• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Gör lite reklam för min SBGA109g.
20170922_135918.jpg
 
Underbart! Grymma bilder, speciellt sista dĂ€r det gula ljuset inte reflekterades! Fan, den Ă€r snygg 003an. Även 117. Bra duo.. :)
_DSC1203.JPG

Tavlan Àr sjukt mysig! VÀldigt diskret dock, inte lika framtrÀdande som den vita motsvarigheten.

HÄller med om att det Àr en bra duo, eller en bra trippel med en tonfisk som beater. :)
 
Min mamma har lÀrt mig att man ska vara snÀll, sÄ vi sÀger sÄ hÀr:

De tre som postar de bÀsta (fÀrska) Grand SEIKO bilderna (pÄ sin egen klocka) hÀr i trÄden nÀrmaste dygnet (sluttid 18:45 17/10) vinner ett GS-klockstÀll. VÀnligen avstÄ frÄn tÀvlingen om du gÄr i omedelbara sÀljtankar av din enda GS. :)
 
Min mamma har lÀrt mig att man ska vara snÀll, sÄ vi sÀger sÄ hÀr:

De tre som postar de bÀsta Grand SEIKO bilderna hÀr i trÄden nÀrmaste dygnet (sluttid 18:45 17/10) vinner ett GS-klockstÀll. VÀnligen avstÄ frÄn tÀvlingen om du gÄr i omedelbara sÀljtankar av din enda GS. :)

Fint initiativ! Denna skall fÄ sig lite kÀrlek nÀsta Är har jag bestÀmt. Skall börja med polering frÄgan Àr bara var. TÀnkte ev. lÄta klockmaster globen skicka ivÀg den, vad tror ni om det?

IMG_20171016_193054~01~01.jpg
 
Min mamma har lÀrt mig att man ska vara snÀll, sÄ vi sÀger sÄ hÀr:

De tre som postar de bÀsta (fÀrska) Grand SEIKO bilderna (pÄ sin egen klocka) hÀr i trÄden nÀrmaste dygnet (sluttid 18:45 17/10) vinner ett GS-klockstÀll. VÀnligen avstÄ frÄn tÀvlingen om du gÄr i omedelbara sÀljtankar av din enda GS. :)
SBGE033 frÄn igÄr (ingen GS med pÄ resan...)
20171015_154319.jpg
 
Fint initiativ! Denna skall fÄ sig lite kÀrlek nÀsta Är har jag bestÀmt. Skall börja med polering frÄgan Àr bara var. TÀnkte ev. lÄta klockmaster globen skicka ivÀg den, vad tror ni om det?

IMG_20171016_193054~01~01.jpg
Den dĂ€r hade inte jag polerat men om du absolut kĂ€nner att du MÅSTE polera den sĂ„ hade jag skickat den till Japan sĂ„ det blir gjort korrekt.
 
Hur funkar det? Polerar Globen sjÀlva (alt lÄter nÄgon i Sverige göra det) eller skickar de allt till Japan? Prisskillnad om det finns Sverige alt Japan alternativ?
Det finns ingen annan Àn SEIKO i Japan som Àr auktoriserade att polera GS och det Àr av kvalitetanledning. Ber man snÀllt sÄ kan man sÀkert fÄ nÄgon annan att göra det men jag förstÄr inte varför man som Àgare skulle vilja göra en klocka sÀmre Àn den Àr.

Har man en skarp boett sÄ gör man imho bÀst i att inte polera den, framförallt en vintage-klocka.
 
Det finns ingen annan Àn SEIKO i Japan som Àr auktoriserade att polera GS och det Àr av kvalitetanledning. Ber man snÀllt sÄ kan man sÀkert fÄ nÄgon annan att göra det men jag förstÄr inte varför man som Àgare skulle vilja göra en klocka sÀmre Àn den Àr.

Har man en skarp boett sÄ gör man imho bÀst i att inte polera den, framförallt en vintage-klocka.

FörstÄr dig absolut. Största anledningen till att jag tvekat till att skicka pÄ polering innan Àr att boetten skulle försÀmras. DÀrav kommer jag fÄ den skickad till Japan för polering för bÀsta möjliga resultat. Be om ursÀkt om jag upprör :) jag tror dock att den skulle fÄ betydligt mer handledstid om den vore i bÀttre skick. Sedan Àr mÄlet att hitta en bra lÀnk till den och jag tror att det skulle skÀra sig med frÀsch lÀnk och sliten klocka.
 
FörstÄr dig absolut. Största anledningen till att jag tvekat till att skicka pÄ polering innan Àr att boetten skulle försÀmras. DÀrav kommer jag fÄ den skickad till Japan för polering för bÀsta möjliga resultat. Be om ursÀkt om jag upprör :) jag tror dock att den skulle fÄ betydligt mer handledstid om den vore i bÀttre skick. Sedan Àr mÄlet att hitta en bra lÀnk till den och jag tror att det skulle skÀra sig med frÀsch lÀnk och sliten klocka.
Kör sliten lÀnk istÀllet! :D
 
Tillbaka
Topp