• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

92237D36-A810-4943-8193-4FE12BF068B3.jpeg

Sbgj021
Fantastisk. En av de bÀsta SBGJarna!

Inte direkt svÄrt att gissa modell. :D
skönt att nÄgon Àntligen knep den - kanske den mest prisvÀrda pÄ K&S pÄ lÀnge... Jag var sÄ sugen men Àr lite stolt över att man kunde visa upp lite sjÀlvbehÀrskning.
Grattis till en grym dykare
InstĂ€mmer, riktigt bra. SĂ„nt djup i tavlan & finish jĂ€mfört med subc. Återkommer med fler bilder imorgon bitti, hĂ„ll till godo. :)

IMG_20180201_211107.jpg

Den hÀr har varit min drömklocka i tvÄ Är nu. För en vecka sen sÄg jag en sÀljesannons i TZ-UK och var absolut tvungen att köpa med detsamma. Grand Seiko SBGV009:

GS SBGV009.jpg

Nu mÄste jag fundera lite vad jag gör med mina tvÄ automatiska The Citizens - lite över studentbudjetten just nu :D

Absolut en trevlig tavla men vÀckte inget köpbegÀr hos mig.

Kan bero pÄ att butiken kÀndes lite trÄkig och stel. Hade inte pÄverkat mig om jag var instÀlld pÄ att handla men eftersom jag bara var inom och tittade tog jag mig nog inte tiden. Gick istÀllet in pÄ Ginza Six(ligger bredvid) och Vacheron Constantin, dÀr var betydligt trevligare Àven om jag föredrog Seiko klockorna sÄ fanns dÀr vÀldigt trevlig och entusiastisk personal som gÀrna pratade klockor.
Jag frÄgade ju inte om att köpa butiken :D

Den hÀr har varit min drömklocka i tvÄ Är nu. För en vecka sen sÄg jag en sÀljesannons i TZ-UK och var absolut tvungen att köpa med detsamma. Grand Seiko SBGV009:

GS SBGV009.jpg

Nu mÄste jag fundera lite vad jag gör med mina tvÄ automatiska The Citizens - lite över studentbudjetten just nu :D

Grattis! AngĂ„ende citizens, klĂ€r dom i lĂ€der?, i sĂ„ fall behĂ„ll den ena och flippa den andra mot en beater sĂ„ GS’en hĂ„ller sig frĂ€sch i mĂ„nga Ă„r.
TÀnk inte pÄ budgeten, den ÄterhÀmtar sig!

PS. Bara skoja, budgeten Ă„terhĂ€mtar sig aldrig. Du kommer nu ha en ”minsta möjliga för existens” och en ”klockbudget” budget.

Senast Àndrad:
Huah. Man blir ju inte mindre sugen pÄ en GS nÀr man sitter och blÀddrar hÀr inne.. verkar inte finnas nÄgon som lockar nÀmnvÀrt pÄ köp & sÀlj just nu dock - och tyvÀrr sÄ kommer det inte upp objekt sÄ ofta kÀnns det som :(

Hur ofta kommer peacock-modellen ut pÄ K&S? Samt de olika dykarmodellerna?

Huah. Man blir ju inte mindre sugen pÄ en GS nÀr man sitter och blÀddrar hÀr inne.. verkar inte finnas nÄgon som lockar nÀmnvÀrt pÄ köp & sÀlj just nu dock - och tyvÀrr sÄ kommer det inte upp objekt sÄ ofta kÀnns det som :(

Än sĂ„ lĂ€nge har den aldrig kommit ut men det Ă€r ju en ny klocka sĂ„ förmodligen dyker den upp nĂ„gon gĂ„ng. Dykarna Ă€r mer ovanliga Ă€n de övriga skulle jag sĂ€ga, men det gick ju precis en dykare till vĂ€ldigt bra pris.

Det ryktas om att @yonsson ska avyttra sin SBGH037 det Àr ju en av dom snyggaste. HÄll ögonen öppna ;)

Varför mÄste en sÄ trÄkig klocka vara en keeper?
Simpel man med simpla behov, sen har vi en ganska speciell historia ihop.

Om GSen varit 40mm och med snÀppet bÀttre lÄs hade den definitivt kunna vara enda keepern. Detaljer med mera Àr en annan nivÄ, men finns nÄgra smÄsaker man stör sig pÄ. BÄda har sina för & nackdelar. :)
Återkommer med en minirecension.

Simpel man med simpla behov, sen har vi en ganska speciell historia ihop.

Om GSen varit 40mm och med snÀppet bÀttre lÄs hade den definitivt kunna vara enda keepern. Detaljer med mera Àr en annan nivÄ, men finns nÄgra smÄsaker man stör sig pÄ. BÄda har sina för & nackdelar. :)
Återkommer med en minirecension.
Jo förstÄr dig, svÄrt att lÄta en sÄ stor klocka vara den enda keepern nÀr den inte fungerar i alla situationer.

Tillbaka
Topp