Efter mycket om och om möjligt Ànnu mera men har jag Àntligen slagit till pÄ en Grand Seiko, en SBGX063.
Jag lade ned aktiviteten pÄ forumet för rÀtt mÄnga Är sedan, av skÀl. Jag har i perioder trÄlat "köp och sÀlj" och nu, i samband med en hÀndelse jag ville fira dök ett ex upp till försÀljning. SÄ nÀr jag Àntligen fÄr vara med i klubben kÀnde jag mig tvungen att skriva en post och förhoppningsvis fÄ lite glada tillrop.
Jag sökte pÄ mina gamla inlÀgg och kunde konstatera att det mer Àn sju Är sedan modellen dök upp pÄ min radar, sÄ beslutsprocessen har varit vÀldigt... lÄng. Tydligt Àr att jag förgubbats under den tiden och gÄtt frÄn dykare och tool till dress och klassisk sport. Nu nÀr den vÀl sitter pÄ handleden sÄ kan jag bara sÀga WOW. JÀmförde med nÄgra andra jag har hemma och kunde snabbt konstatera att nivÄn Àr helt annorlunda.
Intressant i det sammanhanget Àr att vissa av detaljerna kan jag inte uppskatta med blotta ögat. Förmodligen för att jag behöver mer styrka i de progressiva glasögonen. Till exempel borstningen pÄ visarna. Jag slÄs Àven av att index ser mindre ut pÄ handleden Àn pÄ foton. NÄgot som sÄ smÄningom sÀkerligen kommer att ge upphov till skav
. NÄgot annat som sÄklart inte gÄr att se Àr sekundvisarens dubbelsteg, vilken jag snabbt bekrÀftade med en slow motion video. Nu mÄste jag bara orka hÄlla mig vaken till 00:00 för att beskÄda det blixtsnabba bytet av datum.
Jag har redan nu, tvÄ dagar senare, insett att det sÄklart inte all kommer att bli slut-klockan.
. Nu mÄste jag genast börja trÄla efter en SBGV019, för man vill ju se verket i all sin hÀrlighet, samt en SBGF021 eller en SBGF019 som jag betraktar som bland det snyggaste Grand Seiko gjort och som ligger precis rÀtt mellan sport och dress. Kanske dags att ta steget till japanska auktioner...