• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

SÄ fort man lÄtit denna ligga i lÄdan nÄgra dagar och tar pÄ den igen slÄs jag av hur jÀvla bra den Àr!
BestÀllde för övrigt bandet frÄn delugs och Àr supernöjd

Bilagor

• D2A2AA30-E53B-4984-9FD4-6E26F35141A4.jpeg
    D2A2AA30-E53B-4984-9FD4-6E26F35141A4.jpeg
    503.6 KB · Visningar: 25
MÄste kolla mer er. Köpte en Grand Seiko hÀr pÄ forumet, men sÄg idag att garantikortet inte Àr ifyllt alls. Betyder det att det inte finns nÄgon garanti pÄ klockan?
IMG_0714.jpeg

HÀr kommer en liten bildkavalkad! Den Àr riktigt fin, och Àlskar boett och storlek! Tavlan Àr grym, men om jag fÄr vara petig sÄ hade jag önskat en Ànnu blÄare tavla, i vissa ljus och vinklar ser den nÀstan vit ut.
64736FBA-DD34-48D1-ABF8-578F3E9B7820.jpeg
AAF71537-4C33-4EB2-A143-E81D191F21D2.jpeg
94273901-009A-4194-8159-2AA94C37B9AB.jpeg

Har köpt tre lĂ€der frĂ„n Delugs, sĂ„ kommer testat framöver. Tror den kan bli riktigt bra pĂ„ lĂ€der och fĂ„ en dressig look😃
0E9152DD-2515-4609-9F15-8E6F71DC83A6.jpeg

Och slutligen en bild pĂ„ SBGP017 med sitt syskon, SBGP015 ⭐
551982D0-FFFD-46A6-B15A-B1398E656C19.jpeg
Jag mÄste sÀga att jag aldrig förstÄtt logiken i GS modellbeteckningar.... kanske tog dom hjÀlp av den/dom som grundade de danska rÀkneorden...

Samma hĂ€r, SBGP015 och SBGP017 Ă€r ju helt olika pĂ„ alla sĂ€tt och vis😅
NĂ€ typ urverket men det fins ju ingen logik i vilka som Ă€r quartz. VĂ€l? Sbgx, sbgv, sbgp och sbgn finns som quartz. Det skulle ju kunnat fĂ„ en att tro att sbg var reserverat för quartz men dĂ„ har vi ju tex sbgw235 osv. 😆. Japansk logik kanske.

Ja sÀljare skrev "5-Ärs garanti". Han köpte den i USA i höstas.
Hur ligger det till @Snilsson?

1657813119180.png

1657813119180.png
Jag har kontaktat honom. Han ska kontakta butiken men jag vet inte vad den ska göra dÀrifrÄn riktigt..

MÄste kolla mer er. Köpte en Grand Seiko hÀr pÄ forumet, men sÄg idag att garantikortet inte Àr ifyllt alls. Betyder det att det inte finns nÄgon garanti pÄ klockan?
IMG_0714.jpeg
- Ingen garanti frÄn Grand Seiko om den inte Àr ifylld och inskickad (det dÀr Àr kundens del, Àr de övriga bladen kvar ocksÄ?).

1657813119180.png

SÄhÀr Àr det, jag bodde i USA nÀr jag köpte klockan av en butik som Àr AD för Grand Seiko och Vacheron Constantin i Chicago.

Jag har en god relation med dem och Àr övertygad om att de kommer fixa ett garantikort med rÀtt datum och stÀmplar. Det Àr som sagt ingen dussinbutik pÄ hörnet jag köpt av.
Jag har Àgt och Àger mÄnga dyra klockor, att kolla garanticert pÄ en klocka jag sjÀlv plockat ut ny Àr inte högsta prioritet, jag förestÀller mig givetvis att det Àr ordnat.

Om alla lugnar sig tills jag fÄr ett svar frÄn dem innan ni börjar hÀnga mig sÄ vore det uppskattat.

SÄhÀr Àr det, jag bodde i USA nÀr jag köpte klockan av en butik som Àr AD för Grand Seiko och Vacheron Constantin i Chicago.

