• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

IMG_0907.jpeg

Sbgt235 visar röd dag 😎

Nyligen blivit lite mer aktiv hÀr pÄ forumet efter att ha spenderat majoriteten av tiden pÄ köp och sÀlj! DÄ ville jag givetvis in i denna trÄd! Gillar att testa runt min shunbun pÄ lite olika armband. NÄgot som har tips pÄ nÄgot lite ljusare?
IMG_6561.jpeg
Tyckte detta var en riktigt najs kombo! Blir lite varmare Àn lÀnken!

Tyckte detta var en riktigt najs kombo! Blir lite varmare Àn lÀnken!
Tack sĂ„ mycket! Jag har inte anvĂ€nt den sĂ„ mycket pĂ„ lĂ€nken faktiskt, helt klart trevlig lĂ€nk men passar sĂ„ bra pĂ„ band. Har mixat runt med lite olika, pĂ„ vintern kan det vara riktigt trevligt med ett grĂ„tt armband. DĂ„ blir ju dock kĂ€nslan ganska kall 😄

• Like
Reactions: W78
Ofta tar jag bara en klocka som rÄkar kÀnnas rÀtt för stunden pÄ morgonen medans andra dagar vet man direkt vad man ska ta nÀr man vaknar.
I mÄndags var en sÄn dag som jag visste omedelbart vad jag ville ha, GS 44 med tidig tavla.
Men nÀr jag tog fram den pockade en GS 62a ivrigt pÄ uppmÀrksamhet och det blev det istÀllet.
SÄ bÀrandet av GS 44 blev uppskjutet tills idag.

BEE5B720-A2F6-42BB-B974-B7740DC87022.jpeg

Men! nÀr jag tog tog dagens bild sÄg jag att jag lyckades ta fel klocka och inte ett endaste Diashock sÄ lÄngt ögat kunde nÄ.
Blev till att byta.

6C342548-7D6A-4052-8572-846EE1A5836D.jpeg

NĂ„gon som vet om det bara Ă€r att knalla in hos AD och bestĂ€lla ny glasring eller bezel som jag tror de flesta kallar det för? I mitt fall till en sbgv207. Inget akut utan jag Ă€r mest nyfiken om det Ă€r möjligt och om det Ă€r vĂ€rt det

Senast Àndrad:
NĂ„gon som vet om det bara Ă€r att knalla in hos AD och bestĂ€lla ny glasring eller bezel som jag tror de flesta kallar det för? I mitt fall till en sbgv207. Inget akut utan jag Ă€r mest nyfiken om det Ă€r möjligt och om det Ă€r vĂ€rt det

Möjligt mÄste det ju vara, speciellt eftersom urverket Àr frontmatat. Men om en helt ny glasring Àr vÀrt pengarna i förhÄllande till att putsa upp den gamla, det beror vÀl pÄ vad det kostar?

Ja det Àr det jag undrar om det var oklart.
Det var lÀnge sedan jag lÀste om nÄgon som fÄtt en zaratsupolering gjord, och jag tror inte jag hört nÄgra siffror alls pÄ delar till GS. Det Àr mest lÀnkar och lÄs man hör att anvÀndare köper. Det Àr vÀl bara AD som kan ge en Àrlig prisbild

Det var lÀnge sedan jag lÀste om nÄgon som fÄtt en zaratsupolering gjord, och jag tror inte jag hört nÄgra siffror alls pÄ delar till GS. Det Àr mest lÀnkar och lÄs man hör att anvÀndare köper. Det Àr vÀl bara AD som kan ge en Àrlig prisbild
Ja det Àr tyst om annat Àn lÀnkar/lÄs som du sÀger. Googlat lite men inte hittat nÄt matnyttigt. För egen del Àr det enbart glasringen som skulle vara aktuell isf, men det lilla som finns kommer jag sÀkert leva med. Förr eller senare ser det likadant ut oavsett hur försiktig man Àr. FörvÄnad över att boetten ser i princip ut som ny. 44gs borde vara kÀnsligare med sÄ stora polerade ytor. Helt klart en favorit som bÀrs vÀldigt följsamt.

Har en SBGN003. MÄnga som snurrat sÄdana hÀr, nÄgon som har rek pÄ ngt curved gummi som skulle sitta bra mot boetten? Tack!
IMG_0807.jpeg
Finns hÀr:

Har inte testat sjÀlv, men funderar pÄ att slÄ till.

Tillbaka
Topp