• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

SBGW283
4D020241-EA47-4F72-8981-178D90B2C0F4.jpeg

GS57 Toshiba Idag med.

DA446211-34DB-487C-8E42-0C39E712EB6A.jpeg

Dom flesta företag brukar ju lÀgga till gravyr pÄ boettlocket pÄ sina förtjÀnstklockor.
Men inte Toshiba pÄ 60-talet och början pÄ 70-talet utan tog en lite annorlunda vÀg genom att bestÀlla klockor med speciellt boettlock av Seiko.
PÄ dom hÀr hittar man serienummer o.s.v. pÄ insidan av boettlocket.
Lite kul tycker jag.
6C75A333-C21A-464B-8BA0-98131D78DAE0.jpeg

PÄ mÄndag kan jag ge ett bÀttre svar pÄ din frÄga. Men av att bara ha bilder att utgÄ ifrÄn gÀllande SPBG017 sÄ ser det blÄa mer blÄtt ut Àn vad SBGA413 Àr rosa. Mycket mer faktiskt.
@Quark Nu har jag Àntligen fÄtt min SBGP017 och tycker inte den Àr mer blÄ Àn vad SBGA413 Àr rosa. TrÄkigt att den var sÄ ljus faktiskt. Hade velat ha den lite mer himmelblÄ.

@Quark Nu har jag Àntligen fÄtt min SBGP017 och tycker inte den Àr mer blÄ Àn vad SBGA413 Àr rosa. TrÄkigt att den var sÄ ljus faktiskt. Hade velat ha den lite mer himmelblÄ.
Är det verkligen ok att medvetet ladda upp pressbilder som visar fel? Kan tycka att GS gör fel i det. Vet att fĂ€rgtoner skiljer sig frĂ„n display till display, men de marknadsför klockor i en viss fĂ€rg, som i 95% av tiden inte Ă€r den fĂ€rgen.
Vad gÀller min Shunbun, sÄ gillar jag verkligen den, men hade gÀrna sett att den var rosa oftare.

Är det verkligen ok att medvetet ladda upp pressbilder som visar fel? Kan tycka att GS gör fel i det. Vet att fĂ€rgtoner skiljer sig frĂ„n display till display, men de marknadsför klockor i en viss fĂ€rg, som i 95% av tiden inte Ă€r den fĂ€rgen.
Vad gÀller min Shunbun, sÄ gillar jag verkligen den, men hade gÀrna sett att den var rosa oftare.
Jag tycker inte det Ă€r okej. Riktigt missvisande och frĂ„gan Ă€r om man kan kalla det falsk marknadsföring..? Jag förstĂ„r att finishen Ă€r svĂ„r att fĂ„ pĂ„ bild. SĂ€rskilt 44gs boett som ser grĂ„ och matt ut pĂ„ officiella bilder Men fĂ€rger
? Det kan göras mycket bĂ€ttre!

95%? Alle klokker? WOW! :p

"GĂ€rna sett att den var rosa oftare". OK...det er noe konkret.

Efter att ha anvÀnt min SBGP017 lite mer de senaste dagarna sÄ har jag hunnit reflekterat mer angÄende tavlan. Den Àr absolut grymt fin, men nog Àr fÀrgen pÄ urtavlan lite av en besvikelse utifrÄn produktbilderna. Med det sagt sÄ Àr det riktigt fin textur pÄ tavlan, men den Àr för det mesta mer Ät silverhÄllet, och i vissa ljus kommer det ljusblÄa fram bÀttre (framförallt nÀr det Àr lite mörkare ute). I solljus sÄ framstÄr den verkligen som silvrig. Har redigerat fÀrgerna pÄ den andra bilden, och gjort mer som jag hade önskat att den sÄg ut i solljuset, medan första Àr helt oredigerad.
Reality:
3B567149-2B3B-48E3-B250-79160849FA33.jpeg

Expectation:
F71295DA-F339-4906-B4F1-F8AE7039150F.jpeg

Tycker att det Àr synd att GS inte vÄgar trycka pÄ mer med fÀrgen, för bevisligen sÄ marknadsför de ju dem med hjÀlp av fÀrggranna bilder. Tanken bör vÀl dÄ ha slagit dem att de borde fÄ den att se lika fÀrggrann i verkligheten?

Hur som haver sĂ„ Ă€r jag Ă€ndĂ„ vĂ€ldigt nöjd med denna och tycker den Ă€r vĂ€ldigt fin, oavsett om den Ă€r silvrig eller ljusblĂ„đŸ˜Š Boetten Ă€r riktigt trevlig och kĂ€nns som en perfekt kombo mellan sport och dressigt och sĂ„ Ă€r ju baksidan en fröjd att se pĂ„!

