• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

SkidĂ„kning pĂ„ schemat idag. Omedvetet lyckades jag fĂ„ med Åres fjĂ€ll i flecton

20230316_110934-01-01.jpeg

Provade lite pÄ flygplatsen. Dröm-spec vore nÄgot i stil med no-date hand wound spring drive, men boetten pÄ den lite ljusblÄ Àr... Jag vet inte, inte helt rÀtt.
PXL_20230317_143506345.jpg
SBGA211 Àr alltid schysst, men kanske stÄl kÀnns mer rÀtt?
PXL_20230317_143649204.jpg
Treatment pÄ baksidan pÄ de "vanliga" spring drive Àr lite av en letdown?
PXL_20230317_143605630.jpg

Oavsett, vÀldigt trevliga att kÀnna lite pÄ!

Vad tror ni om framtiden för GS i norden nu nÀr de tagit över rodret sjÀlva? Allt ska gÄ genom GS Europe istÀllet för tidigare Optura. GÄr det nÄgra rykten om vilka butiker som fÄr fortsÀtta samarbetet, vilka ryker? KÀnns ju helt klart som de ser över hela sin strategi, och gör en resa mot det övre lyxsegmentet. De vill vara representerade i en mÀrkesmix dÀr inte nödvÀndigtvis Seiko ingÄr, och satsar pÄ egna flaggskeppsbutiker.

Senast Àndrad:
Grand Seiko opererer med "Salon" og "Mastershop" pÄ sine hjemmesider, der "Salon" > "Mastershop". Jeg vil tro den ene "Salon" som finnes i Sverige og den ene som finnes i Norge bestÄr. Jeg tror alle "Mastershop", som er veldig ulike i stÞrrelse, interiÞr og dekor vil leve mer utrygt.

/Spekulasjon

Bidrar med en sbgx055. Inget fancy med struktur pÄ tavlan eller annat. Tycker ibland att 37mm Àr för pluttigt för mina handleder men alltsÄ vilken tavla i all sin enkelhet. Grymma index formade som torpeder och kronskyddet som Àr sjukt skarpt format. Bytte batterier i höstas och fick den tryckt tÀt till 20 bar. HÄller tiden plus 5-6 spy. Fattar heller inte alla klagomÄl pÄ GS lÀnkar. Hur bekvÀma som helst. BÀttre Àn Rolle enligt mig.
Har en smekmÄnad med en SLA057 men nu var det dags med ett byte och jag Àr sÄ imponerad av denna

783D4BE6-5311-4E62-A430-77B806C757F4.jpeg
8190919D-C0ED-4F2C-A30D-556F70FEEB27.jpeg
842A1F70-A496-40DB-956C-33D8478BB642.jpeg

Senast Àndrad:
Hej, fel trÄd kanske men kikar pÄ en GS. Och hittar via Timepeaks. Men verka inte kunna ladda ner appen i svenska App Store. Funkar det inte i Sverige? Finns det liknande bra alternativ?

Är i Geneve, har detaljstuderat PP bland annat pĂ„ deras museum. Jag fattar att det Ă€r fantastiska klockor och att det finns en svĂ„rslagen mystik och status i mĂ€rket. Men, rent objektivt, om man jĂ€mför hantverket PP/GS - hur stor skillnad pratar vi om?

Tillbaka
Topp