• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Dagens köp och oplanerat, har inte letat efter en sÄn hÀr GS 43999.
Men den dök upp och frÀmst sÄ var boettens skick det som attraherade mig, repig javisst men inte vidgjord som i stort sett alla sÄna hÀr gamlingar.
Har en del fel som kronan som inte Àr rÀtt men kÀnns bra, anvÀnd men inte slutanvÀnd.
Tavlan Àr en SD, Special Dial, vilket Àr lite ovanligare Àn AD, Applied Dial och jag har tidigare bara AD tavlor sÄ den passar bra in i samlingen.

IMG_4010.jpeg

HĂ€r med en av mina andra 43999 med AD tavla.
Syns pÄ symbolen lÀngst ner under 35.

IMG_4014.jpeg

Av de modeller som kommer pÄ lÀnk Àr denna den som jag tycker gör sig absolut bÀst med band
IMG_1815.jpeg

IMG_1816.jpeg

IMG_1817.jpeg

Den har en rundad fasning pĂ„ sidorna av boetten som Ă„terfinns Ă€ven mellan bandhornen. Det Ă€r alltsĂ„ inte en rak/platt kant (med mĂ„nga gĂ„nger annan ytfinish Ă€n resten av boetten). Det kĂ€nns som man gjort en design med bĂ„da alternativen i Ă„tanke👍🏿😎

Senast Àndrad:
Av de modeller som kommet pÄ lÀnk Àr denna den som jag tycker gör sig absolut bÀst med band
IMG_1815.jpeg

IMG_1816.jpeg

IMG_1817.jpeg

Den har en rundad fasning pĂ„ sidorna av boetten som Ă„terfinns Ă€ven mellan bandhornen. Det Ă€r alltsĂ„ inte en rak/platt kant (med mĂ„nga gĂ„nger annan ytfinish Ă€n resten av boetten). Det kĂ€nns som man gjort en design med bĂ„da alternativen i Ă„tanke👍🏿😎
Sjukt elegant! Riktigt fint lÀderband som passar perfekt med champagne (?) dial!

DO01000979.jpeg

I picked this one up recently at Nymans, it’s the European Limited Edition Nishikigoi SBGW321.

I fell in love with the dial, which admittedly looks different to the naked eye than it does in this photo I took because at least with my aging eyes I can’t see the details this well. But it’s beautiful up close OR far, mainly because of the color!

This guy! Finally!
Man, I’ve been listening to all the episodes from your podcast from the beginning and it’s great.
I’m not gonna get into how you’re leaving us hangin’ here but get on it or change lanes or whatever. I (we) miss you and Lydia.

If not that, please bless this thread with more of your photos. They’re great.

đŸ‘‹đŸŒ

DO01000979.jpeg

I picked this one up recently at Nymans, it’s the European Limited Edition Nishikigoi SBGW321.

I fell in love with the dial, which admittedly looks different to the naked eye than it does in this photo I took because at least with my aging eyes I can’t see the details this well. But it’s beautiful up close OR far, mainly because of the color!

Forgot to attach this on previous post.

DO01038046.jpeg DO01038963.jpeg
Årets första köp fick bli en SLGW003 frĂ„n Krons. Riktigt nöjd och kul med en manuell klocka igen. Verket Ă€r helt magiskt och svĂ„rt att göra det rĂ€ttvisa pĂ„ bild. Min enda invĂ€ndning Ă€r att jag aldrig vill vrida upp den helt för att vid tristess eller akut terapibehov vill kunna dra upp den lite 😉

DO01038046.jpeg DO01038963.jpeg
Årets första köp fick bli en SLGW003 frĂ„n Krons. Riktigt nöjd och kul med en manuell klocka igen. Verket Ă€r helt magiskt och svĂ„rt att göra det rĂ€ttvisa pĂ„ bild. Min enda invĂ€ndning Ă€r att jag aldrig vill vrida upp den helt för att vid tristess eller akut terapibehov vill kunna dra upp den lite 😉
Grattis! Njut av att vrida upp den helt sÄ lÀnge den Àr under garanti.

Flyger du CRJ 900 sĂ„ Ă€r det viktigt att sĂ€tta sig sĂ„ lĂ„ngt fram som möjligt oavsett om nödutgĂ„ng kan kĂ€nnas lockande för benutrymmet. Extremt ”mjukt” och tyst ju lĂ€ngre fram man sitter.
Sedan sÄ Àr det viktigt att man har en vettig klocka och det har du Ätminstone ordnat.
Enig. CRJ900 er en av de mest komfortable maskinen med tanke pÄ kabinstÞy. Bruker Airpods Pro, sÄ stÞyen midt i kabinen er bra og benplassen er prioritert. :)

This guy! Finally!
Man, I’ve been listening to all the episodes from your podcast from the beginning and it’s great.
I’m not gonna get into how you’re leaving us hangin’ here but get on it or change lanes or whatever. I (we) miss you and Lydia.

If not that, please bless this thread with more of your photos. They’re great.

đŸ‘‹đŸŒ
Thanks so much! We are actually planning to relaunch again soon, a sort of “season 2” launch. It will be different, but we are definitely coming back! Thanks so much for the nice words, and haha I’ll try to be better about posting more than one photo every few months.

Thanks so much! We are actually planning to relaunch again soon, a sort of “season 2” launch. It will be different, but we are definitely coming back! Thanks so much for the nice words, and haha I’ll try to be better about posting more than one photo every few months.

Good to hear! And give my best to Lydia (we want to know what she’s up to nowadays).
Keep your promise now and post more of your work - please! đŸ˜ŠđŸ™đŸŒ

Bara positivt i denna trÄd.
Det verkar vara enormt lÄng tid pÄ service och garantiÄtgÀrder hos GS nÀr det kommer till SD.
NĂ„gon som har erfarenhet?

En kommentar om band till GS med dagens original "pin buckle": pinnen Àr 1,2 mm bred sÄ kan man fÄ ett band som har det formatet i "gluggen". Med större glugg blir pinnen lite vinglig, funkar, men inte lika trevligt. Och lite mindre hÄl Àn normalt Àr inte fel heller

Tillbaka
Topp