• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

5D7402AD-F7DC-4439-A904-4CC78656D9E5.jpeg
SBGH037 pÄ alligator (gold) frÄn Camille Fournet.
Den Àr ju larvigt trevlig pÄ det lÀdret, fÄr en helt annat look :) Jag gillar generellt att bÀra klockan pÄ lÀnk, men nu pÄ vintern Àr det ju skönare med lÀder. DÄ Àr det ju extra trevligt om klockan klÀr sÄ dÀr bra i det.

Den Àr ju larvigt trevlig pÄ det lÀdret, fÄr en helt annat look :) Jag gillar generellt att bÀra klockan pÄ lÀnk, men nu pÄ vintern Àr det ju skönare med lÀder. DÄ Àr det ju extra trevligt om klockan klÀr sÄ dÀr bra i det.
Helt enkelt en fantastisk klocka!
Den Àr lika mÄngsidig som en Omega Speedy och kan varieras med lÀnk och lÀder i flera fÀrger!

Vet inte om detta Àr rÀtt trÄd, rÀtta mig gÀrna om sÄ Àr fallet! :)

Har spanat in en GS Hi Beat 36000 pÄ japamart och undrar om nÄgon kunnig sjÀl kan tÀnka sig att ta en titt pÄ annonsen? Verkar den legit? Vad Àr rimligt att ge för en sÄn?

http://www.japamart.com/yahoo_auction/item_yahoo_auction.php?itemcode=b292202926
Kassa bilder men den ser vÀldigt rundpolerad ut sÄ jag hade inte köpt den.

Tack! Kanske fÄr bli en Sarb035 istÀllet... Nybörjare kanske inte ska kasta sig ut i vintage-djungeln pÄ en gÄng.

Men mÄste sÀga att du letar efter en riktigt bra ref - GS45 Àr riktigt fina.
Det trÄkiga verkar vara att det börjar finnas mÄnga "till-fixade" vintage GS numera - nÀr jag började leta för flera Är sedan sÄ kÀndes de flesta exemplaren mer geniuna...
sÄ det blir svÄrare och svÄrare att handla - tur att du har tillgÄng till KS och det kunnande sÄ finns hÀr - sÄ hittar du fler, frÄga pÄ bara!!

Men mÄste sÀga att du letar efter en riktigt bra ref - GS45 Àr riktigt fina.
Det trÄkiga verkar vara att det börjar finnas mÄnga "till-fixade" vintage GS numera - nÀr jag började leta för flera Är sedan sÄ kÀndes de flesta exemplaren mer geniuna...
sÄ det blir svÄrare och svÄrare att handla - tur att du har tillgÄng till KS och det kunnande sÄ finns hÀr - sÄ hittar du fler, frÄga pÄ bara!!

Tack! Sjukt uppskattat. GS Ă€r verkligen drömmen. Det vore hĂ€ftigt att ha en Ă€ldre modell pĂ„ armen tills den dagen man har rĂ„d med en sprillans. GS45 sĂ„g vĂ€ldigt trevlig ut ja! Är det ens möjligt att fĂ„ tag pĂ„ ett reko ex av den eller liknande modell för max ca 3500 kr?

Tack! Sjukt uppskattat. GS Ă€r verkligen drömmen. Det vore hĂ€ftigt att ha en Ă€ldre modell pĂ„ armen tills den dagen man har rĂ„d med en sprillans. GS45 sĂ„g vĂ€ldigt trevlig ut ja! Är det ens möjligt att fĂ„ tag pĂ„ ett reko ex av den eller liknande modell för max ca 3500 kr?

Det skulle jag inte tro - jag tror du fÄr betala i alla fall det dubbla, om ens det rÀcker - GS45 Àr inte sÄ vanliga. GS61 Àr nog enklare att hitta, och kankse inte lika dyra - men kostar nog ÀndÄ uppÄt 6-8 tkr.
För den pengen du nÀmner hade jag nog kikat pÄ King Seiko... (dÀr kan du kanske hitta ngt för den budgeten)

Suget efter en GS blir bara större och större. Att @yonsson hÄller pÄ att posta massa bilder pÄ sina hjÀlper ju inte heller till att tygla begÀret....

SĂ„! Den modelen jag suktar efter Ă€r SBGA231. Är svag för titanklockor... Ska stĂ€lla frĂ„ga till berörda AD ocksĂ„ men tĂ€nkte kolla hĂ€r om nĂ„n vet om t ex globen har fĂ„tt in dessa?

Suget efter en GS blir bara större och större. Att @yonsson hÄller pÄ att posta massa bilder pÄ sina hjÀlper ju inte heller till att tygla begÀret....

SĂ„! Den modelen jag suktar efter Ă€r SBGA231. Är svag för titanklockor... Ska stĂ€lla frĂ„ga till berörda AD ocksĂ„ men tĂ€nkte kolla hĂ€r om nĂ„n vet om t ex globen har fĂ„tt in dessa?
Jag Àr ganska sÀker pÄ att det nu Àr möjligt att bestÀlla alla som finns i ordinarie sortiment, Àven de som "bara" finns i Japan

Tillbaka
Topp