• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

_DSC4124-Enhanced-NR.jpg

Nyligen blivit lite mer aktiv hÀr pÄ forumet efter att ha spenderat majoriteten av tiden pÄ köp och sÀlj! DÄ ville jag givetvis in i denna trÄd! Gillar att testa runt min shunbun pÄ lite olika armband. NÄgot som har tips pÄ nÄgot lite ljusare?
IMG_6561.jpeg

Dagens klocka frÄn 1970.
Speciellt under 70-talet gjorde Seiko mÄnga fina tavlor, bÄde pÄ enklare och dyrare ur, med strukturer, kulörer och nyanser men dom fick aldrig
nÄgot namn eller fantasifull beskrivning.
Undrar vad Seiko marknadsföringsavdelning hade hittat pÄ om den hÀr tavlan om det vore idag?
NÄgon duktig ordvrÀngare som har förslag?

4D411C17-68DC-4A0A-8F7C-DA9594D7BA04.jpeg

Dagens klocka frÄn 1970.
Speciellt under 70-talet gjorde Seiko mÄnga fina tavlor, bÄde pÄ enklare och dyrare ur, med strukturer, kulörer och nyanser men dom fick aldrig
nÄgot namn eller fantasifull beskrivning.
Undrar vad Seiko marknadsföringsavdelning hade hittat pÄ om den hÀr tavlan om det vore idag?
NÄgon duktig ordvrÀngare som har förslag?

4D411C17-68DC-4A0A-8F7C-DA9594D7BA04.jpeg
PÄminner vÀl lite om strukturen pÄ vÀvda material, linne? Visarna som synÄlar, kanske tilltÀnkt vÀlklÀdda herrar med nyputsade skor. Elegant tycker jag.

Varför har du 2 nÀstan lika klockor förutom kulören pÄ tavlan, verkar ju knasigt.
Jomen jag vet, man Ă€r ju inte riktigt klok đŸ€Ș
Du som inte Ă€r sĂ„ brydd i de modernare kanske missade, men jag skiftade lĂ€nk mellan modellerna. Day/date sbgt har normalt den 5-delade lĂ€nken, men nu har den den enklare 3-delade ifrĂ„n sbgx (och vise versa). 👌🏿😎

Jag har nĂ€st intill varit owg de senaste veckorna med sbga283. Åtminstone de dagarna nĂ€r jag jobbat. MĂ€rker att det lĂ€tt blir sĂ„ nĂ€r jag vĂ€l fĂ„tt fram den ur förvaringen, men imorgon fĂ„r den ge plats Ă„t andra klockor.
20240615_200814.jpg

20240611_170345.jpg

Dags att titta pÄ Danmark i EM med SBGJ001 pÄ handleden. Fantastisk klocka men jag önskar ibland att den va spring-drive istÀllet för high-beat.
IMG_9731.jpeg
Den dÀr tycker jag Àr riktigt fin! Jag tycker ofta att det blir lite för mycket siffror (plottrigt) pÄ GMT-modeller, men den dÀr har de fÄtt till bra. Jag tycker Àven att den dÀr visaren för spring-drive kan störa utseendet lite, och med high-beat sÄ har du ju ett riktigt fint verk.

Den dÀr tycker jag Àr riktigt fin! Jag tycker ofta att det blir lite för mycket siffror (plottrigt) pÄ GMT-modeller, men den dÀr har de fÄtt till bra. Jag tycker Àven att den dÀr visaren för spring-drive kan störa utseendet lite, och med high-beat sÄ har du ju ett riktigt fint verk.
Ja, den Àr vÀldigt trevlig. HÄller med om att det lÀtt kan bli lite plottrigt med GMT plus SD-visare men samtidigt Àr det riktigt frÀckt med SD-tekniken. NÄja, man kan inte fÄ allt.

Tillbaka
Topp