• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Biskopen

Cartier
2-Faktor
DĂ„ har man ”rĂ„kat” köpa en GS till. LĂ€nge suktat efter en SBGN005 och nu hĂ€nde det. HĂ€r tillsammans med SBGJ001. FrĂ„gan Ă€r om man behöver tvĂ„ GS med GMT. đŸ€”

IMG_9802.jpeg
 

silverjonsson

Omega
2-Faktor
Prisbilden frÄn Japan har varierat kraftigt pga valutan. Var nÄgot Är sedan jag sjÀlv var i Japan. Hur stor Àr prisskillnaden nuförtiden mot köp i Sverige?
För mig blev det att jag betalade ungefĂ€r 65% av listpriset i Sverige. SĂ„ det Ă€r typ billigare att boka en resa till Japan och köpa klockan ny dĂ€r Ă€n att handla den ny hĂ€r i Sverige 😆
 

silverjonsson

Omega
2-Faktor
Fantastiskt fin klocka. Jag har sjÀlv spanat pÄ denna och dess syskon med andra fÀrger pÄ urtavlan för en eventuell import frÄn Japan.

Köpte du ny eller begagnad?
Ja jag var i samma sits lÀnge, jag rekommenderar starkt att försöka kika pÄ klockorna i verkligheten on du inte redan gjort det. NÀr jag sÄg urtavlan pÄ just SLGA019 var det inte mycket som slog den för mig (funderade pÄ tex. Night Birch SLGH017 som ocksÄ var otrolig i verkligheten men SLGA019 var ett strÄ vassare tyckte jag).

Jag köpte den ny pÄ Isetan Shinjuku, fantastiskt bra bemötande frÄn personalen och sjÀlva klockavdelningen pÄ Isetan Shinjuku var nÄgot i hÀstvÀg. Avdelningen Àr vÀl vÀrd ett besök för en klockintresserad person Àven om man inte ska köpa nÄgot.
 

JGP

Cartier
2-Faktor
PremiÀrpostar i trÄden med SBGW005!
IMG_6859.jpeg

Inhandlades redan i april men har inte lyckats posta hĂ€r tidigare. Har kĂ€mpat lite med passformen pĂ„ lĂ€nken och mest kört den pĂ„ lĂ€derband, har nu bestĂ€mt mig för en lite ”tajtare” passform sĂ„ nu dags att ge lĂ€nken en rejĂ€l chans

 
Topp