Ja jag tÀnker ju att den ska anvÀndas!FrÄn Elegance kollektionen sÄ förstÄr jag att man anvÀnder den mest som dress men resten⊠Bara kör
SÄ gör jag med mina iallafall
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ja jag tÀnker ju att den ska anvÀndas!FrÄn Elegance kollektionen sÄ förstÄr jag att man anvÀnder den mest som dress men resten⊠Bara kör
SÄ gör jag med mina iallafall
SlÄr man till den⊠den dagen den sorgenJa jag tÀnker ju att den ska anvÀndas!
Snyggt band, mÄste kika pÄ det!SÄ fort man lÄtit denna ligga i lÄdan nÄgra dagar och tar pÄ den igen slÄs jag av hur jÀvla bra den Àr!
BestÀllde för övrigt bandet frÄn delugs och Àr supernöjd
Just detta Àr custom stitchless rembordeSnyggt band, mÄste kika pÄ det!
Jag mÄste sÀga att jag aldrig förstÄtt logiken i GS modellbeteckningar.... kanske tog dom hjÀlp av den/dom som grundade de danska rÀkneorden...HÀr kommer en liten bildkavalkad! Den Àr riktigt fin, och Àlskar boett och storlek! Tavlan Àr grym, men om jag fÄr vara petig sÄ hade jag önskat en Ànnu blÄare tavla, i vissa ljus och vinklar ser den nÀstan vit ut.
Har köpt tre lÀder frÄn Delugs, sÄ kommer testat framöver. Tror den kan bli riktigt bra pÄ lÀder och fÄ en dressig look
Och slutligen en bild pĂ„ SBGP017 med sitt syskon, SBGP015 ïž
Samma hÀr, SBGP015 och SBGP017 Àr ju helt olika pÄ alla sÀtt och visJag mÄste sÀga att jag aldrig förstÄtt logiken i GS modellbeteckningar.... kanske tog dom hjÀlp av den/dom som grundade de danska rÀkneorden...
NÀ typ urverket men det fins ju ingen logik i vilka som Àr quartz. VÀl? Sbgx, sbgv, sbgp och sbgn finns som quartz. Det skulle ju kunnat fÄ en att tro att sbg var reserverat för quartz men dÄ har vi ju tex sbgw235 osv. . Japansk logik kanske.Samma hÀr, SBGP015 och SBGP017 Àr ju helt olika pÄ alla sÀtt och vis
Exakt, ingen garanti. SÄldes den som att den hade det?MÄste kolla mer er. Köpte en Grand Seiko hÀr pÄ forumet, men sÄg idag att garantikortet inte Àr ifyllt alls. Betyder det att det inte finns nÄgon garanti pÄ klockan?
Ja sÀljare skrev "5-Ärs garanti". Han köpte den i USA i höstas.Exakt, ingen garanti. SÄldes den som att den hade det?
Hur ligger det till @Snilsson?Ja sÀljare skrev "5-Ärs garanti". Han köpte den i USA i höstas.
Jag har kontaktat honom. Han ska kontakta butiken men jag vet inte vad den ska göra dÀrifrÄn riktigt..Hur ligger det till @Snilsson?
Avslutad - Grand Seiko SBGA375 âMidnightâ PB 7/7
Hej, Har efter en del velande beslutat mig för att se om det finns nÄgot intresse för min GS dÄ jag har svÄrt att slÀppa en annan modell. Detta Àr en SBGA375 som Àr uttagen av mig i USA i Oktober 2021, den har med andra ord femÄrsgarantin. Som bilderna pÄvisar sÄ Àr klockan i stort sett felfri...klocksnack.se
SÄ butiken glömde fylla i garantin och köparen glömde kolla sÄ allt var OK vid köpet. Och Àven nÀr klockan sÄldes till dig?Jag har kontaktat honom. Han ska kontakta butiken men jag vet inte vad den ska göra dÀrifrÄn riktigt..
- Ingen garanti frÄn Grand Seiko om den inte Àr ifylld och inskickad (det dÀr Àr kundens del, Àr de övriga bladen kvar ocksÄ?).MÄste kolla mer er. Köpte en Grand Seiko hÀr pÄ forumet, men sÄg idag att garantikortet inte Àr ifyllt alls. Betyder det att det inte finns nÄgon garanti pÄ klockan?
Ingen av delarna Àr ifyllda..- Ingen garanti frÄn Grand Seiko om den inte Àr ifylld och inskickad (det dÀr Àr kundens del).
VÀldigt mÀrkligt..enligt honom verkar han inte ha kollat i garantikortet nÄgot vilket verkar helskumt.SÄ butiken glömde fylla i garantin och köparen glömde kolla sÄ allt var OK vid köpet. Och Àven nÀr klockan sÄldes till dig?
- BeklagarIngen av delarna Àr ifyllda..
Hur ligger det till @Snilsson?
Avslutad - Grand Seiko SBGA375 âMidnightâ PB 7/7
Hej, Har efter en del velande beslutat mig för att se om det finns nÄgot intresse för min GS dÄ jag har svÄrt att slÀppa en annan modell. Detta Àr en SBGA375 som Àr uttagen av mig i USA i Oktober 2021, den har med andra ord femÄrsgarantin. Som bilderna pÄvisar sÄ Àr klockan i stort sett felfri...klocksnack.se
Ingen har hÀngt nÄgon eller ens börjat. Men kul med mÄnga dyra klockor, kolla dina cert sÄ de Àr ifyllda.SÄhÀr Àr det, jag bodde i USA nÀr jag köpte klockan av en butik som Àr AD för Grand Seiko och Vacheron Constantin i Chicago.
