Det lĂ„ter ju perfekt, det Ă€r nĂ„got liknande jag Ă€r ute efterĂr mkt nöjd med min quartzareĂr vĂ€l en instegsmodell men visare, index och tavla pĂ„ denna Ă€r 10/10.
![]()
![]()
Edit: min har en avvikelse pÄ 0,0 s/dygn, det sitter inte fel det heller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det lĂ„ter ju perfekt, det Ă€r nĂ„got liknande jag Ă€r ute efterĂr mkt nöjd med min quartzareĂr vĂ€l en instegsmodell men visare, index och tavla pĂ„ denna Ă€r 10/10.
![]()
![]()
Edit: min har en avvikelse pÄ 0,0 s/dygn, det sitter inte fel det heller.
37 mm (modellen heter SBGX263).Det lÄter ju perfekt, det Àr nÄgot liknande jag Àr ute eftervilken storlek Àr det pÄ denna?
Helt skamlöst kan jag "tipsa" om min annons pÄ exakt denna modell! Ligger uppe hÀr pÄ forumet, bara att skicka PM om du har nÄgra frÄgor kring klockanDet lÄter ju perfekt, det Àr nÄgot liknande jag Àr ute eftervilken storlek Àr det pÄ denna?
Jag Ă€ger Snowflake sen flera Ă„r tillbaka och testade SBGA465 hĂ€romveckan hos Klockmaster Globen. Den Ă€r ju nĂ„got enklare Ă€n Snowflake i utförande, jag tĂ€nker dĂ„ pĂ„ lĂ€nken och att den saknar baklock i glas. Urtavlan Ă€r inte heller samma som Snowflake men bĂ„da Ă€r snygga. Den bĂ€rs dock klart mindre Ă€n Snowflake pga att den Ă€r ca 3mm kortare lug to lug, vilket Ă€r trevligt. Prisdiffen Ă€r ocksĂ„ rĂ€tt rejĂ€l. Allt som allt sĂ„ skulle jag absolut rekommendera SBGA465 till nĂ„gon som övervĂ€gt Snowflake men tycker den bĂ€r stort och vĂ€ger för lite. Ă k och klĂ€m!nĂ„n som har en sbga465 och vill dela bilder/Ă„sikter? jag testade snowflake 211 men visste inte att den var i titan och gillade inte hur lĂ€tt den var samt hur den satt. Ser att 465 Ă€r i stĂ„l och 40mm. ser ocksĂ„ att bĂ„da har samma verk 9r65 och magisk tavla. Ăr det bara en billigare och skönare snowflake kanske helt enkelt? ska försöka hitta en butik som har den sĂ„ att man kan testa den pĂ„ handen.
Blev fint! Ett band med curved ends? VarifrÄn?![]()
Satt fint med brunt lÀder till blÄ kostym
Eller hur!Blev fint! Ett band med curved ends? VarifrÄn?
vÀljer denna framför OP alla dagar i veckanSÄ glad jeg kjÞpe lenke til denne.
Den lyseblÄ urskiven med struktur gir ordentlig sommerfÞlelse pÄ lenke i sollyset.
![]()
Vad Àr det för ref pÄ den skönheten ? Tackar![]()
Satt fint med brunt lÀder till blÄ kostym
SBGJ231Vad Àr det för ref pÄ den skönheten ? Tackar
Vilken klocka har du planerat att sÀtta lÀnken pÄ?Glad idag, lÀnk till 614X-8000 vÀxer verkligen inte pÄ trÀden.
![]()
Fast det Àr nog bara jag och Senpai som kan bli lÀtt upphetsade av ovanliga GS lÀnkar.
Vilken klocka har du planerat att sÀtta lÀnken pÄ?
Edit: sökte upp ref nr och kollade klocka. Kommer bli snyggt![]()
Grym tavla!Dagens pÄ ödla
SvÄr tavla att fÄ bra pÄ bild.
![]()
Glad idag, lÀnk till 614X-8000 vÀxer verkligen inte pÄ trÀden.
![]()
Fast det Àr nog bara jag och Senpai som kan bli lÀtt upphetsade av ovanliga GS lÀnkar.
Mycket fin. Vad Àr det för typ av mönster och struktur? Liknar tavlan pÄ SACM171 som, vad jag förstÄr, ska ha funnits hos GS förr. Kanske denna dÄ?Det hÀr blev dagens kalas-klocka. NÀr solen trÀffar den hÀr tavlan
5646-7030 frÄn 1974
![]()
Tack! Har sett att den kallas 'sandstone dial' nÄgonstans, tycker sjÀlv att strukturen pÄminner om sandpapper. KÀnner inte till den klockan du refererar till men det Àr mycket möjligt. Har Àven sett liknande pÄ en modell i Presage-serien: srpd97j1. Se bild.Mycket fin. Vad Àr det för typ av mönster och struktur? Liknar tavlan pÄ SACM171 som, vad jag förstÄr, ska ha funnits hos GS förr. Kanske denna dÄ?
RÄkade göra dubbla inlÀgg.Mycket fin. Vad Àr det för typ av mönster och struktur? Liknar tavlan pÄ SACM171 som, vad jag förstÄr, ska ha funnits hos GS förr. Kanske denna dÄ?