• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Har SBGX335, den vridringen Àr ganska trög (och distinkt). Tror inte vridringen skall vara alltför lÀtt att vrida pÄ.
Tack för input. HÄller med att vridringen skall vara sÄpass trög att den inte Àndrar sig under vanlig kontorsanvÀndande. Har en king samurai ocksÄ och den Àr ju betydligt hÄrdare Àn GS:en.

SBGA229 ikvĂ€ll. 😍
14009DB3-88BD-4AC1-867F-96AA35B99FA6.jpeg
Hur Àr det med din vridring, Àndrar den sig sjÀlv under dagen?

Hur Àr det med din vridring, Àndrar den sig sjÀlv under dagen?
Vet inte riktigt vad du menar. Men lĂ€gena pĂ„ vridringen Ă€r lite ”lösare” Ă€n pĂ„ andra av mina klockor sĂ„ det kan ju höra att den lĂ€ttare kan stĂ€lla om sig. Men det Ă€r inte sĂ„ jag upplever nĂ„got jĂ€tteproblem kring detta. DĂ€remot om jag skulle anvĂ€nda den som den Ă€r tĂ€nk, alltsĂ„ nĂ€r man dyker, sĂ„ kanske jag inte skulle lite 100% pĂ„ denna.
Men samtidigt sÄ tycker jag att nÀr lÀgena inte Àr sÄ fasta sÄ blir det ganska skön kÀnsla i vridningen ocksÄ, den blir inte lika trög eller lika höga klick.

Tack för input. HÄller med att vridringen skall vara sÄpass trög att den inte Àndrar sig under vanlig kontorsanvÀndande. Har en king samurai ocksÄ och den Àr ju betydligt hÄrdare Àn GS:en.
Har aldrig varit med om en fullt fungerande klocka vars vridring som Àndrar sig utan att man sjÀlv Àndrar den.

Vet inte riktigt vad du menar. Men lĂ€gena pĂ„ vridringen Ă€r lite ”lösare” Ă€n pĂ„ andra av mina klockor sĂ„ det kan ju höra att den lĂ€ttare kan stĂ€lla om sig. Men det Ă€r inte sĂ„ jag upplever nĂ„got jĂ€tteproblem kring detta. DĂ€remot om jag skulle anvĂ€nda den som den Ă€r tĂ€nk, alltsĂ„ nĂ€r man dyker, sĂ„ kanske jag inte skulle lite 100% pĂ„ denna.
Men samtidigt sÄ tycker jag att nÀr lÀgena inte Àr sÄ fasta sÄ blir det ganska skön kÀnsla i vridningen ocksÄ, den blir inte lika trög eller lika höga klick.
Min var vÀldigt lös innan den var inne pÄ service. Tydligen sÄ Àr det nÄgon form av gummipackning som torkar lite med tiden och dÄ kan den bli vÀldigt slapp, vilket min var. Efter den varit inne pÄ en fullsevice sÄ Àr den betydligt bÀttre men fortfarande sÄ vrider sig ringen utan aktiv inverkan frÄn min sida under normal vistelse pÄ kontoret. DÀrför efterfrÄgade jag lite input frÄn forumet hur ni upplever era dinkor. Det kan ju vara sÄ att det behövs en liten justering bara för att fÄ den lite trögare eller sÄ Àr det sÄ den skall vara.

Tillbaka
Topp