• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

IMG_1894.JPG
IMG_1895.JPG

Jag skulle utan problem kunna bli OWG med denna.
Det förstÄr jag, den kÀnns vÀldigt mÄngsidig. Hur Àr kÀnslan i kronan för Hi-Beat? Jag imponeras av hur bra kÀnsla det Àr i kronan för Spring Drive, kÀnns öht. inte vobbligt eller svampigt. Jag tycker kÀnslan slÄr exempelvis min Sub 114060 dÀr man kan tvingas vrida lite pÄ kronan för att fÄ denna att hoppa ut i neutralt "windinglÀge". Inte alltid helt lÀtt att kÀnna av den kraften som krÀvs för att dra ut kronan heller, vilket dessutom verkar variera.

Det förstÄr jag, den kÀnns vÀldigt mÄngsidig. Hur Àr kÀnslan i kronan för Hi-Beat? Jag imponeras av hur bra kÀnsla det Àr i kronan för Spring Drive, kÀnns öht. inte vobbligt eller svampigt. Jag tycker kÀnslan slÄr exempelvis min Sub 114060 dÀr man kan tvingas vrida lite pÄ kronan för att fÄ denna att hoppa ut i neutralt "windinglÀge". Inte alltid helt lÀtt att kÀnna av den kraften som krÀvs för att dra ut kronan heller, vilket dessutom verkar variera.
Jag tycker GS kronor överlag kÀnns vÀldigt bra, jag har inte haft vobbel eller liknande pÄ nÄgon av de cirka 10 GSar jag Àgt.

DÀr finns en sÄn djungel av GS modeller dÀrute, vet nÄgon om det finns en GS med mÄnfas som Àr mer Ät dresshÄllet? Jag fÄr kÀnslan att om GS har en mÄnfas sÄ kommer den vara sÄdÀr vansinnigt skönt överdetaljerad som GS Àr ;)

DÀr finns en sÄn djungel av GS modeller dÀrute, vet nÄgon om det finns en GS med mÄnfas som Àr mer Ät dresshÄllet? Jag fÄr kÀnslan att om GS har en mÄnfas sÄ kommer den vara sÄdÀr vansinnigt skönt överdetaljerad som GS Àr ;)
Det nÀrmaste du kommer med mÄnfas Àr antagligen denna https://www.ablogtowatch.com/seiko-premier-kinetic-direct-drive-moonphase-watch-review/
Men kanske nÄgon av proffsen (host @Molle) pÄ GS vet bÀttre

Tillbaka
Topp