• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

15001DE5-7881-47A5-A2BD-8C7A3DEF3104.jpeg

StÀllde den i början av november. Sjukt..
Önskar alla GS-fantaster en trevlig helg!
BCD75BD0-E150-41DA-BC8F-D68799973700.jpeg

Vilket Ă„r? :)

Oj oj, inte sÄ blygsamt japanskt inte...

Nej, det dÀr Àr ju en underskattning ;)
LĂ€s om ”The Rolex Way” först och jĂ€mför index, visare, tavlor och finish pĂ„ urverket sedan. Eller ett annat mĂ€rke i samma prisklass. DĂ„ förstĂ„r du att GS Ă€r jĂ€tte ödmjuka dĂ€r.

8B15DBE4-9CD4-4240-AA6D-91D20B5433BF.jpeg

Tjena!
Är pĂ„ jakt efter en SBGX115/117 och undrar om ni som Ă€r lite mer bevandrade pĂ„ japansk perfektion har lite tips om vart man ska leta efter dessa? Verkar inte krylla av dem pĂ„ KS sĂ„ kanske fĂ„r leta pĂ„ annat hĂ„ll.
Hade tÀnkt bli (nÄja, nÀstan iallafall) OWG ett tag och det kÀnns som en ultimat vardagsklocka. Blivit totalt insnöad pÄ den.
Vad sÀger ni som har Àgt den? Hiss eller diss dinka?

Tjena!
Är pĂ„ jakt efter en SBGX115/117 och undrar om ni som Ă€r lite mer bevandrade pĂ„ japansk perfektion har lite tips om vart man ska leta efter dessa? Verkar inte krylla av dem pĂ„ KS sĂ„ kanske fĂ„r leta pĂ„ annat hĂ„ll.
Hade tÀnkt bli (nÄja, nÀstan iallafall) OWG ett tag och det kÀnns som en ultimat vardagsklocka. Blivit totalt insnöad pÄ den.
Lite tung pÄ lÀnk men utöver det Àr den kanon. Tillverkades bara under 3 Är och blev aldrig populÀr sÄ det finns inte sÄ mÄnga.

Tjena!
Mycket bra klocka, hÀr Àr en 117 till salu:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=583439
Bara att slÄ till, jag har haft lite koll pÄ modellen det senaste Äret och ibland har det varit flera mÄnaders torka dÀr det inte har funnits nÄgon till salu nÄgonstans pÄ nÀtet sÄ du har tur! Denna landar dessutom pÄ cirka 26k inklusive moms sÄ den Àr till och med riktigt billig.

SBGX115 Àr Ànnu ovanligare sÄ dÀr gÀller det att köpa allt som rör sig!

Mycket bra klocka, hÀr Àr en 117 till salu:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=583439
Bara att slÄ till, jag har haft lite koll pÄ modellen det senaste Äret och ibland har det varit flera mÄnaders torka dÀr det inte har funnits nÄgon till salu nÄgonstans pÄ nÀtet sÄ du har tur!

SBGX115 Àr Ànnu ovanligare sÄ dÀr gÀller det att köpa allt som rör sig!

Tack sÄ mycket för tipset @xBjörne ! FÄr registrera mig pÄ rolexforums sÄ att jag kan kika pÄ bilderna. Alltid lite lÀbbigt med större transaktioner till utlandet men ska absolut kolla upp det, tack igen!

256B8A1C-335B-4127-B7FB-7DE62ACDDFF4.jpeg

VĂ„r underbara GS AD KLM Globen skickade en watch Time GS-special till mig. PĂ„ planet gick det förbi en herre förbi som jag noterade bar en GS. ”Han förtjĂ€nar lite WIS-kĂ€rlek” tĂ€nkte jag som precis lĂ€st ut tidningen, sĂ„ jag gav den till honom.

Han tyckte jag var lite udda som sÄg att han bar en GS men han blev vÀldigt glad för tidningen. :)

VĂ„r underbara GS AD KLM Globen skickade en watch Time GS-special till mig. PĂ„ planet gick det förbi en herre förbi som jag noterade bar en GS. ”Han förtjĂ€nar lite WIS-kĂ€rlek” tĂ€nkte jag som precis lĂ€st ut tidningen, sĂ„ jag gav den till honom.

Han tyckte jag var lite udda som sÄg att han bar en GS men han blev vÀldigt glad för tidningen. :)
Nu vet jag inte vart du befann dig, men hur mÄnga GS kan man förvÀntas se pÄ ett flygplan? Ganska svalt att passa tidningen :D

Den har jag sökt efter utan resultat, fÄr helt klart flyga mera...

GS-andan! :)

Tidningen finns/fanns hos Magnussons Ur. De hade ett tiotal liggande nÀr jag var dÀr i fredags. En mindre efter att jag provat lite GS och gÄtt dÀrifrÄn.
Tack för tipset men Magnussons ligger alldeles för "off" för att jag skall kunna ta mig dit. FortsÀtter söka pÄ eBay och Tradera, nÄgon gÄng borde den ju dyka upp.

Tillbaka
Topp