60E66BAC-8D2D-43D4-ADC1-4BFE4907B951.jpeg

Efter att ha anvÀnt min SBGP017 lite mer de senaste dagarna sÄ har jag hunnit reflekterat mer angÄende tavlan. Den Àr absolut grymt fin, men nog Àr fÀrgen pÄ urtavlan lite av en besvikelse utifrÄn produktbilderna. Med det sagt sÄ Àr det riktigt fin textur pÄ tavlan, men den Àr för det mesta mer Ät silverhÄllet, och i vissa ljus kommer det ljusblÄa fram bÀttre (framförallt nÀr det Àr lite mörkare ute). I solljus sÄ framstÄr den verkligen som silvrig. Har redigerat fÀrgerna pÄ den andra bilden, och gjort mer som jag hade önskat att den sÄg ut i solljuset, medan första Àr helt oredigerad.
Reality:
3B567149-2B3B-48E3-B250-79160849FA33.jpeg

Expectation:
F71295DA-F339-4906-B4F1-F8AE7039150F.jpeg

Tycker att det Àr synd att GS inte vÄgar trycka pÄ mer med fÀrgen, för bevisligen sÄ marknadsför de ju dem med hjÀlp av fÀrggranna bilder. Tanken bör vÀl dÄ ha slagit dem att de borde fÄ den att se lika fÀrggrann i verkligheten?

Hur som haver sĂ„ Ă€r jag Ă€ndĂ„ vĂ€ldigt nöjd med denna och tycker den Ă€r vĂ€ldigt fin, oavsett om den Ă€r silvrig eller ljusblĂ„đŸ˜Š Boetten Ă€r riktigt trevlig och kĂ€nns som en perfekt kombo mellan sport och dressigt och sĂ„ Ă€r ju baksidan en fröjd att se pĂ„!

60E66BAC-8D2D-43D4-ADC1-4BFE4907B951.jpeg
StjÀrnan Àr ju magisk. Riktigt fin detalj

Vad kĂ€nner folket om sina GS, kör ni dessa som dressklockor eller daily beaters? Är lite kluven hur jag ska göra..vill gĂ€rna ha pĂ„ den hela tiden men jag Ă€r ju rĂ€dd att nĂ„gon dag lĂ€gga en rejĂ€l ding i den fina poleringen. Eller Ă€r det bara tuta och köra?
IMG_0709.jpeg

Vad kĂ€nner folket om sina GS, kör ni dessa som dressklockor eller daily beaters? Är lite kluven hur jag ska göra..vill gĂ€rna ha pĂ„ den hela tiden men jag Ă€r ju rĂ€dd att nĂ„gon dag lĂ€gga en rejĂ€l ding i den fina poleringen. Eller Ă€r det bara tuta och köra?
IMG_0709.jpeg
Köpte en Tudor 1926 som jag skulle ha pÄ jobbet som dressare, eftersom det Àr skjorta som gÀller. Sen rÄkade jag köpa en Quartz GS - SBGN009. Och nu blir Tudorn bara liggandes. Kommer vÀl snart upp i en sÀljannons. Tycker GS:en gör sig ypperligt som bÄde dressare och vardagsklocka. Lite vÀl bra kanske....

Köpte en Tudor 1926 som jag skulle ha pÄ jobbet som dressare, eftersom det Àr skjorta som gÀller. Sen rÄkade jag köpa en Quartz GS - SBGN009. Och nu blir Tudorn bara liggandes. Kommer vÀl snart upp i en sÀljannons. Tycker GS:en gör sig ypperligt som bÄde dressare och vardagsklocka. Lite vÀl bra kanske....
Varken eller för min del dĂ„ jag Ă€r pappaledig 😂 men skulle i sĂ„ fall luta mer Ă„t beater, Ă€ven om den kommer att bli dress nĂ€r jag Ă„tergĂ„r till jobbet.
Mitt val landade i en sbga413, och mycket pga bandhornen Àr borstade pÄ ovansidan. Vad jag förstÄr, sÄ Àr spring drive borstade pÄ ovansidan, och hi beat polerade. Iaf vad gÀller four seasons kollektionen. Vet ej om det gÄr att applicera pÄ övriga sortimentet. I mitt tycke blir det mer sport Àn dress nÀr bandhornen Àr borstade.

IMG_0709.jpeg
FrĂ„n Elegance kollektionen sĂ„ förstĂ„r jag att man anvĂ€nder den mest som dress men resten
 Bara kör 😁
SÄ gör jag med mina iallafall

Tillbaka
Topp