Riktigt bra @BebitzĂntligen Ă€r jag med i GS klubbenSBGA211
![]()
![]()
![]()
Jag Àr avis pÄ er som kan bÀra större klockor..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra @BebitzĂntligen Ă€r jag med i GS klubbenSBGA211
![]()
![]()
![]()
Ser trevlig ut, vilken modell Àr det, size och vad gÄr de för, tyckte den var mycket fin?Svajig mobilkamera men desto stabilare klocka. Hade helt glömt bort hur bra den gör sig pÄ lÀnken. Modernt Ät det dressiga hÄllet sÄ undrar jag om det blir mycket bÀttre för den överkomliga och jÀmförbara pengen denna gÄr för.![]()
![]()
Mycket bra! Tröttsamt att tjata om att det Àr svÄrt att fÄnga diverse ting pÄ bild men just denna krÀvs det en bÀttre fotograf Àn undertecknad. Finishen Àr super verkligen.Ser trevlig ut, vilken modell Àr det, size och vad gÄr de för, tyckte den var mycket fin?
AlltsÄ det hÀr Àr sÄ bra!!! Kan ni alla ta mina hÀnder i en gemensam bedjan att GS slÀpper denna i lite Àdla metaller ocksÄ? Lite vanligt jÀvla guld kanske?! SÄ har jag Àntligen en Exit att strÀva efterSvajig mobilkamera men desto stabilare klocka. Hade helt glömt bort hur bra den gör sig pÄ lÀnken. Modernt Ät det dressiga hÄllet sÄ undrar jag om det blir mycket bÀttre för den överkomliga och jÀmförbara pengen denna gÄr för.![]()
![]()

Hade varit grymt!!AlltsÄ det hÀr Àr sÄ bra!!! Kan ni alla ta mina hÀnder i en gemensam bedjan att GS slÀpper denna i lite Àdla metaller ocksÄ? Lite vanligt jÀvla guld kanske?! SÄ har jag Àntligen en Exit att strÀva efter![]()
Synd bara att det Àr x10 i pris nÀr det gÀller GS och ÀdelmetallAlltsÄ det hÀr Àr sÄ bra!!! Kan ni alla ta mina hÀnder i en gemensam bedjan att GS slÀpper denna i lite Àdla metaller ocksÄ? Lite vanligt jÀvla guld kanske?! SÄ har jag Àntligen en Exit att strÀva efter![]()
Det Àr riktigt svÄrt emellanÄt att fotografera dessa klockor. I somras och fullt solsken försökte jag fÄ till en snygg bild ute i naturen. Det var tvÀrt omöjligt. SÄ snart jag trodde att jag fick en bild med fokus pÄ tavlan sÄ hade mobilen istÀllet satt fokus, via index eller visare, pÄ trÀd och buskage som var sÀkert 10-15m bort. Det resulterade i suddiga bilder pÄ sjÀlva tavlan, men trÀd och allt annat som reflekterade i index och visare var skarpt och fint. Gav upp efter ett tiotal försök. Det Àr vid sÄdana tillfÀllen som man blir pÄmind om hur bra poleringen Àr pÄ dessa klockor.Mycket bra! Tröttsamt att tjata om att det Àr svÄrt att fÄnga diverse ting pÄ bild men just denna krÀvs det en bÀttre fotograf Àn undertecknad. Finishen Àr super verkligen.
Ăr en SBGW235. Lik 231an som Ă€r vanligare. Jag tror att detta Ă€r en modell som enbart sĂ€ljs i Japan. Skillnaderna Ă€r dels det uppebara i lĂ€nken som hĂ€nger med och den blĂ„a sekundvisaren vilket jag tycker Ă€r en kul detalj. Finns sĂ€kert nĂ„gon annan skillnad som jag missar. Den Ă€r 37mm, nĂ€rmare bestĂ€mt 37.3. AngĂ„ende pris sĂ„ beror det lite pĂ„ om du Ă€r i Japan eller ej. I Europa har jag sett ett par gĂ„ för runt 40, pĂ„ forum sĂ€kert nĂ„got lĂ€gre.
Jag förstÄr helt ut vad du menar. Finns ett gÀng ks:are som borde hÄlla kurs i det dÀr. Fattar inte hur dom gör!Det Àr riktigt svÄrt emellanÄt att fotografera dessa klockor. I somras och fullt solsken försökte jag fÄ till en snygg bild ute i naturen. Det var tvÀrt omöjligt. SÄ snart jag trodde att jag fick en bild med fokus pÄ tavlan sÄ hade mobilen istÀllet satt fokus, via index eller visare, pÄ trÀd och buskage som var sÀkert 10-15m bort. Det resulterade i suddiga bilder pÄ sjÀlva tavlan, men trÀd och allt annat som reflekterade i index och visare var skarpt och fint. Gav upp efter ett tiotal försök. Det Àr vid sÄdana tillfÀllen som man blir pÄmind om hur bra poleringen Àr pÄ dessa klockor.![]()
Otrolig bild! Den dÀr Àr ruskigt bra den med. Inget snack om det. Jag kan kÀnna att den blÄa visaren Àr lÄngt ifrÄn en dealbreaker men tycker att det Àr en hÀrlig, nÄgot subtil detalj som höjer den men egentligen finns knappast behovet dÄ det Àr sÄnt hantverk i dom som gör att den utan bÀr sig sjÀlv utan problem. Knappast sÄ att den blir trist. Jag fascineras över att det Àr min 235a som fÄr mest ögontid nÀr den Àr pÄ fast jag sÄ lÀnge den har varit med mig haft och har andra klockor dÀr mer hÀnder.
Förbluffande vacker tavlaLÄngt kvar till körsbÀrsblomningen men passar bra Àven i juletid
![]()
SBGA413
Ruskigt bra. Vad har du för band pÄ vintagemodellerna? 18/15mm (till originalspÀnne) Àr inte sÄ lÀtt att hitta.Idag om nÄgon dag kan vÀl en samlingsbild vara pÄ sin plats!
![]()
TyvÀrr bara generiska nyare band utan nÄgra originalspÀnnen.Ruskigt bra. Vad har du för band pÄ vintagemodellerna? 18/15mm (till originalspÀnne) Àr inte sÄ lÀtt att hitta.