Rixard
Silver
Har nÄgon nÄn pÄ lager sÄ Àr jag intresserad!Kör sliten lÀnk istÀllet!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Har nÄgon nÄn pÄ lager sÄ Àr jag intresserad!Kör sliten lÀnk istÀllet!
FörstÄr dig absolut. Största anledningen till att jag tvekat till att skicka pÄ polering innan Àr att boetten skulle försÀmras. DÀrav kommer jag fÄ den skickad till Japan för polering för bÀsta möjliga resultat. Be om ursÀkt om jag upprör jag tror dock att den skulle fÄ betydligt mer handledstid om den vore i bÀttre skick. Sedan Àr mÄlet att hitta en bra lÀnk till den och jag tror att det skulle skÀra sig med frÀsch lÀnk och sliten klocka.
Njae dÄligt skick skulle jag vÀl kanske inte sÀga... Det vart kÀnsligt det hÀr med polering av vintage klockor ser jag kanske fÄr ta mig en extra funderare ÀndÄ.Men den Àr vÀl inte i sÄ dÄligt skick? Det Àr ju en gammal klocka - de kommer ju med lite mÀrken efter sitt lÄnga liv...
Galen klocka tycker jag - bland de bÀsta vintagedressarna man kan köpa idag...
Har ju klart sett nyare klockor i sÀmre skick. Jag tycker att den ser helt perfekt ut! Liiiite avis kanske jag Àr!Njae dÄligt skick skulle jag vÀl kanske inte sÀga... Det vart kÀnsligt det hÀr med polering av vintage klockor ser jag kanske fÄr ta mig en extra funderare ÀndÄ.
SĂ„Ă„Ă„Ă„ bra!Graverat idag....
Min mamma har lÀrt mig att man ska vara snÀll, sÄ vi sÀger sÄ hÀr:
De tre som postar de bÀsta (fÀrska) Grand SEIKO bilderna (pÄ sin egen klocka) hÀr i trÄden nÀrmaste dygnet (sluttid 18:45 17/10) vinner ett GS-klockstÀll. VÀnligen avstÄ frÄn tÀvlingen om du gÄr i omedelbara sÀljtankar av din enda GS.
BÀsta tavlan till den boetten! En sÄn skulle man ha (hint, hint)!
Vilket Àdelt initiativ! Idag bÀr jag denna 6145-8030.
Tack! Gillar ocksÄ kombinationen av index, inlÀgg och hÄrkors, det blir lite extra. Den hÀr sitter sÀkert (tills jag snubblar över en med perfekt boett...) men jag har en inte helt obeslÀktad KQ till övers om behovet av skyhöga index med svarta detaljer Àr desperatBÀsta tavlan till den boetten! En sÄn skulle man ha (hint, hint)!
Den har ju dessutom "riktiga" visare! MÄnga GS frÄn den tiden har dom inte alltför inspirerande tandpetarvisarna.Tack! Gillar ocksÄ kombinationen av index, inlÀgg och hÄrkors, det blir lite extra. Den hÀr sitter sÀkert (tills jag snubblar över en med perfekt boett...) men jag har en inte helt obeslÀktad KQ till övers om behovet av skyhöga index med svarta detaljer Àr desperat
Min första GS hÀmtades ut pÄ posten idag.
Uppackning...
och dÀr satt den pÄ handleden...
Det blev en SBGV011. Modellen slÀpptes 2014 för att uppmÀrksamma 50 Ärsjubileet av Grand Seikos Self dater. Totalt tillverkades 900 stycken med svart tavla (011) och 1200 med silvertavla (009).
Första intrycket Àr mycket bra. Min första men sÀkert inte min sista GS.
Pfft, din show off sjuk samling bro! Nu tÀnker jag inte visa min vackra solitÀra GS-showroom om du ska vara sÄ.OkejrÄ...
Jag Àr kÀr...
Vilket Àdelt initiativ! Idag bÀr jag denna 6145-8030.
Ber om ursÀkt och skyller pÄ tisdagsfylla i Holland.Pfft, din show off sjuk samling bro! Nu tÀnker jag inte visa min vackra solitÀra GS-showroom om du ska vara sÄ.
Jag ska erkÀnna att den boetten tidigare inte lockat, men dina bilder och lite bakgrundshistoria har Àndrat pÄ det. JÀkligt lÀcker men alla vinklar. OWG? men det Àr ett gott betyg
Jag skulle utan problem kunna bli OWG med denna.
Fantastiskt fin klocka, hÄller med om OWG-potentialen.
Jag skulle utan problem kunna bli OWG med denna.
Har KlockmÀster öppnat i Jakan?OkejrÄ...
Jag ska erkÀnna att den boetten tidigare inte lockat, men dina bilder och lite bakgrundshistoria har Àndrat pÄ det. JÀkligt lÀcker men alla vinklar. OWG? men det Àr ett gott betyg
Dina bilder och bakgrundshistoria har fĂ„tt mig att inse att jag BEHĂVER en SBGJ
Tidigare tyckte jag att boetten var för tjock men med korrekt kortad lĂ€nk sĂ„ sitter klickan grymt bra pĂ„ handleden. Stör mig inte det minsta pĂ„ tjockleken. Med det sagt BEHĂVER jag ju inte bli OWG, i alla fall inte just nu.