Jag har en god relation med dem och Àr övertygad om att de kommer fixa ett garantikort med rÀtt datum och stÀmplar. Det Àr som sagt ingen dussinbutik pÄ hörnet jag köpt av.
Jag har Àgt och Àger mÄnga dyra klockor, att kolla garanticert pÄ en klocka jag sjÀlv plockat ut ny Àr inte högsta prioritet, jag förestÀller mig givetvis att det Àr ordnat.
Om alla lugnar sig tills jag fÄr ett svar frÄn dem innan ni börjar hÀnga mig sÄ vore det uppskattat.
Tack för tipset!Ingen har hÀngt nÄgon eller ens börjat. Men kul med mÄnga dyra klockor, kolla dina cert sÄ de Àr ifyllda.
Nu Àr det ju inte butiken som stÄr för garantin sÄ frÄgan Àr vÀl om dom lyckas hantera det gentemot Grand Seiko. SjÀlv hÀr jag ingen aning om hur GS ser pÄ att ett garanti utfÀrdas nÀstan ett Är efter köpet. Förhoppningsvis funkar det. Sedan kan jag tycka det Àr mÀrkligt att dom inte Àr tydliga med att dom fyllt i (i detta fall inte) Cert/garanti.SÄhÀr Àr det, jag bodde i USA nÀr jag köpte klockan av en butik som Àr AD för Grand Seiko och Vacheron Constantin i Chicago.
Jag har en god relation med dem och Àr övertygad om att de kommer fixa ett garantikort med rÀtt datum och stÀmplar. Det Àr som sagt ingen dussinbutik pÄ hörnet jag köpt av.
Jag har Àgt och Àger mÄnga dyra klockor, att kolla garanticert pÄ en klocka jag sjÀlv plockat ut ny Àr inte högsta prioritet, jag förestÀller mig givetvis att det Àr ordnat.
Om alla lugnar sig tills jag fÄr ett svar frÄn dem innan ni börjar hÀnga mig sÄ vore det uppskattat.
GS registrerar inte garantin vid försÀljning utan dubbelkollar bara serienummer mot inköpsland/butik och datum om nÄgot garantirelaterat blir inskickat till deras servicecenter.Nu Àr det ju inte butiken som stÄr för garantin sÄ frÄgan Àr vÀl om dom lyckas hantera det gentemot Grand Seiko. SjÀlv hÀr jag ingen aning om hur GS ser pÄ att ett garanti utfÀrdas nÀstan ett Är efter köpet. Förhoppningsvis funkar det. Sedan kan jag tycka det Àr mÀrkligt att dom inte Àr tydliga med att dom fyllt i (i detta fall inte) Cert/garanti.
Han har skött sig proffsigt, vill inte kasta skit pÄ nÄgon. Mitt första seriösa klockköp sÄ hann ju sÄ klart bli nojig, ville bara fÄ tips och rÄd frÄn KS, inget mer.GS registrerar inte garantin vid försÀljning utan dubbelkollar bara serienummer mot inköpsland/butik och datum om nÄgot garantirelaterat blir inskickat till deras servicecenter.
Fick det bekrÀftat frÄn butikschefen pÄ GS i Chicago och tror inte han ljuger för mig.
Jag hÄller med om att det Àr dÄligt att de missat att fylla i och jag borde ha dubbelkollat absolut. Men jag blir besviken pÄ hur fort saker och ting har eskalerat hÀr med mÄnga gissningar och negativa antaganden bara timmar efter vÄr första kontakt.
Jag har köpt och sÄlt mÄnga klockor hÀr under mÄnga Är och vill helst kunna fortsÀtta göra det med gott samvete.
Garanti Àr löst, bÄde i boken men fanns Àven att ladda hem pdf frÄn GS hemsida. Allt i ordning!Han har skött sig proffsigt, vill inte kasta skit pÄ nÄgon. Mitt första seriösa klockköp sÄ hann ju sÄ klart bli nojig, ville bara fÄ tips och rÄd frÄn KS, inget mer.
Mr GS, @yonsson du har sÀkert koll ocksÄ. Jag har aldrig hört talas om det.GS registrerar inte garantin vid försÀljning utan dubbelkollar bara serienummer mot inköpsland/butik och datum om nÄgot garantirelaterat blir inskickat till deras servicecenter.
Fick det bekrÀftat frÄn butikschefen pÄ GS i Chicago och tror inte han ljuger för mig.
Vad har eskalerat, gissats och vilka negativa antaganden syftar du pÄ?Jag hÄller med om att det Àr dÄligt att de missat att fylla i och jag borde ha dubbelkollat absolut. Men jag blir besviken pÄ hur fort saker och ting har eskalerat hÀr med mÄnga gissningar och negativa antaganden bara timmar efter vÄr första kontakt.
Jag har köpt och sÄlt mÄnga klockor hÀr under mÄnga Är och vill helst kunna fortsÀtta göra det med gott samvete.
Klockan blir riktigt snygg pÄ blÄ!Sorry för spam, sista bilden pÄ ett tag, jag lovar
Drog pÄ blÄa lÀdret igen och nu ska den fÄ sitta pÄ det ett tag framöver. Föredrar nog denna look framför lÀnken.
Den dÀr stjÀrnan Àr ju en grymt snygg detalj alltsÄ!Klockan blir riktigt snygg pÄ blÄ!
Idag rockar den blÄ Saffiano