• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

IMG_20171102_175450_01.jpg

Fick till slut tid för att hÀmta ut detta fina klockstÀll pÄ posten som @yonsson sÄ snÀllt skickat. HÀrlig tyngd i foten. Som vanligt dock mitt problem med allt som har med klockor att göra att min lÀnk Àr för tight för stÀllet och klockan jÀttesvÄr att fÄ pÄ. TÀnker dÀrför lÄta stÀllet gÄ vidare till den första som som postar en julig Grand Seikobild ;) (med Ätminstone nÄgon fantasi)
Du vet att du kan böja till den va? ;)
Kan jag fÄ pÄ mina klockor sÄ kan du, tro mig

Fick till slut tid för att hÀmta ut detta fina klockstÀll pÄ posten som @yonsson sÄ snÀllt skickat. HÀrlig tyngd i foten. Som vanligt dock mitt problem med allt som har med klockor att göra att min lÀnk Àr för tight för stÀllet och klockan jÀttesvÄr att fÄ pÄ. TÀnker dÀrför lÄta stÀllet gÄ vidare till den första som som postar en julig Grand Seikobild ;) (med Ätminstone nÄgon fantasi)
Her er i hvertfall et uvanlig Grand Seiko bilde! Ikke photo-shoppet, bare refleksjoner og lys!
62508_a1cc0a1d4ba2465837da31d7846634d5.jpeg

Fick till slut tid för att hÀmta ut detta fina klockstÀll pÄ posten som @yonsson sÄ snÀllt skickat. HÀrlig tyngd i foten. Nu kÀnner jag mig jÀttedum som inte fattade att man kan böja till hursomhelst och pudlar och behÄller hÀrligheten för mig sjÀlv (tur för min del att ingen postat en jul-Grand Seiko)
20171102_231816.png

Snacka om perfektionism och precision pÄ utförandet pÄ precis allt... Inte mÄnga klockor som tÄl en sÄdan nÀrgÄngen granskning.
DSC02078.JPG

InstÀmmer till fullo, önskar att jag hade ett Ànnu bÀttre makro-objektiv. :) Har tittat pÄ den i mikroskop, riktigt hÀftigt.

7E89E630-4C17-45F3-8928-9EF964234751.jpeg

Inte @yonsson kvalle pÄ bilden (nöjer mig med iphone6+) men bjuder pÄ ett första handledsskott pÄ nyförvÀrvet, sbgv229. 9f82/titan/40mm/20-18 lÀnk. Tack KM fÀltöversten för att ni sÀtter guldkant pÄ fredagen :cigar:
Cool! Hoppas du blir nöjd! Vet du vad som skiljer 82 frÄn 62 sÄ berÀtta gÀrna, annars vet jag en besserwisser som vet. ;)

Cool! Hoppas du blir nöjd! Vet du vad som skiljer 82 frÄn 62 sÄ berÀtta gÀrna, annars vet jag en besserwisser som vet. ;)
Om jag inte Àr felinformerad Àr det bara storleken pÄ urverket och avstÄndet mellan centrum och datumfönstret, sÄ dom mindre boetterna kör 62 och dom större 82 (sedan tror jag att 62 kom senare nÀr man ville göra en mindre boett i sbgx)

Tillbaka
Topp