• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Ingen verkar ha kommenterat svgw297 o 99 Ă€nnu? Dom Ă€r helrĂ€tt i 36 med 44gs case samt nu ocksĂ„ lĂ€nk. Gillar Ă€ven svgw291 men dĂ„ fĂ„r man ju nöja sig med endast lĂ€der. HĂ€r fĂ„r man ju möjlighet att vĂ€lja. Den vita med blĂ„nerad sekund Ă€r ju kanon ju. Är det verkligen ingen som har en sĂ„dan Ă€nnu? Eller Ă€r jag helt sen pĂ„ bollen hĂ€r...😁
Ok, dÄ blir jag först ut ;)
- Drygt 60K för en manuell klocka som inte Àr i Àdelmetall?
+ Bra storlek, snygga tavlor, snygg boett.
- Inga komplikationer utöver sekundvisare, 18mm mellan bandhornen

 
Just nu sitter min SBGN003 pÄ gummi, men det kÀnns lite för somrigt nÀr det nalkas kallare tider. SÄledes, tips pÄ lÀder mottages gÀrna! Har du bilder Àr det Ànnu bÀttre.
IMG_20241017_135806~2.jpg


Vidare, har vi nÄgon som fÄtt sin GS servad och framförallt polerad av verkstaden i Frankrike? Det var en betydande prisskillnad mot att skicka den till Japan för ninjapolering (ca. 9k jmf 17k). Erfarenheter eftersöktes.
 
Ok, dÄ blir jag först ut ;)
- Drygt 60K för en manuell klocka som inte Àr i Àdelmetall?
+ Bra storlek, snygga tavlor, snygg boett.
- Inga komplikationer utöver sekundvisare, 18mm mellan bandhornen


Jo, det Àr ju mycket pengar. Fast samtidigt inte dyrare Àn andra GS releaser som lyfts hÀr och egentligen ganska billigt jÀmfört med en Rolex OP. VÀldigt jÀmförbara modeller tycker jag. Kikar man pÄ C24 verkar man kunna landa en nÀstan ny under 50k. För egen del kÀnns det som en av dom bÀsta GS modellerna pÄ lÀnge. Det mesta Àr annars för stort och för tjockt...
 
Just nu sitter min SBGN003 pÄ gummi, men det kÀnns lite för somrigt nÀr det nalkas kallare tider. SÄledes, tips pÄ lÀder mottages gÀrna! Har du bilder Àr det Ànnu bÀttre.
IMG_20241017_135806~2.jpg


Vidare, har vi nÄgon som fÄtt sin GS servad och framförallt polerad av verkstaden i Frankrike? Det var en betydande prisskillnad mot att skicka den till Japan för ninjapolering (ca. 9k jmf 17k). Erfarenheter eftersöktes.

Jag har erfarenhet för nÄgra Är sen av att lÀmna in en SD GS pÄ service hÀr i Japan och dÄ valde min kamrat som var Àgare av klockan polering av boetten.
Det kostade i stort sett ingenting extra och visade sig vara en helt vanlig lumpning, blev blankare och svagare kanter.
Ett mindre arbete och jag har sett samma metod pÄ Àldre GS som Wako haft utstÀllda.
Som gammal instrumentmakare var jag och Àr inte imponerad.
 
Jag har erfarenhet för nÄgra Är sen av att lÀmna in en SD GS pÄ service hÀr i Japan och dÄ valde min kamrat som var Àgare av klockan polering av boetten.
Det kostade i stort sett ingenting extra och visade sig vara en helt vanlig lumpning, blev blankare och svagare kanter.
Ett mindre arbete och jag har sett samma metod pÄ Àldre GS som Wako haft utstÀllda.
Som gammal instrumentmakare var jag och Àr inte imponerad.
Om det inte stÄr tydligt specat att det Àr zaratsu-polering, och den kan vÀl bara utföras hos GS i Japan, sÄ ska man nog vÀlja bort polering i samband med service.
 
Jo, det Àr ju mycket pengar. Fast samtidigt inte dyrare Àn andra GS releaser som lyfts hÀr och egentligen ganska billigt jÀmfört med en Rolex OP. VÀldigt jÀmförbara modeller tycker jag. Kikar man pÄ C24 verkar man kunna landa en nÀstan ny under 50k. För egen del kÀnns det som en av dom bÀsta GS modellerna pÄ lÀnge. Det mesta Àr annars för stort och för tjockt...
Gillar dom hÀr ocksÄ, framförallt paret SBGW291/293, kÀnns lite renare, och skulle ÀndÄ inte bÀra dom pÄ lÀnk, och bytt kroko-banden mot nÄgot renare. Föredrar time-only och har en SBGW269
 
Tillbaka
Topp