• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Det beror pÄ tavlans struktur ocksÄ, matt/blank osv. SBGM001 har exempelvis blanka visare trots att tavlan Àr svart.
Du kanske har rÀtt ;), jag har inte tillrÀckligt mÄnga att jÀmföra mellan :rolleyes:. Sbgv025 har ju en vÀldigt blank sunburst och borstade index och visare medans sbgv229 har en ganska matt tavla med polerade visare och index. PÄ sbgv025 Àr borstningen (jag sÀger borstning Àven om det Àr smÄ rÀfflor) pÄ tvÀren av index, nÄgot jag inte sett pÄ nÄgon annan modell. NÄgon annan som vet om den Àr ensam om just det?
2EE7B780-ED2B-499A-8665-D2972A902A07.jpeg

Hög lÀsbarhet Àr det i alla fall :happyhappy:

Om det Àr sbgv011 som börjat bli trött stÀmmer det ju löjligt bra med brorsan som jag har (009), som fick nytt batteri för en mÄnad sedan ;)
Köpte den begagnad sÄ jag hade ingen koll pÄ om det var bytt eller ej. Sedan var det typ 20 Är sedan jag hade en kvartsare senast sÄ jag var inte sÀker pÄ att det var en batteriindikation. Nu Àr den i alla fall inlÀmnad för batteribyte pÄ Klockmaster och det Àr alltid trevligt att fÄ en anledning att svÀnga förbi en klockbutik.:)

Köpte den begagnad sÄ jag hade ingen koll pÄ om det var bytt eller ej. Sedan var det typ 20 Är sedan jag hade en kvartsare senast sÄ jag var inte sÀker pÄ att det var en batteriindikation. Nu Àr den i alla fall inlÀmnad för batteribyte pÄ Klockmaster och det Àr alltid trevligt att fÄ en anledning att svÀnga förbi en klockbutik.:)
Den/dom kom ju 2014 sÄ det stÀmmer vÀl med tiden för batteribyte. Om det var 20 Är sedan sist du Àgde en kvartsklocka kan jag ju glÀdja dig med att du kommer kunna ha denna bekymmersfritt i minst 20 Är framöver ;)

IMG_2625.JPG

Det var nÄgra som frÄgade under eventet igÄr ocksÄ. Tydligaste skillnaderna Àr boett (037 Àr "vass" och saknar glasring) och tavla (andra index, 037 har markeringar pÄ rehault-ring) och lite olika ton pÄ sunbursten.

Jag var en av dem som frÄgade pÄ eventet. Mycket bra presentation av GS! Fick veta en hel del ny fakta som jag inte visste innan. Vilket gjorde att man sÄg nya detaljer i detta fina hantverk! Uppskattas! :)

Har nu kÀrat ned mig i SBGA029. Bild snodd frÄn nÀtet för dom som inte kÀnner igen refen.
IMG_0892.jpg

Ni som har haft/ har en. KĂ€ndes det som en fulltrĂ€ff? Är den för stor och hög etc? Dela gĂ€rna med er till en köpsugen.

Har nu kÀrat ned mig i SBGA029. Bild snodd frÄn nÀtet för dom som inte kÀnner igen refen.
IMG_0892.jpg

Ni som har haft/ har en. KĂ€ndes det som en fulltrĂ€ff? Är den för stor och hög etc? Dela gĂ€rna med er till en köpsugen.
dsc02857-jpg.665620

(18cm)
Jag har inte Àgt nÄgon av modellerna men jag rÄder dig att prova bÄde 029 och 031 innan du slÄr till. De Àr tunna men tunga i stÄl, kÀnns som en helt annan klocka i titan.

Tillbaka
Topp