Jag har en god relation med dem och Àr övertygad om att de kommer fixa ett garantikort med rÀtt datum och stÀmplar. Det Àr som sagt ingen dussinbutik pÄ hörnet jag köpt av.
Jag har Àgt och Àger mÄnga dyra klockor, att kolla garanticert pÄ en klocka jag sjÀlv plockat ut ny Àr inte högsta prioritet, jag förestÀller mig givetvis att det Àr ordnat.

Om alla lugnar sig tills jag fÄr ett svar frÄn dem innan ni börjar hÀnga mig sÄ vore det uppskattat.
Ingen har hÀngt nÄgon eller ens börjat. Men kul med mÄnga dyra klockor, kolla dina cert sÄ de Àr ifyllda.

Nu Àr det ju inte butiken som stÄr för garantin sÄ frÄgan Àr vÀl om dom lyckas hantera det gentemot Grand Seiko. SjÀlv hÀr jag ingen aning om hur GS ser pÄ att ett garanti utfÀrdas nÀstan ett Är efter köpet. Förhoppningsvis funkar det. Sedan kan jag tycka det Àr mÀrkligt att dom inte Àr tydliga med att dom fyllt i (i detta fall inte) Cert/garanti.

Nu Àr det ju inte butiken som stÄr för garantin sÄ frÄgan Àr vÀl om dom lyckas hantera det gentemot Grand Seiko. SjÀlv hÀr jag ingen aning om hur GS ser pÄ att ett garanti utfÀrdas nÀstan ett Är efter köpet. Förhoppningsvis funkar det. Sedan kan jag tycka det Àr mÀrkligt att dom inte Àr tydliga med att dom fyllt i (i detta fall inte) Cert/garanti.
GS registrerar inte garantin vid försÀljning utan dubbelkollar bara serienummer mot inköpsland/butik och datum om nÄgot garantirelaterat blir inskickat till deras servicecenter.
Fick det bekrÀftat frÄn butikschefen pÄ GS i Chicago och tror inte han ljuger för mig.

Jag hÄller med om att det Àr dÄligt att de missat att fylla i och jag borde ha dubbelkollat absolut. Men jag blir besviken pÄ hur fort saker och ting har eskalerat hÀr med mÄnga gissningar och negativa antaganden bara timmar efter vÄr första kontakt.
Jag har köpt och sÄlt mÄnga klockor hÀr under mÄnga Är och vill helst kunna fortsÀtta göra det med gott samvete.

GS registrerar inte garantin vid försÀljning utan dubbelkollar bara serienummer mot inköpsland/butik och datum om nÄgot garantirelaterat blir inskickat till deras servicecenter.
Fick det bekrÀftat frÄn butikschefen pÄ GS i Chicago och tror inte han ljuger för mig.

Jag hÄller med om att det Àr dÄligt att de missat att fylla i och jag borde ha dubbelkollat absolut. Men jag blir besviken pÄ hur fort saker och ting har eskalerat hÀr med mÄnga gissningar och negativa antaganden bara timmar efter vÄr första kontakt.
Jag har köpt och sÄlt mÄnga klockor hÀr under mÄnga Är och vill helst kunna fortsÀtta göra det med gott samvete.
Han har skött sig proffsigt, vill inte kasta skit pÄ nÄgon. Mitt första seriösa klockköp sÄ hann ju sÄ klart bli nojig, ville bara fÄ tips och rÄd frÄn KS, inget mer.

Mr GS, @yonsson du har sÀkert koll ocksÄ. Jag har aldrig hört talas om det.
Å andra sidan Ă€r det vĂ€l bra i fall som detta, sĂ„ kan det lösas i efterhand.
Vad har eskalerat, gissats och vilka negativa antaganden syftar du pÄ?

Jag kan inte se nÄgot i denna trÄden, det mesta har varit av vÀlvilja och vÀldigt sakligt.
Skönt att det löste sig för dig och din köpare. SÄ slapp du krÄngla med att ta tillbaka klockan.

Tillbaka
Topp