• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Kan du finne originalen?

_1270257-apple.png

_1270257-lemon.png

_1270257-green.png

_1270257-lime.png

_1270257-origi.png

_1270257-pink.png

_1270257-purple.png

_1270257-salmon.png

_1270257-tiffany.png

_1270257-yellow.png
 
Yukage pÄ alcantara kÀnns bra denna regniga morgon. Gillar de hÀr mekaniska 37,3 mm-varianterna, Àr bara förbryllad över SBGW231 vs 301: vissa media rapporterade att 301 skulle ersÀtta 231 men verkar som att bÄda ligger kvar i ordinarie kollektion och skillnaden mellan de tvÄ tycks vara minimal, nÄgon som vet mer?
Yukage och Asakage Àr enligt GS UK borta ur kollektionen nu.
 

Bilagor

  • P1002310.JPG
    P1002310.JPG
    506.6 KB · Visningar: 4
Vilken butik eller verkstad rekommenderas för lite jobb med en GS idag? Stockholm antar jag Àr nÀrmast för mig som östgöte.
 
Sugen pÄ en spring drive, gÀrna pÄ lÀnk.

Jag Ă€r vĂ€lsignad med smala handleder sĂ„ trivs bĂ€st med 36-38 mm klockor. 😅

Tar gĂ€rna emot förslag pĂ„ vilken modell ni hade satsat pĂ„ 😊
 
Sugen pÄ en spring drive, gÀrna pÄ lÀnk.

Jag Ă€r vĂ€lsignad med smala handleder sĂ„ trivs bĂ€st med 36-38 mm klockor. 😅

Tar gĂ€rna emot förslag pĂ„ vilken modell ni hade satsat pĂ„ 😊
Sikta in dig pÄ en kvartsdriven ur sbgx-linjen sÄ kan du fÄ perfekta 37mm. Som bonus fÄr du ett av marknadens bÀsta kvartsurverk, minst lika ikoniskt ifrÄn Seiko som Springdrive.
 
Sikta in dig pÄ en kvartsdriven ur sbgx-linjen sÄ kan du fÄ perfekta 37mm. Som bonus fÄr du ett av marknadens bÀsta kvartsurverk, minst lika ikoniskt ifrÄn Seiko som Springdrive.
Tanken har slagit mig.. men bÀr mig emot att slÀppa tanken pÄ en spring drive.

Gillar SBGX355 men tycker det Àr lite saftig prissÀttning för en batteridrivet ur.
 
Sugen pÄ en spring drive, gÀrna pÄ lÀnk.

Jag Ă€r vĂ€lsignad med smala handleder sĂ„ trivs bĂ€st med 36-38 mm klockor. 😅

Tar gĂ€rna emot förslag pĂ„ vilken modell ni hade satsat pĂ„ 😊
Finns hur mĂ„nga som helst. Har rĂ€tt taniga handleder men GS bĂ€rs ett par mm mindre sĂ„ runt 40 borde fungera bra. GS Ă€r ju dessutom ett av de fĂ„ mĂ€rken som lĂ€gger ut L2L i sina produktbeskrivningar. Jag skulle inte slĂ€ppa tanken pĂ„ Spring Drive snarare att de mĂ„ste vara 37mm. 😉

Har du varit inne pÄ Nymans/Krons? De har en hel del inne. SBGA413/15 bÀrs rÀtt smÄtt och kommer ju pÄ titanium lÀnk.

TÀnk Àven pÄ att vissa modeller kan kompletteras med lÀnk
Exempelvis:
 
Finns hur mĂ„nga som helst. Har rĂ€tt taniga handleder men GS bĂ€rs ett par mm mindre sĂ„ runt 40 borde fungera bra. GS Ă€r ju dessutom ett av de fĂ„ mĂ€rken som lĂ€gger ut L2L i sina produktbeskrivningar. Jag skulle inte slĂ€ppa tanken pĂ„ Spring Drive snarare att de mĂ„ste vara 37mm. 😉

Har du varit inne pÄ Nymans/Krons? De har en hel del inne. SBGA413/15 bÀrs rÀtt smÄtt och kommer ju pÄ titanium lÀnk.

TÀnk Àven pÄ att vissa modeller kan kompletteras med lÀnk
Exempelvis:
Tack för bra svar. Testat 40 och upplever att det Àr precis pÄ grÀnsen till bÀrbart för mig.

Men behöver nog reda ut vad L2L modellen jag testade hade, sÄ blir det som du sÀger enklare att orientera pÄ hemsidan.

Är i Göteborg sĂ„ bara varit inne pĂ„ Bergmans.
 
Ingen verkar ha kommenterat svgw297 o 99 Ă€nnu? Dom Ă€r helrĂ€tt i 36 med 44gs case samt nu ocksĂ„ lĂ€nk. Gillar Ă€ven svgw291 men dĂ„ fĂ„r man ju nöja sig med endast lĂ€der. HĂ€r fĂ„r man ju möjlighet att vĂ€lja. Den vita med blĂ„nerad sekund Ă€r ju kanon ju. Är det verkligen ingen som har en sĂ„dan Ă€nnu? Eller Ă€r jag helt sen pĂ„ bollen hĂ€r...😁
 

Bilagor

  • 1000005560.jpg
    1000005560.jpg
    251.5 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp