Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Bilden med brunt krokodilarmband Àr riktigt bra!GÄ in pÄ min Instagram sÄ ser du din klocka pÄ diverse lÀder och natos
Login âą Instagram
Welcome back to Instagram. Sign in to check out what your friends, family & interests have been capturing & sharing around the world.instagram.com
Sbgp003?Mycket nöjd med denna! Ser fram emot timomstÀllningen, 9F85 med quick-set timvisare .
SBGP011.Sbgp003?
Trevlig! Och med tÀckt centrum pÄ sekundvisarenSBGP011.
Japp. Den mÄ ha en basic urtavla men med den otroliga GS-finishen pÄ detaljerna, och som helhet, Àr det svÄrt att hÄlla ögonen frÄn den. För att inte tala om antireflexnivÄn och den verkligt totalsvarta urtavlan, som dock i vissa slÀpljus kan reflektera i andra nyanser.Trevlig! Och med tÀckt centrum pÄ sekundvisaren
HÄller helt med. Inget fancy utan bara ovanligt bÀst. HÀr min sbgx055Japp. Den mÄ ha en basic urtavla men med den otroliga GS-finishen pÄ detaljerna, och som helhet, Àr det svÄrt att hÄlla ögonen frÄn den. För att inte tala om antireflexnivÄn och den verkligt totalsvarta urtavlan, som dock i vissa slÀpljus kan reflektera i andra nyanser.
Det enkla Àr ibland det bÀsta...
SBGN007 Àr limiterad till 1200 ex och kom 2018, för att fira 25 Är av deras 9F-quartzverk. DÀrför Àr det tyvÀrr relativt fÄ ute pÄ C24.Hej alla GS-frÀlsta!
Har sett en del olika sbgnXXX gĂ„ runt pĂ„ forumet, men sĂ„g en bild idag pĂ„ en sbgn007 som var förjĂ€vla hĂ€ftig. Finns dessa i Sverige? Vad Ă€r prisbilden? SĂ„g pĂ„ chrono24 att de lĂ„g pĂ„ 40'+ vilket ju Ă€r bra högre Ă€n de andra sbgn. Ăr det nĂ„got extra speciellt med dessa? NĂ„gon hĂ€r som sitter pĂ„ en sĂ„dan som Ă€r lite bytessugen alternativt sĂ€lja?
Mvh Anders
Tack för svar!SBGN007 Àr limiterad till 1200 ex och kom 2018, för att fira 25 Är av deras 9F-quartzverk. DÀrför Àr det tyvÀrr relativt fÄ ute pÄ C24.
Kalasfin klocka! Gick en hÀr pÄ forumet förra sommaren:
Avslutad - Grand Seiko GMT SBGN007
Limiterad quartz-gmt frÄn Grand Seiko med skön grön urtavla som ofta upplevs mörk men i starkare ljus blir den gröna fÀrgen mer framtrÀdande och dÄ syns Àven mönstret tavlan. Perfekt storlek, GS grymma tredelade lÀnk borgar för en bra upplevelse pÄ armen. Finns endast i 1200 exemplar, alla med...klocksnack.se
Fast första kronon jag faktiskt skulle kunna övervÀga.
Första mekaniska kronografen frÄn GS. SjÀlvklart enorm och tjock. Allt annat vore galet.
Hej alla GS-frÀlsta!
Har sett en del olika sbgnXXX gĂ„ runt pĂ„ forumet, men sĂ„g en bild idag pĂ„ en sbgn007 som var förjĂ€vla hĂ€ftig. Finns dessa i Sverige? Vad Ă€r prisbilden? SĂ„g pĂ„ chrono24 att de lĂ„g pĂ„ 40'+ vilket ju Ă€r bra högre Ă€n de andra sbgn. Ăr det nĂ„got extra speciellt med dessa? NĂ„gon hĂ€r som sitter pĂ„ en sĂ„dan som Ă€r lite bytessugen alternativt sĂ€lja?
Mvh Anders
MĂ„ste ju vara den absolut bĂ€sta urtavlan. Punkt.I avsaknad av alla âwondersâ igĂ„r sĂ„ fick man ta fram lite wow och wonder frĂ„n den egna lĂ„dan
True story. Finns hur mkt som helst om det pĂ„ nĂ€tetâŠ. Edit; tĂ€vlingen lades ner, har jag för mig.HallĂ„! En polare berĂ€tta nĂ„got luddigt om att GS stĂ€llde upp i nĂ„gon Schweizisk "urverks tĂ€vling" och spöade de Schweiziska tillverkarna vilket dĂ„ skulle ha tvingat fram en ny regel som sa att bara Schweizare fick delta? NĂ„gon som kĂ€nner till om detta Ă€r sant?
MĂ€ktigt! SĂ„n gillar jag. Har du nĂ„gon schysst lĂ€nk till det? Kan sĂ€kert grĂ€va bĂ€ttre, mina googlingar pĂ„ "Grand Seiko urverkstĂ€vling" hjĂ€lper mig inteTrue story. Finns hur mkt som helst om det pĂ„ nĂ€tetâŠ.
MÀktigt! SÄn gillar jag. Har du nÄgon schysst lÀnk till det? Kan sÀkert grÀva bÀttre, mina googlingar pÄ "Grand Seiko urverkstÀvling" hjÀlper mig inte
sök pÄ Chronometrie + Seiko sÄ kommer en del uppMÀktigt! SÄn gillar jag. Har du nÄgon schysst lÀnk till det? Kan sÀkert grÀva bÀttre, mina googlingar pÄ "Grand Seiko urverkstÀvling" hjÀlper mig inte
HallÄ! En polare berÀtta nÄgot luddigt om att GS stÀllde upp i nÄgon Schweizisk "urverks tÀvling" och spöade de Schweiziska tillverkarna vilket dÄ skulle ha tvingat fram en ny regel som sa att bara Schweizare fick delta? NÄgon som kÀnner till om detta Àr sant?
Stort tack för svar! Ska grÀva lite i det hÀrNej, GS har inte stÀllt upp i kronometertÀvlingar utan det gjorde Seiko.
TÀvlingarna avbröts 69 eller om det var 70 och troligen mest p.g.a. kvartsverkens intÄg.
Nu har jag för mig att dom börjat tÀvlingarna igen och fÄ bryr sig och nu fÄr inte alla tillverkare delta.
HÀr lite lÀsvÀrt och jag lÀnkar inte enbart för att en av mina gamla klockor finns med ;-)
Seiko & the NeuchĂątel Chronometer Competition â Plus9Time
www.plus9time.com
Edit, mÄnga var pÄ hugget hÀr.
SÄ jag slÄnger in en bild som passar nÀr vi pratar riktiga kronometrar och Grand Seiko.
Oh, min gamla. Kan sakna den ibland.SBGN007 Àr limiterad till 1200 ex och kom 2018, för att fira 25 Är av deras 9F-quartzverk. DÀrför Àr det tyvÀrr relativt fÄ ute pÄ C24.
Kalasfin klocka! Gick en hÀr pÄ forumet förra sommaren:
Avslutad - Grand Seiko GMT SBGN007
Limiterad quartz-gmt frÄn Grand Seiko med skön grön urtavla som ofta upplevs mörk men i starkare ljus blir den gröna fÀrgen mer framtrÀdande och dÄ syns Àven mönstret tavlan. Perfekt storlek, GS grymma tredelade lÀnk borgar för en bra upplevelse pÄ armen. Finns endast i 1200 exemplar, alla med...klocksnack.se