• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Ok, sÄ ingen hit med andra ord? TÀnkte som en DJ , de Àr ju inte större och fungerar pÄ bÄda men kanske formen ger ett annat intryck
Jag provade den aldrig pÄ lÀder, tyckte den blÄ tavlan passade sÄ bra med stÄl. Om jag skulle pröva den pÄ lÀder skulle jag tro att fÀrgen passar med bordeaux eller brunt. Men har du ett band liggande Àr det ju bara att prova :)
Om jag inte missminner mig Àr @Rozzy ett fan av blÄ tavlor och Àven en man med smak för lÀder, du kanske kan fÄ inspiration av hans bilder (tror dock inte att GS ingÄr i hans arsenal)?

GS SBGW039...Stealth wealth
IMG_4822.JPG
Vad var det för band nu igen? Ser kanon ut!

Jag provade den aldrig pÄ lÀder, tyckte den blÄ tavlan passade sÄ bra med stÄl. Om jag skulle pröva den pÄ lÀder skulle jag tro att fÀrgen passar med bordeaux eller brunt. Men har du ett band liggande Àr det ju bara att prova :)
Om jag inte missminner mig Àr @Rozzy ett fan av blÄ tavlor och Àven en man med smak för lÀder, du kanske kan fÄ inspiration av hans bilder (tror dock inte att GS ingÄr i hans arsenal)?
FÀrgen var Àven det nÄgot jag tÀnkte pÄ passar tillsvidare pÄ att byta, kanske nÄgot att göra om man tröttnar

DÄ gör vi mÄndag...
F0E45F6F-BC55-4B40-A417-8EE0608BADCC.jpeg

NÄgon som kan gissa materialet pÄ golvet dÀr den trevliga lilla titan klimpen vilar? Det Àr inte marmor...

SvÄrt med ljuset. KolmÄrdsmarmor? Tycker dock den ser lite för mörk ut. Men kanske Àr polerad?
Annars nÄgon sydeuropeisk marmor alt nÄgot frÄn Norge..

SvÄrt med ljuset. KolmÄrdsmarmor? Tycker dock den ser lite för mörk ut. Men kanske Àr polerad?
Annars nÄgon sydeuropeisk marmor alt nÄgot frÄn Norge..
Inte sÄ dumma förslag. Den Àr hemplockad ifrÄn Burma, sÄ en ledtrÄd Àr att det Àr ett vanligt material i asien...

Japp! NÀr det gÀller GS Àr det kvartsarna jag fastnat för. Den dagen det kommer en springdrive i titan med datum och powerreserve mÀtare pÄ baksidan ska en sÄdan införskaffas :rolleyes:
NĂ€r man haft PR pĂ„ framsidan (med eller mot din vilja) ett tag sĂ„ blir det ett riktigt charmigt inslag. Jag tycker det Ă€r kul och intressant att följa en ”nĂ€stan tom” klocka under resans gĂ„ng.
Man blir liksom lite mer kompis med klockan mÀr man vet vad den behöver och hur lÀnge.

NĂ€r man haft PR pĂ„ framsidan (med eller mot din vilja) ett tag sĂ„ blir det ett riktigt charmigt inslag. Jag tycker det Ă€r kul och intressant att följa en ”nĂ€stan tom” klocka under resans gĂ„ng.
Man blir liksom lite mer kompis med klockan mÀr man vet vad den behöver och hur lÀnge.
HÄller med, man gillar det mer och mer! Sen Àr det ju ganska praktiskt ocksÄ :)

Jag köper dina argument och tyckte (tycker) samma sak om den lilla extravisaren pĂ„ min Astron. Men jag skulle helre ha tavlan ren och informationen nĂ„gon annan stans. Kanske i chapter ringen och med en extra centrumvisare typ gmt. Jag vill liksom att den extra funktionen som talar om att ”denna Ă€r nĂ„got utöver det vanliga” ska vara nĂ„got man inte ser utan att titta riktigt noga, lite hemlig liksom :cigar:

En frÄga... Vad skall det vara för strl. PÄ mejseln för lÀnkkortning pÄ den 3-delade respektive den 5-delade lÀnken?

Börjar bli lite sjuk efter SBGJ203 nu, SBGA211 kanske fÄr lÀmna :confused:
Nu kommer ju snart snön, du kommer Ängra dig om du inte har den kvar dÄ... Börja varje morgon med att försöka hitta snöhögar som liknar tavlan, nÀr du vÀl hittat en, dÄ Àr det dax ;) (dessutom Àr titan skönare Àn stÄl pÄ vintern)

Tillbaka
Topp