• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Vintertid....
IMG_0963.JPG

Senast Àndrad:
Hej,

Är sprillans ny hĂ€r pĂ„ forumet och halkade in pga att jag nyss stod hĂ€r i Tokyo och klĂ€mde pĂ„ en SBGM227.

Den Àr frÄn förra Äret men i nyskick, har dock ganska dÄlig koll pÄ prisbild (i Sverige) och undrar om nÄgon av er kan hinta lite?

395000 yen vill dom ha, alltsÄ knappa 30k svenska.

VÀldigt fin klocka tyckte jag som har noll koll pÄ Seiko (nÀstan i alla fall).

Tacksam för input,
Henrik

Hej,

Är sprillans ny hĂ€r pĂ„ forumet och halkade in pga att jag nyss stod hĂ€r i Tokyo och klĂ€mde pĂ„ en SBGM227.

Den Àr frÄn förra Äret men i nyskick, har dock ganska dÄlig koll pÄ prisbild (i Sverige) och undrar om nÄgon av er kan hinta lite?

395000 yen vill dom ha, alltsÄ knappa 30k svenska.

VÀldigt fin klocka tyckte jag som har noll koll pÄ Seiko (nÀstan i alla fall).

Tacksam för input,
Henrik
227 lanserades i Är. De gÄr ju att köpa nya frÄn Japan för 30 sÄ jag skulle gissa pÄ ett sÀljpris pÄ max 25-27 för en begagnad i Sverige (inte vÀrldens mest populÀra modell). Nya Àr vÀl +30-40% i Sverige (om man bestÀller hem en).

Senast Àndrad:
Ok, tack för snabb Äterkoppling!
LÄter inte som nÄgon jÀttebra affÀr alltsÄ, fÄr se hur jag gör dÄ. Kollade pÄ SBGA301 ocksÄ, samma pris (fast ny). KÀnns som att GS ligger lite högt ÀndÄ, men hÀr i Japan verkar dom hÄlla vÀrdet bra.

Senast Àndrad:
IMG_7324.JPG

Att den Àr i titan Àr det ENDA jag inte gillar med den modellen, sjukt bra förutom att jag inte gillar titan. BÀsta moderna GS-boetten, Àlskar att de har polerat den sÄ det ser ut som om den har en glasring trots att den inte har det.
Älskar titan! Skulle gĂ€rna byta ut nuvarande titanklocka mot denna...

GÄr i tankar om att klicka hem denna. KÀnns bra prissatt Àven om tull+moms tillkommer. Har ni nÄgon input?

Är lite osĂ€ker pĂ„ hur Rakuten fungerar men nĂ€r jag öppnar lĂ€nken pĂ„ mobilen sĂ„ kostar den 8800 SEK och pĂ„ datorn norr om 11000. Eventuellt att den adderar moms, tull plus frakt i totalen. Eller en osympatisk algoritm.

85519345_6.jpg

GÄr i tankar om att klicka hem denna. KÀnns bra prissatt Àven om tull+moms tillkommer. Har ni nÄgon input?

Är lite osĂ€ker pĂ„ hur Rakuten fungerar men nĂ€r jag öppnar lĂ€nken pĂ„ mobilen sĂ„ kostar den 8800 SEK och pĂ„ datorn norr om 11000. Eventuellt att den adderar moms, tull plus frakt i totalen. Eller en osympatisk algoritm.

85519345_6.jpg
Ibland visas priser utan skatt, ibland med skatt. Japansk skatt Àr 8%.

Ibland visas priser utan skatt, ibland med skatt. Japansk skatt Àr 8%.

Okej, tack. DÄ bör prisdifferensen inte bero pÄ Japansk skatt eller dylikt. Differensen mellan priserna blir nÀrmare 25%. Min tolkning i sÄ fall blir att det kommer ifrÄn en berÀkning utifrÄn destinationens moms, Àven om jag tycker det lÄter lite vÀl sofistikerat att dom betalar moms och tullavgift direkt till tullverket/SE

Gillar verkligen tavlan.

Okej, tack. DÄ bör prisdifferensen inte bero pÄ Japansk skatt eller dylikt. Differensen mellan priserna blir nÀrmare 25%. Min tolkning i sÄ fall blir att det kommer ifrÄn en berÀkning utifrÄn destinationens moms, Àven om jag tycker det lÄter lite vÀl sofistikerat att dom betalar moms och tullavgift direkt till tullverket/SE

Gillar verkligen tavlan.
Rakuten listar inte utifrÄn mottagarlandets moms. :)
SÄ rÀkna med Rakutenpriset+ eventuell japansk skatt om det inte ingÄr i annonserat pris. (Rött pris= exkl japansk skatt). SÄ +25% pÄ det om man köper frÄn Sverige.

DÀremot har de kampanjer ibland med tillfÀlligt sÀnkta priser. Nu Àr klockan 01:00 i Japan, alltsÄ ett nytt dygn.

Rakuten listar inte utifrÄn mottagarlandets moms. :)
SÄ rÀkna med Rakutenpriset+ eventuell japansk skatt om det inte ingÄr i annonserat pris. (Rött pris= exkl japansk skatt). SÄ +25% pÄ det om man köper frÄn Sverige.

DÀremot har de kampanjer ibland med tillfÀlligt sÀnkta priser. Nu Àr klockan 01:00 i Japan, alltsÄ ett nytt dygn.
Okej! Tack för att du bekrÀftar. FramgÄr inte helt transparent pÄ Engelska. Det mÀrkliga Àr att jag fortfarande har tvÄ olika pris pÄ dator konta mobil och Àr inloggad med samma anvÀndare. MÄste vara nÄgon kampanjsnurra som gÄtt varm.

IMG_20171102_175450_01.jpg

Fick till slut tid för att hÀmta ut detta fina klockstÀll pÄ posten som @yonsson sÄ snÀllt skickat. HÀrlig tyngd i foten. Nu kÀnner jag mig jÀttedum som inte fattade att man kan böja till hursomhelst och pudlar och behÄller hÀrligheten för mig sjÀlv (tur för min del att ingen postat en jul-Grand Seiko)

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp