• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

mmh

Panerai
2-Faktor
Sjukt snygg! Har verkligen lust pĂ„ denna. KĂ€nns den speciell nog för en sĂ„pass ”enkel” klocka? Vad gör den speciell enligt dig?
Tack! Visst Àr den ganska enkel, men jag tycker att tvÄ saker gör den speciell. För det första Àr finishen grymt bra. MÄste nÀstan ses live för att kunna uppskattas. För det andra tycker jag att den Àr perfekt balanserad med tanke pÄ diameter, tjocklek, lug to lug mÄtt och form. Jag sökte lÀnge efter den perfekta dressaren och tycker SBGW231 kommer bra nÀra (enligt mina egna preferenser förstÄs, som inte innebÀr krav pÄ avsaknad av sekundvisare, Àdelmetall etc.).
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Glömmer ofta bort hur enkelhet kan vara en bra sida hos en klocka. Har burit denna ett par dagar nu och det Àr nog fasen min bÀsta klocka tror jag.
IMG_20200914_071527-01.jpeg

Sbgx063
NĂ€r klipppte du den?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
NĂ€r klipppte du den?
Är nog ca 2 Ă„r sedan. Jag skrev hĂ€r i trĂ„den och undrade vad en instegs GS skulle kunna tĂ€nkas vara och fick dĂ„ reda pĂ„ denna. 37mm, kvarts.
Skulle vilja pÄstÄ att det Àr Japans DJ-killer dÄ den bÀr vÀldigt snarlikt. Lite sportigare former och bÀttre finish.

Och de bÀsta av allt Àr att jag fick ett PM av @Loshin dÀr han sa att han hade en som skulle lÀmna :) fortfarande vÀldigt nöjd och glad över den affÀren.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Är nog ca 2 Ă„r sedan. Jag skrev hĂ€r i trĂ„den och undrade vad en instegs GS skulle kunna tĂ€nkas vara och fick dĂ„ reda pĂ„ denna. 37mm, kvarts.
Skulle vilja pÄstÄ att det Àr Japans DJ-killer dÄ den bÀr vÀldigt snarlikt. Lite sportigare former och bÀttre finish.

Och de bÀsta av allt Àr att jag fick ett PM av @Loshin dÀr han sa att han hade en som skulle lÀmna :) fortfarande vÀldigt nöjd och glad över den affÀren.

Den Àr riktigt bra. Börjar bli sugen pÄ gs igen. Fnular pÄ en SBGX319 eller sbgv205.
 

chrbir

Omega
Finnes det andre Spring Drive GMT-modeller enn SBGE033 med partall pÄ rehaut?
Det ser ut som SD og quartz, SBGE og SBGN, har oddetall (1-23), mens Hi-Beat og Automatic, SBGJ og SBGM, har partallstimer (2-24). Unntaket er de nye SBGJ237/9.

SBGE033
20200914_190305.jpg

vs. SBGE011
61m2z5YqvtL._AC_UX522_.jpg
 
Senast Àndrad:

A$H

Omega
Tack! Visst Àr den ganska enkel, men jag tycker att tvÄ saker gör den speciell. För det första Àr finishen grymt bra. MÄste nÀstan ses live för att kunna uppskattas. För det andra tycker jag att den Àr perfekt balanserad med tanke pÄ diameter, tjocklek, lug to lug mÄtt och form. Jag sökte lÀnge efter den perfekta dressaren och tycker SBGW231 kommer bra nÀra (enligt mina egna preferenser förstÄs, som inte innebÀr krav pÄ avsaknad av sekundvisare, Àdelmetall etc.).
Tackar! HÀrligt att höra. Jag fÄr lÀgga till att fÀrgen pÄ urtavlan ocksÄ Àr ett stort plus bland alla vita och silvriga urtavlor.
 
  • Like
Reactions: mmh

Roboto

Breitling
Ni som kör SBGX335/337 pÄ ISOfrane; har ni nÄgon preferens vad gÀller tillverkare?
Priserna verkar skilja sig markant och det gÄr ju ibland hand i hand med kvalitén.

NÀr vi ÀndÄ pratar den (utomordentligt brutala) boetten; Àr det GS 19mm mellan bandhornen som gÀller?
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Ni som kör SBGX335/337 pÄ ISOfrane; har ni nÄgon preferens vad gÀller tillverkare?
Priserna verkar skilja sig markant och det gÄr ju ibland hand i hand med kvalitén.

NÀr vi ÀndÄ pratar den (utomordentligt brutala) boetten; Àr det GS 19mm mellan bandhornen som gÀller?
Har bÄde originalet frÄn isofrane och den billigare modellen frÄn Borealis.
Skillnaden i utseende Àr minimal, men isofrane Àr mjukare och följsammare. KÀnns lite klibbigt med bra grepp om handleden.
Tveksamt om det Àr vÀrt skillnaden i pris om det ska sitta pÄ en billigare klocka, men pÄ denna skulle jag köra isofrane om jag var du.
Bandbredden Àr 22mm.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor

Dreas89

Cartier
2-Faktor
Är det nĂ„gon som testat de nya som Ă€r pĂ„ 40,5mm med keramisk(?) bezel? Himla snygga och jag smyger in hĂ€r för att se om nĂ„gon plockat upp en men det verkar inte locka folket hĂ€r inne?
 
Topp