• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Dags för dagens och lite Àldre.
Den hÀr Àr nyservad och gÄr riktigt bra och jag har anvÀnt den lite till och frÄn den senaste veckan och Àr nu 5 sek. före.
Kanske tur men alltid trevligt med klockor som gÄr bra.

Edit, mÀtte upp den och den var förvÄnansvÀrt stabil i olika positioner sÄ med andra ord inte tur att den rÄkat ligga i rÀtt position nÀr den inte har suttit pÄ armen.

5030D50E-2FA6-4F22-81A7-D2D0382827E3.jpeg

Senast Àndrad:
Är det nĂ„gra hĂ€r som upptĂ€ckt problem med bubblor under kristallen pĂ„ sina SBGW231? LĂ€ste lite om det bĂ„de pĂ„ Watchuseek och Rolexforums. Kollade lite noggrannare pĂ„ bilden frĂ„n förra veckan, dĂ„ jag provade klockan i butik. Är det bara jag som ser bubblor kring kl. 10-12, eller Ă€r det bara ljusreflektioner som tas upp lite konstigt av mobilkameran?

IMG_4420.jpg

Är det nĂ„gra hĂ€r som upptĂ€ckt problem med bubblor under kristallen pĂ„ sina SBGW231? LĂ€ste lite om det bĂ„de pĂ„ Watchuseek och Rolexforums. Kollade lite noggrannare pĂ„ bilden frĂ„n förra veckan, dĂ„ jag provade klockan i butik. Är det bara jag som ser bubblor kring kl. 10-12, eller Ă€r det bara ljusreflektioner som tas upp lite konstigt av mobilkameran?

IMG_4420.jpg
Hva var svaret pÄ Watchuseek og Rolexforum da? Hva endte dette opp i i de trÄdene`

IMG_4420.jpg
Damm, skit & fingeravtryck pÄ utsidan av boxen brukar göra att det ser ut sÄdÀr pÄ min och om jag fÄr gissa Àr det samma sak pÄ din bild

Supersnygg! Kollat upp den tidigare. Tydligen ska den ej finnas tillgĂ€nglig i Sverige? Hur kĂ€nner du kring den blĂ„a sekundvisaren? Är sugen pĂ„ att prova pĂ„ en del olika band. TĂ€nkte om man kör t.ex. ett grönt alligatorband, riskerar det inte att krocka med det blĂ„a? SBGW231 kanske Ă€r mer "safe", för min del? Det ska gĂ„ att köpa BoR-lĂ€nken separat till 231:an, enligt Klockmaster.
Har för mig at 235 Àr discontinued. och det finns vÀldigt begrÀnsat utbud pÄ c24 t.ex.
Skulle sÀga att den blÄ visaren Àr vÀldigt lagom i mina ögon. tillrÀckligt diskret för att inte bli vulgÀr och tillrÀckligt spexig för att poppa lite nÀr man stÄr i bra ljus och beundrar den.

Hva var svaret pÄ Watchuseek og Rolexforum da? Hva endte dette opp i i de trÄdene`
De tror att det Àr limmet som har bildat bubblor. PÄ Rolexforums fick trÄdstartaren skicka tillbaka klockan till Japan flera gÄnger, för att till slut fÄ pengarna tillbaka. Verkar finnas nÄgon trÄd till om detta.
Damm, skit & fingeravtryck pÄ utsidan av boxen brukar göra att det ser ut sÄdÀr pÄ min och om jag fÄr gissa Àr det samma sak pÄ din bild
I see! Ville bara frÄga dÄ det sÄg vÀldigt likt ut bubblorna pÄ de andra forumbilderna.

IMG_4420.jpg
Du menar sĂ€kert glaset efter som kristallen inte gĂ„r att se 😉
Lite svÄrt att se pÄ den bilden och jag vet inte riktigt hur moderna GS Àr konstruerade.
Men sÄ dÀr kan det se ut om man slarvar med limningen pÄ klockor som har glaset fast monterat pÄ inre glasringen.
Lite pyssligt att limma glas men har man en hel klockfabrik sÄ borde det vara busenkelt.
LÀser man pÄ dina lÀnkarna sÄ verkar det ju som Seiko har klantat sig tyvÀrr.

Senast Àndrad:
Du menar sĂ€kert glaset efter som kristallen inte gĂ„r att se 😉
Lite svÄrt att se pÄ den bilden och jag vet inte riktigt hur moderna GS Àr konstruerade.
Men sÄ dÀr kan det se ut om man slarvar med limningen pÄ klockor som har glaset fast monterat pÄ inre glasringen.
Lite pyssligt att limma glas men har man en hel klockfabrik sÄ borde det var busenkelt.
LÀser man pÄ dina lÀnkarna sÄ verkar det ju som Seiko har klantat sig tyvÀrr.
Haha, ursÀkta anglicismen. Heter ju "sapphire crystal" pÄ engelska. ;)

VÀldigt synd om de slarvar. GS:s "grej" Àr ju finishen. Det Àr dock ingen annan hÀr som har upptÀckt samma problem?

Haha, ursÀkta anglicismen. Heter ju "sapphire crystal" pÄ engelska. ;)

VÀldigt synd om de slarvar. GS:s "grej" Àr ju finishen. Det Àr dock ingen annan hÀr som har upptÀckt samma problem?

