Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fredag (enligt klockan)
Just denna har kanji *och engelsk dagskiva. Tror inte sbgt sÀljs utanför Japan eller asien, men jag kan ha felDessa modernare GS, har de tyska och engelska pÄ dagskivan om de Àr sÄlda pÄ den europeiska marknaden?
Hur Àr det om de sÀljs i USA?
För att alla vara mattsvarta (och i samma lÀngd) Àr dom ÀndÄ vÀldigt olika.. Snygg line-upKjÞpte 2 stk. originale alligator fra AD (matt og sort) til SBGY011 og SBGW283. Dette er samme originalreim som er pÄ SBGW231. Dvs. matt, sort aligator som er passe lengde (ikke latterlig lang som pÄ mange andre GS). Perfekt Ä ha tre like og korte matte alligator pÄ disse tre klokkene.
That's real alligator for 'ya. Lengden, pin-bucle og fargen/matt er dog lik.För att alla vara mattsvarta (och i samma lÀngd) Àr dom ÀndÄ vÀldigt olika.. Snygg line-up
Snyggt! Denna bild fick mig att direkt springa till klocklÄdan för att byta frÄn Rolex till SBGW231, dock pÄ Molequin Vilken Àr din favorit av dessa tre olika men vÀldigt liknande klockor?KjÞpte 2 stk. originale alligator fra AD (matt og sort) til SBGY011 og SBGW283. Dette er samme originalreim som er pÄ SBGW231. Dvs. matt, sort aligator som er passe lengde (ikke latterlig lang som pÄ mange andre GS). Perfekt Ä ha tre like og korte matte alligator pÄ disse tre klokkene.
SBGW231 er jo en klassiker. SBGW283 er flott med sin lyseblÄ urskive. Disse to har en flott mekanisk lyd under manuelt opptrekk. SBGY011 er klassisk med 44GS og manuell Spring Drive, som dessverre ikke har den mekaniske lyden under opptrekk. Beholde kun én? Trolig SBGY011, fordi den er sÄ klassisk i designet med sin 44GS urkasse (boett) og Spring Drive. Innen SBGW 2xx finnes det sÄ mange varianter at de alle ikke er sÄ spesielle. SBGY011 er unik.Snyggt! Denna bild fick mig att direkt springa till klocklÄdan för att byta frÄn Rolex till SBGW231, dock pÄ Molequin Vilken Àr din favorit av dessa tre olika men vÀldigt liknande klockor?
Ok, tack för din analys! Vilken tur att du har alla tre och hoppas att du aldrig behöver vÀlja bort nÄgon av demSBGW231 er jo en klassiker. SBGW283 er flott med sin lyseblÄ urskive. Disse to har en flott mekanisk lyd under manuelt opptrekk. SBGY011 er klassisk med 44GS og manuell Spring Drive, som dessverre ikke har den mekaniske lyden under opptrekk. Beholde kun én? Trolig SBGY011, fordi den er sÄ klassisk i designet med sin 44GS urkasse (boett) og Spring Drive. Innen SBGW 2xx finnes det sÄ mange varianter at de alle ikke er sÄ spesielle. SBGY011 er unik. Men, SBGW231 og SVGW283 gir mer ekte "mekanisk" fÞlelse. Hadde angret uansett hvilken jeg hadde valgt.
Behold din SBGW231 - alltid. Den er 100%. SBGW231 var den jeg kjÞpte fÞrst, sÄ det er muligens et tegn/tekn.Ok, tack för din analys! Vilken tur att du har alla tre och hoppas att du aldrig behöver vÀlja bort nÄgon av dem
SBGY011 Àr vÀldigt intressant, som en av fÄ (den enda?) 44GS i elegance-kollektionen, med mer slimmad tjocklek.Ok, tack för din analys! Vilken tur att du har alla tre och hoppas att du aldrig behöver vÀlja bort nÄgon av dem
GS sine klokker er ikke akkurat verdens tynneste, som vi allerede vet. SBGY011 er imidlertid kun 10,5mm tykk, og desidert den tynneste i kolleksjonen, der alle andre er automatiske (utenom SBGW219, som er 11,6mm tykk). SÄ, SBGY011 virker som en noenlunde unik klokke fra GS.SBGY011 Àr vÀldigt intressant, som en av fÄ (den enda?) 44GS i elegance-kollektionen, med mer slimmad tjocklek.
Medan jag kÀnner ett visst sug efter denna undrar jag om den Àr relevant om man redan har en 44GS i heritage-kollektionen? Vad sÀger du @loevhagen?
Absolut, jag har inga som helst planer att göra mig av med den!Behold din SBGW231 - alltid. Den er 100%. SBGW231 var den jeg kjÞpte fÞrst, sÄ det er muligens et tegn/tekn.
Oj...Den var.... annorlunda.... Tur du har mÄnga andra fina att vÀlja mellanAntagligen ett av Seikos bottenapp nÀr det gÀller boettformen men gillar tavla och visare och lÀnk.
Cool, den har jag aldrig sett tidigare. Har du mer info om klockan?Antagligen ett av Seikos bottenapp nÀr det gÀller boettformen men gillar tavla och visare och lÀnk.
Cool, den har jag aldrig sett tidigare. Har du mer info om klockan?
Skulle platsa hÀr:
Dina mest funkiga ur?
Jag njuter av det okonventionella, det fÀrgglada, en urflippad formgivning, en god design och det ingenjörsmÀssiga i livet sÄ varför inte samla oss kring dessa frÄgor applicerade pÄ vÄra kÀra armbandsur, tÀnker jag? :cigar: KÀnn frihetens vindar blÄsa likt höstens antÄgande och posta fritt, allt...klocksnack.se
Eller kanske hÀr:
Mustaschklocke-trĂ„den đ„ž
Edit. Efter att ha fĂ„tt en övervĂ€ldigande mĂ€ngd fantastiska svar och tips sedan jag lade upp det hĂ€r som en köprĂ„dstrĂ„d tĂ€nker jag att den kanske kan fĂ„ leva vidare som trĂ„d i egen rĂ€tt. Jag döper om den och slĂ€pper trĂ„den fri och allmĂ€n. âââââ Jag har rotat och benat runt hĂ€r pĂ„ KS och snart...klocksnack.se
Ser helt magisk ut. UtifrÄn specarna kÀnns den riktigt bra.
HÄller med om att de Àr vÀl pretentiösa men jag skulle nog vilja sÀga att de varit det lÀnge. SjÀlv lÀser jag dem sÀllan lÀngre utan nöjer mig med att njuta av hantverket och strunta helt i vilken bergsida och Ärstid det ska Äterskapa.Nu kanske jag svÀr i kyrkan, och jag vet att det hÀr kan vara klubben för inbördes beundran (vilken jag ingÄr i), men börjar inte GS pruktbeskrivningar kÀnnas lite vÀl pretentiösa?
Nu kanske jag svÀr i kyrkan, och jag vet att det hÀr kan vara klubben för inbördes beundran (vilken jag ingÄr i), men börjar inte GS pruktbeskrivningar kÀnnas lite vÀl pretentiösa?
Nu kanske jag svÀr i kyrkan, och jag vet att det hÀr kan vara klubben för inbördes beundran (vilken jag ingÄr i), men börjar inte GS pruktbeskrivningar kÀnnas lite vÀl pretentiösa?
Wunderbar! Vad har vi för ref hÀr?