• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Tycker 289an blev bra pĂ„ blĂ„tt gummi â˜ș Syns tydligare att tavlan Ă€r blĂ„ pĂ„ köpet 😊
IMG_3480.jpeg
 
Riktigt snyggt! Jag har sjÀlv en likadan klocka, men har alltid tÀnkt att man inte rör lÀnken, typ som att man inte sÀtter ett lÀderband pÄ en SUB. Men kanske ska tÀnka om...
Hade lite liknande tankar.
Men var tvungen att prova och blev positivt överraskad â˜ș

Funkar ok pÄ vitt med
.
IMG_3495.jpeg

Även om just detta gummi inte Ă€r nĂ„gon favorit 🙃
 
Sjöbackens ur stÀnger butiken. 30% rabatt.
NÄgon frÄn Malmö som vet vad de har i lager?

1000013738.jpg
Det Ă€r förstĂ„s trist för berörda parter och alla som Ă€r kunder dĂ€r, men va faan?!? En av de som skulle sĂ€lja GS Klappar igen, och Globen/FĂ€ltöversten tappade sin AD status, butiken som varit synonym med GS i Sverige

 
Det Ă€r förstĂ„s trist för berörda parter och alla som Ă€r kunder dĂ€r, men va faan?!? En av de som skulle sĂ€lja GS Klappar igen, och Globen/FĂ€ltöversten tappade sin AD status, butiken som varit synonym med GS i Sverige

Sorgligt! De har alltid varit sjukt hjÀlpsamma och kunniga tycker jag. Var inne för nÄgon mÄnad sedan och dÄ var det rÀtt tomt pÄ klockor i butiken. Det blÄ skÄpet med Grand seiko (som de haft tidigare) var borta vad jag kunde se. Utgick ifrÄn att det sammanföll med att Bergströms som ligger ett stenkast bort börjat sÀlja GS.

SÄ svaret pÄ frÄgan Àr nog att de frÀmst har en del Certinas hemma. Men nÄgon annan har sÀkert varit inne mer nyligen och kan fylla i. Alt ring/maila. De Àr som sagt vÀldigt bra att ha att göra med. KÀnns tryggt att de isf ska fortsÀtta med urmakeriet.
 
Sorgligt! De har alltid varit sjukt hjÀlpsamma och kunniga tycker jag. Var inne för nÄgon mÄnad sedan och dÄ var det rÀtt tomt pÄ klockor i butiken. Det blÄ skÄpet med Grand seiko (som de haft tidigare) var borta vad jag kunde se. Utgick ifrÄn att det sammanföll med att Bergströms som ligger ett stenkast bort börjat sÀlja GS.

SÄ svaret pÄ frÄgan Àr nog att de frÀmst har en del Certinas hemma. Men nÄgon annan har sÀkert varit inne mer nyligen och kan fylla i. Alt ring/maila. De Àr som sagt vÀldigt bra att ha att göra med. KÀnns tryggt att de isf ska fortsÀtta med urmakeriet.
Jag har mailat.
 
Sorgligt! De har alltid varit sjukt hjÀlpsamma och kunniga tycker jag. Var inne för nÄgon mÄnad sedan och dÄ var det rÀtt tomt pÄ klockor i butiken. Det blÄ skÄpet med Grand seiko (som de haft tidigare) var borta vad jag kunde se. Utgick ifrÄn att det sammanföll med att Bergströms som ligger ett stenkast bort börjat sÀlja GS.

SÄ svaret pÄ frÄgan Àr nog att de frÀmst har en del Certinas hemma. Men nÄgon annan har sÀkert varit inne mer nyligen och kan fylla i. Alt ring/maila. De Àr som sagt vÀldigt bra att ha att göra med. KÀnns tryggt att de isf ska fortsÀtta med urmakeriet.
De slutade med GS i februari.
 
SÄ sant sÄ!

Fanns mer Àn ett par referenser jag kunde ha klippt till pÄ direkt (SBGM221, SBGW291...) . MÄ vara i en honeymoon fas, men man leker ÀndÄ med tanken att byta ut lite i samlingen mot fler Grand Seiko nu.

Jag sjÀlv blev lite spec. horny och gick pÄ slga med 9RA2 verk. Störd precision i det verket
 
Jag har en 5646-7010 som behöver ombesörjas och jag vet inte riktigt vart jag ska vÀnda mig.
Klockmaster Globen har lagt ner och jag har varit inne pÄ FÀltöversten dÀr de alltid Àr lika trevliga men inte har möjlighet dÄ de tappat auktoriseringen.
Det Ă€r Ă€r ju en vintageklocka för ”smĂ„pengar” sĂ„ jag Ă€r inte sugen pĂ„ ett besök hos Nymans.

Har ni nÄgra tips pÄ nÄgon duktig urmakare i Stockholm eller nÄgon pÄlitlig hÀr pÄ forumet som kan hjÀlpa mig?


IMG_0940.jpeg
 
HÀr testas det vilket band som ska anvÀnda
IMG_1074.jpeg

Svart kalv med liite kraftigare stoppning, eller
IMG_1073.jpeg

vĂ€l inkört strutsband som Ă€r lite tunnare

IMG_1078.jpeg

Trevlig profil med detta band, Hirsch Kent. KĂ€nns lite mer ”vardag” Ă€n struts eller alligator.
IMG_1076.jpeg

Det fÄr bli struts just nu, vÀldigt följsamma band dÄ dom Àr inkörda. Hirsch Massai
 
HÀr testas det vilket band som ska anvÀnda
IMG_1074.jpeg

Svart kalv med liite kraftigare stoppning, eller
IMG_1073.jpeg

vĂ€l inkört strutsband som Ă€r lite tunnare

IMG_1078.jpeg

Trevlig profil med detta band, Hirsch Kent. KĂ€nns lite mer ”vardag” Ă€n struts eller alligator.
IMG_1076.jpeg

Det fÄr bli struts just nu, vÀldigt följsamma band dÄ dom Àr inkörda. Hirsch Massai
Det gjorde sig med lite struktur pĂ„ bandetđŸ‘ŒđŸŒ
 
Tillbaka
Topp