• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Äntligen kan jag joina denna trĂ„den đŸ€©
Kan ju inte hjÀlpa att vara lite nervös nÀr jag skulle stÀlla om GMT visaren tidigare!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    352.1 KB · Visningar: 17
  • B84C77BB-C8C3-4DC7-8201-4352DFB36C39.jpeg
    B84C77BB-C8C3-4DC7-8201-4352DFB36C39.jpeg
    412 KB · Visningar: 19
Trevlig! Och med tĂ€ckt centrum pĂ„ sekundvisarenđŸ‘đŸŒ
Japp. Den mÄ ha en basic urtavla men med den otroliga GS-finishen pÄ detaljerna, och som helhet, Àr det svÄrt att hÄlla ögonen frÄn den. För att inte tala om antireflexnivÄn och den verkligt totalsvarta urtavlan, som dock i vissa slÀpljus kan reflektera i andra nyanser.
Det enkla Àr ibland det bÀsta...
20230325_165445.jpg

Japp. Den mÄ ha en basic urtavla men med den otroliga GS-finishen pÄ detaljerna, och som helhet, Àr det svÄrt att hÄlla ögonen frÄn den. För att inte tala om antireflexnivÄn och den verkligt totalsvarta urtavlan, som dock i vissa slÀpljus kan reflektera i andra nyanser.
Det enkla Àr ibland det bÀsta...
20230325_165445.jpg
HÄller helt med. Inget fancy utan bara ovanligt bÀst. HÀr min sbgx055
59B85B4D-F498-4E0E-8C6A-306A029885C1.jpeg

Hej alla GS-frÀlsta!

Har sett en del olika sbgnXXX gĂ„ runt pĂ„ forumet, men sĂ„g en bild idag pĂ„ en sbgn007 som var förjĂ€vla hĂ€ftig. Finns dessa i Sverige? Vad Ă€r prisbilden? SĂ„g pĂ„ chrono24 att de lĂ„g pĂ„ 40'+ vilket ju Ă€r bra högre Ă€n de andra sbgn. Är det nĂ„got extra speciellt med dessa? NĂ„gon hĂ€r som sitter pĂ„ en sĂ„dan som Ă€r lite bytessugen alternativt sĂ€lja?

Mvh Anders

Hej alla GS-frÀlsta!

Har sett en del olika sbgnXXX gĂ„ runt pĂ„ forumet, men sĂ„g en bild idag pĂ„ en sbgn007 som var förjĂ€vla hĂ€ftig. Finns dessa i Sverige? Vad Ă€r prisbilden? SĂ„g pĂ„ chrono24 att de lĂ„g pĂ„ 40'+ vilket ju Ă€r bra högre Ă€n de andra sbgn. Är det nĂ„got extra speciellt med dessa? NĂ„gon hĂ€r som sitter pĂ„ en sĂ„dan som Ă€r lite bytessugen alternativt sĂ€lja?

Mvh Anders
SBGN007 Àr limiterad till 1200 ex och kom 2018, för att fira 25 Är av deras 9F-quartzverk. DÀrför Àr det tyvÀrr relativt fÄ ute pÄ C24.
Kalasfin klocka! Gick en hÀr pÄ forumet förra sommaren:

SBGN007 Àr limiterad till 1200 ex och kom 2018, för att fira 25 Är av deras 9F-quartzverk. DÀrför Àr det tyvÀrr relativt fÄ ute pÄ C24.
Tack för svar!

Ja riktigt riktigt fina. Men ja, det förklarar ju en del av prisbilden. :)

Vill bara inflika med att det Ă€r en fantastisk klocka med gmt! 💚 GuldstjĂ€rnan vid 6 indikerar en toleransnivĂ„ pĂ„ +/- 5 sec per Ă„r ⭐ Min Ă€r en keeper đŸ€—

Hej alla GS-frÀlsta!

Mvh Anders

HallÄ! En polare berÀtta nÄgot luddigt om att GS stÀllde upp i nÄgon Schweizisk "urverks tÀvling" och spöade de Schweiziska tillverkarna vilket dÄ skulle ha tvingat fram en ny regel som sa att bara Schweizare fick delta? NÄgon som kÀnner till om detta Àr sant?

HallÄ! En polare berÀtta nÄgot luddigt om att GS stÀllde upp i nÄgon Schweizisk "urverks tÀvling" och spöade de Schweiziska tillverkarna vilket dÄ skulle ha tvingat fram en ny regel som sa att bara Schweizare fick delta? NÄgon som kÀnner till om detta Àr sant?
True story. Finns hur mkt som helst om det pĂ„ nĂ€tet
. Edit; tĂ€vlingen lades ner, har jag för mig.

Nej, GS har inte stÀllt upp i kronometertÀvlingar utan det gjorde Seiko.
TÀvlingarna avbröts 69 eller om det var 70 och troligen mest p.g.a. kvartsverkens intÄg.
Nu har jag för mig att dom börjat tÀvlingarna igen och fÄ bryr sig och nu fÄr inte alla tillverkare delta.

HÀr lite lÀsvÀrt och jag lÀnkar inte enbart för att en av mina gamla klockor finns med ;-)

Edit, mÄnga var pÄ hugget hÀr.

SÄ jag slÄnger in en bild som passar nÀr vi pratar riktiga kronometrar och Grand Seiko.

93B458E7-2180-486D-948A-7507C403BEF6.jpeg

Senast Àndrad:
Nej, GS har inte stÀllt upp i kronometertÀvlingar utan det gjorde Seiko.
TÀvlingarna avbröts 69 eller om det var 70 och troligen mest p.g.a. kvartsverkens intÄg.
Nu har jag för mig att dom börjat tÀvlingarna igen och fÄ bryr sig och nu fÄr inte alla tillverkare delta.

HÀr lite lÀsvÀrt och jag lÀnkar inte enbart för att en av mina gamla klockor finns med ;-)

Edit, mÄnga var pÄ hugget hÀr.

SÄ jag slÄnger in en bild som passar nÀr vi pratar riktiga kronometrar och Grand Seiko.

93B458E7-2180-486D-948A-7507C403BEF6.jpeg
Stort tack för svar! Ska grÀva lite i det hÀr :)

Oh, min gamla. Kan sakna den ibland.

/B

Tillbaka
Topp