Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Det kommer förstÄs inte som nÄgon överraskning, men jag Àr bÄde glad att GS har fler roliga tavlor till 9f modellerna, och att fler pÄ forumet kliver pÄ kvartsDu Àr nog faktiskt nummer 4! Kul att vi Àr sÄ mÄnga som slagit till pÄ den
Snyggt!Köpt hÀr pÄ forumet. Mycket nöjd!
Den dÀr fÄr du gÀrna posta oftare!Mycket fokus nu pÄ SBGP017 sÄ fÄr kontra med en bild pÄ SBGW289
@Quark Nu har jag Àntligen fÄtt min SBGP017 och tycker inte den Àr mer blÄ Àn vad SBGA413 Àr rosa. TrÄkigt att den var sÄ ljus faktiskt. Hade velat ha den lite mer himmelblÄ.PÄ mÄndag kan jag ge ett bÀttre svar pÄ din frÄga. Men av att bara ha bilder att utgÄ ifrÄn gÀllande SPBG017 sÄ ser det blÄa mer blÄtt ut Àn vad SBGA413 Àr rosa. Mycket mer faktiskt.
Ăr det verkligen ok att medvetet ladda upp pressbilder som visar fel? Kan tycka att GS gör fel i det. Vet att fĂ€rgtoner skiljer sig frĂ„n display till display, men de marknadsför klockor i en viss fĂ€rg, som i 95% av tiden inte Ă€r den fĂ€rgen.@Quark Nu har jag Ă€ntligen fĂ„tt min SBGP017 och tycker inte den Ă€r mer blĂ„ Ă€n vad SBGA413 Ă€r rosa. TrĂ„kigt att den var sĂ„ ljus faktiskt. Hade velat ha den lite mer himmelblĂ„.
Jag tycker inte det Ă€r okej. Riktigt missvisande och frĂ„gan Ă€r om man kan kalla det falsk marknadsföring..? Jag förstĂ„r att finishen Ă€r svĂ„r att fĂ„ pĂ„ bild. SĂ€rskilt 44gs boett som ser grĂ„ och matt ut pĂ„ officiella bilder Men fĂ€rgerâŠ? Det kan göras mycket bĂ€ttre!Ăr det verkligen ok att medvetet ladda upp pressbilder som visar fel? Kan tycka att GS gör fel i det. Vet att fĂ€rgtoner skiljer sig frĂ„n display till display, men de marknadsför klockor i en viss fĂ€rg, som i 95% av tiden inte Ă€r den fĂ€rgen.
Vad gÀller min Shunbun, sÄ gillar jag verkligen den, men hade gÀrna sett att den var rosa oftare.
95%? Alle klokker? WOW!Ăr det verkligen ok att medvetet ladda upp pressbilder som visar fel? Kan tycka att GS gör fel i det. Vet att fĂ€rgtoner skiljer sig frĂ„n display till display, men de marknadsför klockor i en viss fĂ€rg, som i 95% av tiden inte Ă€r den fĂ€rgen.
Vad gÀller min Shunbun, sÄ gillar jag verkligen den, men hade gÀrna sett att den var rosa oftare.
Alla klockor?95%? Alle klokker? WOW!
"GĂ€rna sett att den var rosa oftare". OK...det er noe konkret.
StjÀrnan Àr ju magisk. Riktigt fin detaljEfter att ha anvÀnt min SBGP017 lite mer de senaste dagarna sÄ har jag hunnit reflekterat mer angÄende tavlan. Den Àr absolut grymt fin, men nog Àr fÀrgen pÄ urtavlan lite av en besvikelse utifrÄn produktbilderna. Med det sagt sÄ Àr det riktigt fin textur pÄ tavlan, men den Àr för det mesta mer Ät silverhÄllet, och i vissa ljus kommer det ljusblÄa fram bÀttre (framförallt nÀr det Àr lite mörkare ute). I solljus sÄ framstÄr den verkligen som silvrig. Har redigerat fÀrgerna pÄ den andra bilden, och gjort mer som jag hade önskat att den sÄg ut i solljuset, medan första Àr helt oredigerad.
Reality:
Expectation:
Tycker att det Àr synd att GS inte vÄgar trycka pÄ mer med fÀrgen, för bevisligen sÄ marknadsför de ju dem med hjÀlp av fÀrggranna bilder. Tanken bör vÀl dÄ ha slagit dem att de borde fÄ den att se lika fÀrggrann i verkligheten?
Hur som haver sÄ Àr jag ÀndÄ vÀldigt nöjd med denna och tycker den Àr vÀldigt fin, oavsett om den Àr silvrig eller ljusblÄ Boetten Àr riktigt trevlig och kÀnns som en perfekt kombo mellan sport och dressigt och sÄ Àr ju baksidan en fröjd att se pÄ!
HĂ„ller med, en liten detalj men den tillför mycket till tavlan ïžStjĂ€rnan Ă€r ju magisk. Riktigt fin detalj
Köpte en Tudor 1926 som jag skulle ha pĂ„ jobbet som dressare, eftersom det Ă€r skjorta som gĂ€ller. Sen rĂ„kade jag köpa en Quartz GS - SBGN009. Och nu blir Tudorn bara liggandes. Kommer vĂ€l snart upp i en sĂ€ljannons. Tycker GS:en gör sig ypperligt som bĂ„de dressare och vardagsklocka. Lite vĂ€l bra kanske....Vad kĂ€nner folket om sina GS, kör ni dessa som dressklockor eller daily beaters? Ăr lite kluven hur jag ska göra..vill gĂ€rna ha pĂ„ den hela tiden men jag Ă€r ju rĂ€dd att nĂ„gon dag lĂ€gga en rejĂ€l ding i den fina poleringen. Eller Ă€r det bara tuta och köra?
Varken eller för min del dÄ jag Àr pappaledig men skulle i sÄ fall luta mer Ät beater, Àven om den kommer att bli dress nÀr jag ÄtergÄr till jobbet.Köpte en Tudor 1926 som jag skulle ha pÄ jobbet som dressare, eftersom det Àr skjorta som gÀller. Sen rÄkade jag köpa en Quartz GS - SBGN009. Och nu blir Tudorn bara liggandes. Kommer vÀl snart upp i en sÀljannons. Tycker GS:en gör sig ypperligt som bÄde dressare och vardagsklocka. Lite vÀl bra kanske....
FrĂ„n Elegance kollektionen sĂ„ förstĂ„r jag att man anvĂ€nder den mest som dress men resten⊠Bara körVad kĂ€nner folket om sina GS, kör ni dessa som dressklockor eller daily beaters? Ăr lite kluven hur jag ska göra..vill gĂ€rna ha pĂ„ den hela tiden men jag Ă€r ju rĂ€dd att nĂ„gon dag lĂ€gga en rejĂ€l ding i den fina poleringen. Eller Ă€r det bara tuta och köra?