Aha frĂ„n mister @LimeeeFick idag hem min första GS. Sjukt nöjd so far och klockan Ă€r pĂ„ nĂ„got vis trollbindande. Kanske smekmĂ„nad men det kĂ€nns som den blir kvar lĂ€ngeâŠ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Aha frĂ„n mister @LimeeeFick idag hem min första GS. Sjukt nöjd so far och klockan Ă€r pĂ„ nĂ„got vis trollbindande. Kanske smekmĂ„nad men det kĂ€nns som den blir kvar lĂ€ngeâŠ
Korrekt! Varit sugen pÄ en sÄn hÀr sjukt lÀnge som du kanske minns?! Sen behöver jag en reseklocka nu till vintern med gmt och till det priset gick det inte att lÄta bliAha frÄn mister @Limeee
Den dÀr var riktigt lÀcker denOm nÄn e sugen pÄ 39mm snowflaken i stÄl, SBGA129, sÄ finns det en nu. Se IG bilden nedan.
De flesta springdrive Àr +40mmSugen pÄ en spring drive, gÀrna pÄ lÀnk.
Jag Àr vÀlsignad med smala handleder sÄ trivs bÀst med 36-38 mm klockor.
Tar gÀrna emot förslag pÄ vilken modell ni hade satsat pÄ
Tack för svar!De flesta springdrive Àr +40mm
Finns dock undantag, tex den helt nya SBGY035G
Sikta in dig pÄ en kvartsdriven ur sbgx-linjen sÄ kan du fÄ perfekta 37mm. Som bonus fÄr du ett av marknadens bÀsta kvartsurverk, minst lika ikoniskt ifrÄn Seiko som Springdrive.Sugen pÄ en spring drive, gÀrna pÄ lÀnk.
Tanken har slagit mig.. men bÀr mig emot att slÀppa tanken pÄ en spring drive.Sikta in dig pÄ en kvartsdriven ur sbgx-linjen sÄ kan du fÄ perfekta 37mm. Som bonus fÄr du ett av marknadens bÀsta kvartsurverk, minst lika ikoniskt ifrÄn Seiko som Springdrive.
Finns hur mÄnga som helst. Har rÀtt taniga handleder men GS bÀrs ett par mm mindre sÄ runt 40 borde fungera bra. GS Àr ju dessutom ett av de fÄ mÀrken som lÀgger ut L2L i sina produktbeskrivningar. Jag skulle inte slÀppa tanken pÄ Spring Drive snarare att de mÄste vara 37mm.Sugen pÄ en spring drive, gÀrna pÄ lÀnk.
Tack för bra svar. Testat 40 och upplever att det Àr precis pÄ grÀnsen till bÀrbart för mig.Finns hur mÄnga som helst. Har rÀtt taniga handleder men GS bÀrs ett par mm mindre sÄ runt 40 borde fungera bra. GS Àr ju dessutom ett av de fÄ mÀrken som lÀgger ut L2L i sina produktbeskrivningar. Jag skulle inte slÀppa tanken pÄ Spring Drive snarare att de mÄste vara 37mm.
Har du varit inne pÄ Nymans/Krons? De har en hel del inne. SBGA413/15 bÀrs rÀtt smÄtt och kommer ju pÄ titanium lÀnk.
TÀnk Àven pÄ att vissa modeller kan kompletteras med lÀnk
Exempelvis:
Ok, dĂ„ blir jag först utIngen verkar ha kommenterat svgw297 o 99 Ă€nnu? Dom Ă€r helrĂ€tt i 36 med 44gs case samt nu ocksĂ„ lĂ€nk. Gillar Ă€ven svgw291 men dĂ„ fĂ„r man ju nöja sig med endast lĂ€der. HĂ€r fĂ„r man ju möjlighet att vĂ€lja. Den vita med blĂ„nerad sekund Ă€r ju kanon ju. Ăr det verkligen ingen som har en sĂ„dan Ă€nnu? Eller Ă€r jag helt sen pĂ„ bollen hĂ€r...