• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Numer tror jag att det Àr vanligt att dom som köper GS och liknande har fler klockor och man roterar mellan dom finare och bruksklockor.
SÄ dagens klockor tror jag vi kommer att fÄ se mer bra exemplar av i framtiden.
Jag antar att förr köpte dom flesta en klocka som anvÀndes hela tiden och det speciellt för stÄlklockorna.
Om man hade en billig anvÀndes den tills den var helt slut och sen byttes den oftast ut men lite dyrare klockor som GS har nog servats mer regelbundet.
Intressant iakttagelse. Man behöver inte gÄ sÄ lÄngt tillbaka i tiden sÄ var det fÄ som hade fler Àn en kostym, ytterjacka, skor, bÀlte etc.

Men jag undrar om det dĂ€r med flera klockor representerar allmĂ€nheten eller Ă€r ett klockfantast-bias 😉

Intressant iakttagelse. Man behöver inte gÄ sÄ lÄngt tillbaka i tiden sÄ var det fÄ som hade fler Àn en kostym, ytterjacka, skor, bÀlte etc.

Men jag undrar om det dĂ€r med flera klockor representerar allmĂ€nheten eller Ă€r ett klockfantast-bias 😉
Jag tror att @kuma-kun s iakttagelse Ă€r ganska riktig. Jag minns sjĂ€lv hur jag köpte en ny klocka och bar den tills den var slut. De som överlevt i lĂ„dorna Ă€r sĂ„na som var dyrare. Med tanke pĂ„ hur mĂ„nga man roterar idag lĂ€r vissa vara i toppskick Ă€ven om 20 Ă„r 😂

Jag tĂ€nkte försöka hitta de GS kvartsmodeller som slĂ€ppts i 2-t och (eventuellt) bygga en liten samling

NÀrmast pÄ tur tror jag sbgt038/238 stÄr
IMG_0189.jpeg

Har trÄden nÄgon favorit i bland dessa Ž90 tals osande guldklimpar?
*jag kan meddela att GS slĂ€ppt nĂ„gon stans i nĂ€rheten av 10 talet modeller i 2-t, sĂ„ jag lĂ€r ha ett göra ett tag framöver 😅

Senast Àndrad:
Jag tror att @kuma-kun s iakttagelse Ă€r ganska riktig. Jag minns sjĂ€lv hur jag köpte en ny klocka och bar den tills den var slut. De som överlevt i lĂ„dorna Ă€r sĂ„na som var dyrare. Med tanke pĂ„ hur mĂ„nga man roterar idag lĂ€r vissa vara i toppskick Ă€ven om 20 Ă„r 😂

Visst speglar inte det hÀr forumet normala mÀnniskors beteende.
Förr var armbandsur bruksartiklar som alla anvÀnde varje dag.
Numer nÀr mÄnga har mobilen fastklistrad i handen har dom mer blivit accessoarer och statusmarkörer.
Tror det Àr vanligare nu att dom som anvÀnder armbandsur har mer Àn en för olika aktiviteter.
SjÀlvklart inte lika extremt som hos oss, men en trevlig klocka pÄ kontoret, en billig Casio för stök i trÀdgÄrden och kanske en sportigare för semestern och stranden.

Nog prat nu.
Idag nÀr det Àr fredag och en viktig dag för mÀnskligheten tyckte jag det passar med en i gull.
Blir nog en Seiko av lite bÀttre sort framÄt kvÀllen dÄ det vankas restaurangbesök.

IMG_3291.jpeg

Den hÀr tavlan Àr grÄ men i visst ljus kan det synas att den varit blÄ ursprungligen.
MÄndag i dag sÄ ett mÄndagsexemplar passar.

IMG_3339.jpeg

SÄ hÀr ser den normalt ut och upplevs, grÄ, grÄ...
Samma klocka drygt en timme senare i inomhusljus.

IMG_3343.jpeg

Senast Àndrad:
Söker gummi till SBGN003 19mm med curved ends, gÀrna viklÄs! NÄgra tips?

Visst speglar inte det hÀr forumet normala mÀnniskors beteende.
Förr var armbandsur bruksartiklar som alla anvÀnde varje dag.
Numer nÀr mÄnga har mobilen fastklistrad i handen har dom mer blivit accessoarer och statusmarkörer.
Tror det Àr vanligare nu att dom som anvÀnder armbandsur har mer Àn en för olika aktiviteter.
SjÀlvklart inte lika extremt som hos oss, men en trevlig klocka pÄ kontoret, en billig Casio för stök i trÀdgÄrden och kanske en sportigare för semestern och stranden.

Nog prat nu.
Idag nÀr det Àr fredag och en viktig dag för mÀnskligheten tyckte jag det passar med en i gull.
Blir nog en Seiko av lite bÀttre sort framÄt kvÀllen dÄ det vankas restaurangbesök.

IMG_3291.jpeg
Det dÀr kan vara den bÀsta GSen pÄ forumet. Gillar bandmatchningen!

Jag tĂ€nkte försöka hitta de GS kvartsmodeller som slĂ€ppts i 2-t och (eventuellt) bygga en liten samling

NÀrmast pÄ tur tror jag sbgt038/238 stÄr
IMG_0189.jpeg

Har trÄden nÄgon favorit i bland dessa Ž90 tals osande guldklimpar?
*jag kan meddela att GS slĂ€ppt nĂ„gon stans i nĂ€rheten av 10 talet modeller i 2-t, sĂ„ jag lĂ€r ha ett göra ett tag framöver 😅
Vet inte vilken som Àr min favorit, du fÄr nog köpa nÄgra stycken och lÀgga upp jÀmförelsebild ;)

Tillbaka
Topp