• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

45a idag, frÄn 1970.

35467720-7D85-400D-B054-43837F4ECB7D.jpeg

Till och med spÀnnena var bÀttre förr ;-)

E17B3A1E-A115-4647-B00D-84CA4DC80739.jpeg

Senast Àndrad:
HÀrliga bilder du postar! Jag Àr sjÀlv sedan lÀnge vÀldigt sugen pÄ en Sbgx261, alltsÄ den svarta. Har sedan dess börjat vela mellan den och den kritvita Sbgx259. (Som förövrigt verkar ha utgÄtt? Finns inte lÀngre pÄ GS hemsida). Men tack vare dig har jag Àven fÄtt upp ögonen för sbgx263 som jag frÄn början betraktade som för feminin pga tavlan. Dina bilder har dock Àndrat min uppfattning. Fa-an! Vad svÄrt det blev nu dÄ.

SlÀnger med en bild som jag ofta Äterkommer till dÄ jag testade sbgx261 och blev hÀnförd.

1EAD7A92-94D5-4E60-92ED-47F2D8E62E16.jpeg
Tackar😄 Ja det Ă€r svĂ„rt bĂ„da Ă€r jĂ€tte fina. Tror den vita har utgĂ„tt men inte sĂ€ker.
Irl sĂ„ vĂ€xlar tavlan mellan varm champagne och lite kallare silver. Är riktigt grym tycker jag och kanske Ă€r lite mer livfull Ă€n den svarta men har aldrig sett den svarta sĂ„ kan inte sĂ€ga😂
Kör pĂ„ den du tycker mest om, bĂ„da funkar till alla klĂ€der och pĂ„ olika straps👌

• Like
Reactions: Ncs
bytt ivÀg min sbga407 och funderar nu pÄ att lÀgga ut sbgm221, kan nÄgon stoppa mig innan jag Ängrar mig?

VÀldigt fin klocka! SBGM221 Àr en klar favorit det Ànda som hindrat mig frÄn att slÄ till Àr tjockleken pÄ boetten. Hur upplever du den?
Jag har en SBGM221 ocksÄ dÀr jag verkligen gillar att den Àr lite tjockare (mer magisk finish). Det gör den ocksÄ lite mindre dressig tycker jag och funkar dÀrför till fler tillfÀllen.

Hejsan GS-vÀnner. Eventuellt kommer denna skönhet ut till försÀljning inom kort. Dra ett DM till mig om intresse finnes sÄ ska jag övertala min kompis att slÀppa den till detta community. Annars mÄste jag ju köpa den sjÀlv :eek:.
SBGW 253 G, Jubileeumsmodel för att fira den första GSen frÄn 1960. BegrÀnsad till 1960 st
Resized_20230220_195213.jpeg

Tillbaka
Topp