Àr det lite som Tissot PRX i isblÄ? Den uppfattas oftare som silver Àn blÄ...Efter att ha anvÀnt min SBGP017 lite mer de senaste dagarna sÄ har jag hunnit reflekterat mer angÄende tavlan. Den Àr absolut grymt fin, men nog Àr fÀrgen pÄ urtavlan lite av en besvikelse utifrÄn produktbilderna. Med det sagt sÄ Àr det riktigt fin textur pÄ tavlan, men den Àr för det mesta mer Ät silverhÄllet, och i vissa ljus kommer det ljusblÄa fram bÀttre (framförallt nÀr det Àr lite mörkare ute). I solljus sÄ framstÄr den verkligen som silvrig. Har redigerat fÀrgerna pÄ den andra bilden, och gjort mer som jag hade önskat att den sÄg ut i solljuset, medan första Àr helt oredigerad.
Reality:
Expectation:
Tycker att det Àr synd att GS inte vÄgar trycka pÄ mer med fÀrgen, för bevisligen sÄ marknadsför de ju dem med hjÀlp av fÀrggranna bilder. Tanken bör vÀl dÄ ha slagit dem att de borde fÄ den att se lika fÀrggrann i verkligheten?
Hur som haver sÄ Àr jag ÀndÄ vÀldigt nöjd med denna och tycker den Àr vÀldigt fin, oavsett om den Àr silvrig eller ljusblÄ Boetten Àr riktigt trevlig och kÀnns som en perfekt kombo mellan sport och dressigt och sÄ Àr ju baksidan en fröjd att se pÄ!
Ur en teknisk aspekt kan jag tÀnka mig att vissa mönster plockar upp omgivande fÀrger mer Àn andra. Jag har exempelvis ju denna gamling
som har en urtavla i silver. NÀr den Àr ur boetten Àr det uppenbart, men i boetten med den polerade inre glasringen reflekterar den guldet, och uppfattas som en ljus guldfÀrg.