• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Jag hÀnger pÄ din trend med pennan, samt frÄgar vart du köpt din GS penna ?

JZNBqXd.jpg

SBGM029
Stiligt :cigar: Tror dock inte GS pennorna finns att köpa löst, utan nÄgot man "fÄr" av trevliga sÀljare som tycker man Àr en trevlig köpare ;)

Den hÀngde med frÄn Japan nÀr jag köpte annat.
Fin klocka dÀr! (och penna)
Tackar, likasÄ din klocka!

Ajaj, dÄ fÄr jag ta mig en vÀnda till japan eller köpa via ebay.

Stiligt :cigar: Tror dock inte GS pennorna finns att köpa löst, utan nÄgot man "fÄr" av trevliga sÀljare som tycker man Àr en trevlig köpare ;)
Jag köpte min begagnad, men fÄr se till o vara en extra trevlig kund nÀsta gÄng jag köper en ny GS ;)

Idag fick min stora Grand Seiko boxen se dagsljus och jag blÀddrade i de pappren som följde med min GS nÀr den köptes Är 2002 i Japan.

_8063369.JPG

TyvÀrr Àger jag inga mer moderna Grand Seiko och vet inte vad som ingÄr vid köpet av de europeiska modeller nuförtiden. Jag misstÀnker att en 15 Är gammal JDM "full set" skiljer sig nÄgot frÄn den moderna sÄ det kan vara intressant för er, GS nördar, att se pÄ bilderna som följer. Det Àr vÀldigt mycket text som jag tycker Àr otroligt bra och djupt rÄdig.

Först och frÀmst GRAND SEIKO Rating Certificate. Otroligt högt kvalitet pÄ pappret och trycket! Stoppad fodral. VÀrldsklass.

IMG_2632.JPG
IMG_2634.JPG
IMG_2635.JPG

Sedan finns det ocksĂ„ en Mechanical Watches Hand Book. Jag rekommenderar att ni lĂ€ser allt som stĂ„r pĂ„ bilder. Även om det Ă€r ingen ny information Ă€r det riktigt kul att fĂ„ kĂ€nna hur mycket Grand Seiko bryr sig om perfektion. Det rĂ€cket inte att bara köpa en GS. Man mĂ„ste VETA vad ett mekaniskt ur Ă€r och nĂ€r det fungerar bĂ€st. Är det bara jag eller Ă€r boken lite poetiskt och romantisk? :)
"If a quartz watch resembles an airplane,
A mechanical watch is like a bicycle"

IMG_2636.JPG
IMG_2637.JPG
IMG_2638.JPG
IMG_2639.JPG
IMG_2640.JPG
IMG_2641.JPG
IMG_2642.JPG
IMG_2643.JPG

Senast Àndrad:
NÀr det blev dags skickades min GS hem till Japan för service och polering. Den kom tillbaka i en plastpÄse och med ett kuvert dÀr servicepappren lÄg. En service etui vore kul att fÄ men kvalitet Àr tusen gÄnger viktigare för mig Àn prylar och giveaways. Klockan kom tillbaka verkligen som ny. Jag ville uppleva den berömda japanska poleringen och det blev mer Àn vÀrd de extra kostnader att skicka klockan till Japan och inte serva den i Holland. Jag hade bara ett ord. Zaratsu. Det ÄterstÄr att se om tidshÄllningen skiljer sig frÄn det som stÄr i certet. Jag Äterkommer efter nÄgra veckor.

IMG_2646.JPG

IMG_2644.JPG
IMG_2645.JPG

Senast Àndrad:
OWG med SBGA083 hela januari. Har ibland saknat lumen, men det var allt (januari Àr ju mörkt). Tror inte den diffat mer Àn 10-15 sekunder pÄ hela mÄnaden, om ens det. Men imorgon blir det nÄgot annat.

Bilagor

• IMG_20180131_164724_1.jpg
    IMG_20180131_164724_1.jpg
    132.5 KB · Visningar: 5

Absolut en trevlig tavla men vÀckte inget köpbegÀr hos mig.

Kan bero pÄ att butiken kÀndes lite trÄkig och stel. Hade inte pÄverkat mig om jag var instÀlld pÄ att handla men eftersom jag bara var inom och tittade tog jag mig nog inte tiden. Gick istÀllet in pÄ Ginza Six(ligger bredvid) och Vacheron Constantin, dÀr var betydligt trevligare Àven om jag föredrog Seiko klockorna sÄ fanns dÀr vÀldigt trevlig och entusiastisk personal som gÀrna pratade klockor.

Tillbaka
Topp