• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Klockan blir riktigt snygg pĂ„ blĂ„! 😍

Idag rockar den blÄ Saffiano
B812FA84-8672-4E6A-9FAB-01B9570EFA33.jpeg
Snygg bild och det dĂ€r lĂ€dret var en riktig höjdare till den👌

• Like
Reactions: A_K
Snabbrecension av SBGP017 efter en veckas bruk:
Plus
Boetten, mycket tjusig.
Tunn
Bra komfort
Display caseback, vanligtvis nÄgot jag tycker illa om men med 9F-verk blir det en rolig detalj.
Minus
Saknar skruvad krona.
F39490AB-00A6-4841-91FA-23B8765FE181.jpeg

Senast Àndrad:
Mr GS, @yonsson du har sÀkert koll ocksÄ. Jag har aldrig hört talas om det.
Å andra sidan Ă€r det vĂ€l bra i fall som detta, sĂ„ kan det lösas i efterhand.
Det kan vara olika rutiner i olika regioner. Tydligen kan man numera söka pÄ om klockan har registrerats för garanti av ADn, det Àr nog ganska nytt, Àldre klockor kommer inte finnas reggade och alla butiker lÀr inte regga klockorna online. https://registration.grand-seiko.com/search

Tidigare har man varit beroende av cert eller kvitto. Kvitto fyller samma behov som cert, i alla fall i Sverige. I Japan Àr de notoriskt vÀrdelösa pÄ att fylla i cert.

Det kan vara olika rutiner i olika regioner. Tydligen kan man numera söka pÄ om klockan har registrerats för garanti av ADn, det Àr nog ganska nytt, Àldre klockor kommer inte finnas reggade och alla butiker lÀr inte regga klockorna online. https://registration.grand-seiko.com/search

Tidigare har man varit beroende av cert eller kvitto. Kvitto fyller samma behov som cert, i alla fall i Sverige. I Japan Àr de notoriskt vÀrdelösa pÄ att fylla i cert.
Precis, jag kan söka pÄ nÀtet och fÄ fram uppgifter om garanti. SÄ hÀr sÀger hemsidan

64562A32-368F-45AA-90AD-8312E4A7A646.jpeg

Jag garanterar att det inte Àr nÄgra fel pÄ klockan, eller vill du vidareutveckla din kommentar?
Det var inte riktat mot dig utan bara en reflektion att köparen nu vÀljer att sÀlja klockan efter att ha fÄtt lite uppstÄndelse i den hÀr trÄden, samt 50 inlÀgg för att kunna annonsera.

Det var inte riktat mot dig utan bara en reflektion att köparen nu vÀljer att sÀlja klockan efter att ha fÄtt lite uppstÄndelse i den hÀr trÄden, samt 50 inlÀgg för att kunna annonsera.
Jag kÀnner inte att jag Àr helt nöjd med klockan och vÀljer dÀrför att sÀlja den vidare för att köpa nÄgot annat ur istÀllet. Varför den negativa tonen?

Vad hĂ€nde @Nordlund? Du gick frĂ„n att vilja ha pĂ„ den hela tiden igĂ„r till att vilja sĂ€lja den idag 😂
Bara nyfiken pÄ vad som Àndrades.
Haha inget speciellt har hÀnt. Jag har kommit till kritan att jag hellre ser mig sjÀlv med ett dykarur. Klockan Àr dÀremot grym att ta bilder pÄ och sitta och stirra pÄ under kafferasterna :)

• Like
Reactions: A_K
Garanti Àr löst, bÄde i boken men fanns Àven att ladda hem pdf frÄn GS hemsida. Allt i ordning!
Liten uppdatering för den som Àr intresserad. Mailat till GS Europa och de bekrÀftar att onlinegaranti som PDF Àr giltigt vid eventuellt serviceÀrende under garanti. DÀremot rekommenderar de starkt att man har en stÀmpel pÄ garantikortet, som det bör. Men om detta inte finns, sÄ gÄr det alltsÄ att anvÀnda sig av PDF.

Tillbaka
Topp