Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
MÄttsytt CF? De Àr bra i sÄ fall, har ocksÄ ett!Flyger vÀl? FrÄn tillverkaren som gör band till PP...
Helvete vad fin den klockan Àr! Riktigt snygg kombo med det bandet ocksÄ.
Molequin bandet kom idag! Helt klart nöjd
Snyggt med lÀnk pÄ Skyflake!Hentet frem SBGA407 "Skyflake" i dag. Favorittklokka til OWGMARCH - sÄ blir vel den som brukes i 2023 ogsÄ.
Takk. Ref. er AA1B811J0. Andre modeller det pÄstÄs Ä ha samme lenke, er SBGE271 og SBGE225. Endlinks er stemplet "811".Snyggt med lÀnk pÄ Skyflake!
Har precis köpt en Skyflake pÄ forumet och Àr sugen pÄ att testa lÀnk.
LĂ€ste pĂ„ Watchuseek att lĂ€nk till SBGE225 ska passa till. Ăr det den lĂ€nken man ska köpa?
Stort tack för utförligt svar !Takk. Ref. er AA1B811J0. Andre modeller det pÄstÄs Ä ha samme lenke, er SBGE271 og SBGE225. Endlinks er stemplet "811".
Jag stÀllde samma frÄga för nÄgra mÄnader sedan, hÀr har du svarHej,
Plockade upp denna klassiker igÄr. VÀldigt nöjd. En korkad frÄga. LÄset/bandet var monterat frÄn andra hÄllet dÄ jag plockade upp den i butiken. AlltsÄ - Grand Seiko texten pÄ lÄset blir upp och ner dÄ jag ser pÄ min egen handled. PÄ bilden har jag vÀnt pÄ bandet. Kollar man pÄ nÀtet ser man exempel pÄ bÄda sÀtten. Nog Àr det rÀtta vÀl att Grand Seiko texten ska vara Ät rÀtt hÄll utifrÄn bÀrarens synvinkel? Men lÄset Àr liksom byggt tvÀrtom kÀnns det som.
Tre forhold:
- PÄ alle klokker (Rolex, m. fl.) er rÄdet at det er fÊrre ledd pÄ kl. 6 siden enn kl. 12 siden av urkassen - for bedre komfort
- GS fÞlger dette prinsippet altsÄ pÄ lÊrreimene ogsÄ
- For andre enn den som bÊrer klokken, sÄ ser GS sin tilnÊrming mer estetisk ut for andre (man ser ikke spennen pÄ samme mÄte som for "vestlig" tilnÊrming der spennen peker ut mot andre)
Fifan, den dÀr Àr bra vacker.Testar ett lÀder.
Jag föll för tavlan direkt.Fifan, den dÀr Àr bra vacker.
Du rÄkar inte gilla brunt lÀder, va?Nye 19mm klokkeremmer.
Har Du kollat utbudet pĂ„ Molequin ?Kanske orelaterat till trĂ„den men dĂ„ mitt potentiella köp avser ett nytt band till min SBGA413 testar jag hĂ€r. TĂ€nkte köpa ett nytt band till klockan och har fastnat för ett grĂ„tt strutsband som finns pĂ„ delugs.com. DĂ€remot Ă€r jag lite tveksam inför import och lĂ„nga leveranstider och tĂ€nkte höra om ni har nĂ„gra förslag pĂ„ Ă„terförsĂ€ljare av band av hög kvalitĂ© i Sverige/EU? Ăr inte intresserad av att pryda uret med ett plastband för 100 kr
Grattis!Nytillskott och min första GS