Best of both worlds!Ja, det stÀmmer kanske nÀr ljuset inte ligger pÄ tavlan direkt. Den mörkaste av blÄa nyansen i tavlan Àr ganska mörk. Men minsta lilla ljus pÄ tavlan sÄ ser man att den Àr blÄ.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Best of both worlds!Ja, det stÀmmer kanske nÀr ljuset inte ligger pÄ tavlan direkt. Den mörkaste av blÄa nyansen i tavlan Àr ganska mörk. Men minsta lilla ljus pÄ tavlan sÄ ser man att den Àr blÄ.
Ja den Àr vÀldigt mörkt blÄ, nÀstan svart i visst ljusMÀrkt att 005 visar mycket svart i tavlan ocksÄ, speciellt inomhus, stÀmmer det?
Du behöver köpa en quartz igenBest of both worlds!
Hmm...Du behöver köpa en quartz igen
Ăr det dags?Klart du ska ha en quartz-GMT
NejdĂ„, mer en inspirationsbild för att fresta lite! Den ska stanna, ett tag till Ă„tminstoneĂr det dags?
Nja, föredrar föregÄngarna. Ogillar kronor klockan 4Tycker nya SBGN027 ser riktigt fin ut, bild tagen frÄn nÀtet
Upplevde den som mycket större pÄ armen Àn sbgn003Tycker nya SBGN027 ser riktigt fin ut, bild tagen frÄn nÀtet
Okej, du har hunnit testa alltsÄ. Om det Àr nÄgot jag skulle vilja Àndra med min SBGN001 sÄ Àr det just att jag gÀrna hade haft den 1mm större faktisktUpplevde den som mycket större pÄ armen Àn sbgn003
JappOkej, du har hunnit testa alltsÄ. Om det Àr nÄgot jag skulle vilja Àndra med min SBGN001 sÄ Àr det just att jag gÀrna hade haft den 1mm större faktiskt
Smaken Àr som baken helt enkelt. Med den korta bandhornen tycker jag den snarare upplevs som 38mm. Men med det sagt sÄ Àr det en fantastisk klocka och sitter verkligen riktigt skönt pÄ handledenJapp
JasÄ? Jag skulle önska att den va 1mm mindre faktiskt
ExaktSmaken Àr som baken helt enkelt. Med den korta bandhornen tycker jag den snarare upplevs som 38mm. Men med det sagt sÄ Àr det en fantastisk klocka och sitter verkligen riktigt skönt pÄ handleden
- Tycker den Àldre Àr snyggare med lite fÀrg pÄ GMT-visaren. Har den med svart tavla. Tycker ocksÄ det Àr snyggare med datumvisning mot svart botten pÄ den.Tycker nya SBGN027 ser riktigt fin ut, bild tagen frÄn nÀtet
Fantastisk! Skulle vara kul att se en bild pÄ din kompletta GS-samling.
Svaret heter dubbelpost! SÄ fÄr du Àven svar pÄ var de uppskattas mestEtt sent svar Àr ocksÄ ett svar som dom sÀger...
Jag tycker ju om att visa mina Àldre GS sÄ sÄ att kanske fler fÄr upp ögonen för dom hÀr klockorna som jag finner intressanta och har
tÀnkt att presentera dom nÄgon gÄng.
Hade dÄ tÀnkt att ta modell för modell och lÀgga till mina egna reflektioner om varianternas fördelar, nackdelar o.s.v.
Ett litet problem Àr var jag ska posta, i vintagedelen eller i hÀr?
Dom flesta vintagetokarna lÀser inte hÀr och mÄnga som Àr intresserade av GS lÀser inte i vintagedelaen..
Lag din egen julekalender. En klokke 1. desember og sÄ videre. Presenter de 24 klokkene du liker best. Hadde vÊrt trivelig for oss andre Ä lese litt om en klokke hver dag.Ett sent svar Àr ocksÄ ett svar som dom sÀger...
Jag tycker ju om att visa mina Àldre GS sÄ sÄ att kanske fler fÄr upp ögonen för dom hÀr klockorna som jag finner intressanta och har
tÀnkt att presentera dom nÄgon gÄng.
Hade dÄ tÀnkt att ta modell för modell och lÀgga till mina egna reflektioner om varianternas fördelar, nackdelar o.s.v.
Ett litet problem Àr var jag ska posta, i vintagedelen eller i hÀr?
Dom flesta vintagetokarna lÀser inte hÀr och mÄnga som Àr intresserade av GS lÀser inte i vintagedelaen..
Den hÀr Àr grym!Klart du ska ha en quartz-GMT
NĂ€r det gĂ€ller kronan Ă€r svaret ja, av naturliga skĂ€l behövs ingen stor krona till ett kvartsverk.Har GS quartz mindre kronor och kortare visare Ă€n âmotsvarandeâ modeller med spring drive/mekaniskt urverk? Finns det nĂ„gon anledning till det? TĂ€nker frĂ€mst pĂ„ modellerna i Heritage-kollektionen.
Exempel:
SBGA375:
SBGP005:
Fin! Hade jag missat. Ăr det bara fĂ€rgen pĂ„ tavlan som skiljer den frĂ„n en sbgw231?Ăr det nĂ„gon i trĂ„den som klivit pĂ„ sbgx 347? Jag har för mig den fanns i butik dĂ„ den slĂ€pptes, Ă€r det fortfarande sĂ„ eller mĂ„ste den tas hem kanske (jag fĂ„r kolla med KM). Om nĂ„gon har en och har nĂ„gra reflektioner Ă€r jag nyfiken
lÄnad bild för referens
Quartz og 34mm, sĂ„ ganske ulik en SBGW231.Fin! Hade jag missat. Ăr det bara fĂ€rgen pĂ„ tavlan som skiljer den frĂ„n en sbgw231?
DÀr ser man, man lÀr sig nÄgot nytt varje dagQuartz og 34mm, sÄ ganske ulik en SBGW231.
Posta pÄ! Vem vill inte se fina klockor?Kunde inte hÄlla mig frÄn att posta en till bild pÄ SBGN005:an, sorry.
sjuukt snyggKunde inte hÄlla mig frÄn att posta en till bild pÄ SBGN005:an, sorry.