UrsÀkta en gammal kuf som fortfarande har svÄrt för för folk som har luggar pÄ klockor och inte i pannorna.
Men jag försöker sÄ gott det gÄr att inte mÀrka ord eftersom jag sjÀlv inte hanterar sprÄket sÀrskilt bra.

Jo, det Àr lite synd att Seiko ibland gör misstag med kvaliteten nÀr det Àr det dom sÀljer pÄ.
Blev nu nyfiken pÄ det hÀr och blir nog tvungen att gÄ att kika pÄ lite GS imorgon.

UrsÀkta en gammal kuf som fortfarande har svÄrt för för folk som har luggar pÄ klockor och inte i pannorna.
Men jag försöker sÄ gott det gÄr att inte mÀrka ord eftersom jag sjÀlv inte hanterar sprÄket sÀrskilt bra.

- Har samma problem som du, reagerar pĂ„: ” blĂ„ dial och tjugo millimeter mellan luggarna”. Kanske har att göra med att det Ă€r sextio Ă„r sedan jag började skolan? Å andra sidan förekom det ”lĂ„tsasord” i branschen jag jobbade ocksĂ„, ”fikonsprĂ„k” Ă€r ju ett sĂ€tt att visa tillhörighet 🙂.

Jo, det Àr lite synd att Seiko ibland gör misstag med kvaliteten nÀr det Àr det dom sÀljer pÄ.
Blev nu nyfiken pÄ det hÀr och blir nog tvungen att gÄ att kika pÄ lite GS imorgon.
Stackare, ska du behöva springa runt och titta pÄ GS i vart och varannat
gathörn 😉

IMG_4420.jpg
Hmm ja jag tittade nu pÄ bilden som jag postade igÄr och ser ut som vi provade samma klocka pÄ km i fÀltöversten?
OcksÄ lÀst lite pÄ forumen och reddit nu om bubblorna, verkar vara en hel del som har det dÀr problemet...
LÀser att det Àr vissa som fÄtt det fixat av GS och att problemet ÄteruppstÄtt senare och andra som inte fÄtt det fixat alls dÄ GS hÀnvisat till "within tolerances".
Hade sett fram emot att köpa den dÀr till sommaren men kommer absolut kika pÄ nÄgot annat istÀllet om det exemplaret som finns inne just dÄ visar sig ha det problemet. VÀldigt synd pÄ en annars perfekt klocka...

Hmm ja jag tittade nu pÄ bilden som jag postade igÄr och ser ut som vi provade samma klocka pÄ km i fÀltöversten?
OcksÄ lÀst lite pÄ forumen och reddit nu om bubblorna, verkar vara en hel del som har det dÀr problemet...
LÀser att det Àr vissa som fÄtt det fixat av GS och att problemet ÄteruppstÄtt senare och andra som inte fÄtt det fixat alls dÄ GS hÀnvisat till "within tolerances".
Hade sett fram emot att köpa den dÀr till sommaren men kommer absolut kika pÄ nÄgot annat istÀllet om det exemplaret som finns inne just dÄ visar sig ha det problemet. VÀldigt synd pÄ en annars perfekt klocka...
DÄ Àr det nog exakt samma klocka!

VÀldigt trÄkigt. Blev riktigt sugen pÄ en, men har verkligen noll ork att köpa nÄgot som riskerar ha en defekt som tillverkaren anser vara inom deras toleransnivÄer...

EDIT: HÀr Àr Ànnu en trÄd dÀr samma problem diskuteras (se tredje bilden för nÀrbild). Ser vÀldigt likt ut klockan som jag/@Staten testade, dÀr det förekommer bubblor pÄ vÀnster sida, medan högra sidan ser Àr ren.

Senast Àndrad:
Ni som har SBGW235 hÀr i trÄden - hur fick ni tag i klockan? BestÀllt frÄn Japan? Kollade pÄ Chrono24 och verkar endast finnas en annons, som Àr lokaliserat i Japan. GÄr den ej att fÄ tag i Europa? Inte sÄ superkul att betala 25% moms ifall man bestÀller utanför EU.

Ni som har SBGW235 hÀr i trÄden - hur fick ni tag i klockan? BestÀllt frÄn Japan? Kollade pÄ Chrono24 och verkar endast finnas en annons, som Àr lokaliserat i Japan. GÄr den ej att fÄ tag i Europa? Inte sÄ superkul att betala 25% moms ifall man bestÀller utanför EU.
Jag köpte min hÀr pÄ KS. som du sÀger svÄr att fÄ tag pÄ.
Mitt tips Àr att lÀgga ut en köpes-annons hÀr och hoppas pÄ det bÀsta. för min del spelade det mindre roll vilken av 231/235/031/035 jag fick tag pÄ sÄ det kanske var enklare dÄ.

Min Àr uttagen för 3 Är sen hos AD i Sverige men tror de var ett undantag att de fick tag i denna dÄ den bara sÀljs officiellt i Japan.

Gissar att din bÀsta chans Àr att köpa ifrÄn Japan via chrono24 men som Bramserud sÀger sÄ Àr det vÀl inget fel att försöka med en köpannons hÀr pÄ KS!

Tillbaka
Topp