• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

JÀvlar va fin den vÀnstra Àr, sbgh. Vad fÄr man ge för en sÄndÀr i butik?
- FĂ€rsk bild frĂ„n Klockmaster Globen 🙂
5F94E6A2-C82E-4E65-9881-2037033194B8.jpeg

Jag har den med (SBGW211) och kan vÀl tycka att den har en lite mer sober och elegant kÀnsla. Den bruna tavlan kÀnns lite mer spÀnnande och annorlunda, vÀldigt fin varm brun lyster i vissa vinklar och roligt med lite struktur. Om jag bara fick vÀlja en sÄ kanske det ÀndÄ skulle bli den vita, men det beror sÄklart pÄ vad man har för övriga klockor och hur man vill kunna variera sig.

Annars Àr det Àr ju i princip samma klocka fast med annan tavla och lite tjockare visare (tror jag).
Uppskattar verkligen enkelheten hos bÄda, bÄde i uttryck och kÀnslan av ett manuellt verk.
Ja jag gillar ju verkligen dessa, tycker de Àr i princip idealet av en klassisk klocka (vet att vissa klagar pÄ tjockleken etc.). Om du vill fÄr du gÀrna posta bilder pÄ bÄda bredvid varandra! Hade varit kul att se.

Madammen har en 116520 som hun liker og bruker 24/7 - hele Äret - i mange Är allerede. Hun sier at SBGA413 er fin, sÄ da satser jeg pÄ at hun skal fÄ en slik. :) FÄ henne over til GS fra Rolex. GS har fantastisk urskive og veier ingenting da den er titan. 116520 er flott med easy link, hvit urskive og chronograf, men hun bruker ikke chronografen - og mindre vekt er alltid et pluss. :)

Före.
Impulsinköp pÄ internetauktion, vÀlanvÀnd.

A619BD08-B4FE-4871-B7F0-A2EBA01A2E37.jpeg

Efter.
TvÀtt, byte av glas och skaffade en orginalÀnk.
Blev ett byte av boetten ochsÄ eftersom jag hade en som var nÄgot bÀttre liggandes.

FB50050B-CB0D-4D6B-8E21-D62C605E9242.jpeg

Nu dags för en tur till urmakaren för service.

Ja jag gillar ju verkligen dessa, tycker de Àr i princip idealet av en klassisk klocka (vet att vissa klagar pÄ tjockleken etc.). Om du vill fÄr du gÀrna posta bilder pÄ bÄda bredvid varandra! Hade varit kul att se.
HÄller med, det Àr en perfekt boett för en lite dressing kÀnsla utan att gÄ till överdrift. Upplever inte alls att den kÀnns tjock, sitter vÀldigt bra vÀl pÄ.
HÀr kommer nÄgra bilder, med inhopp av sbgw211 och en sbgw033.
53C2358B-B76A-479D-98B4-8F7A86F75378.jpeg
5E9C7564-93ED-4A1D-9F0D-F3BA178AEE7C.jpeg
D1586A35-D76D-4DC5-9C2D-FBA9CCA70FA3.jpeg

Tillbaka
Topp