller en SBGA413/415. Jag lutar faktiskt Ät en 375 pga SS och 44GS men Àr intresserad av att höra era tankar.
375
413
415
Jag Àr riktigt sugen pÄ antingen en SBGA375 eller en SBGA413/415. Jag lutar faktiskt Ät en 375 pga SS och 44GS men Àr intresserad av att höra era tankar.
375
413
415
Den boetten i 36-37mm och inte mer Àn 10mm pÄ höjden sÄ hade jag varit nöjd, spring drive sÄ klart.
Jag har vÀl Àgt 15 GSar i alla fall och 413/415-boetten Àr lÀtt den bÀsta boetten jag haft. Har Àgt bÄde titanmodellen och stÄlmodellen. Gillar oftast inte GS titan, sÄ föredrar den i stÄl. Finishen skiljer sig Àven mellan stÄl och titan pÄ de modellerna. Borstning vs polering Àr inverterad mellan titan och stÄl.
Vad Àr anledningen till att sekundvisaren pÄ den blÄnerade har ett hÄl mot infÀstningen nÀr de icke blÄnerade inte har ett hÄl. Tycker det Àr synd nu nÀr jag upptÀckt det.
Attans. Nu fick ni mig att kolla gamla foton. Detta var en rÀtt schysst trio.
Oklart. NÄgon praktisk eller estetisk anledningen finns det sÀkert.Vad Àr anledningen till att sekundvisaren pÄ den blÄnerade har ett hÄl mot infÀstningen nÀr de icke blÄnerade inte har ett hÄl. Tycker det Àr synd nu nÀr jag upptÀckt det.
Aldrig tÀnkt pÄ. FörrÀn nuVad Àr anledningen till att sekundvisaren pÄ den blÄnerade har ett hÄl mot infÀstningen nÀr de icke blÄnerade inte har ett hÄl. Tycker det Àr synd nu nÀr jag upptÀckt det.
Mitt enda problem med dem Àr vikten. SpÀnnet har jag vant mig vid. Ska vÀl inte sÀga för mycket men spÀnnet lÀr det snart finnas en lösning pÄ.Provade denna idag, var vÀldigt nÀra att slÄ till direkt, har fortfarande lite kÀnslan att jag borde köpa den. Den enda till salu pÄ chrono24 vad jag kan se, exemplar 10 av 200 med en helt underbar tavla som skiftar i fÀrg beroende pÄ ljuset.
Vad tycker ni generellt om GS Spring Drive Divers? Det Àr ju vÀldigt stora klockor och om nÄgot störde sÄ var det hur enorm claspen va pÄ klockan, alldeles för tjock. 44mm Àr ju i största laget men dÄ tavlan Àr mindre sÄ kÀndes det inte sÄÄÄ stort.
Den limiterade SD-dykarn med vanlig blÄ tavla tycker jag Àr riktigt schysst.Bjuder pÄ en liten video ifrÄn utbudet i butiken