• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Hej GS-vÀnner. Jag funderar pÄ en GS SBGA405, aka "Godzilla". Det finns mycket att gilla, samtidigt Àr det en rejÀl slant som eventuellt ska ut. Jag Àr nyfiken pÄ vad vad GS-folket hÀr anser om modellen? Vad tycker just DU om den hÀr klockan? Positivt, negativt, neutralt - vad som Àr intressant att lÀsa.

Ha det fint!
Jag tycker den Àr skitball, den Àr vÀl stor och tjock men har man handleder som klarar det sÄ tycker jag det Àr ett bra val. Du lÀr inte trÀffa mÄnga med samma klocka. Jag hade velat ha den om den var i size med typ sbgn003.

Hej GS-vÀnner. Jag funderar pÄ en GS SBGA405, aka "Godzilla". Det finns mycket att gilla, samtidigt Àr det en rejÀl slant som eventuellt ska ut. Jag Àr nyfiken pÄ vad vad GS-folket hÀr anser om modellen? Vad tycker just DU om den hÀr klockan? Positivt, negativt, neutralt - vad som Àr intressant att lÀsa.

Ha det fint!
NÀr jag klÀmde pÄ den tyckte jag den röda fÀrgen i tavlan var riktigt djup och hÀrlig, som varulvsblod ;) Jag tycker Àven bandet Àr riktigt hÀftigt. Men jag skulle inte köpa den sjÀlv, jag gillar inte PR pÄ tavlan och den Àr lite för vÄgad i formgivningen för mig.

Blev ju inte mindre sugen efter optuta eventet men hÀr kommer mycket text och ett par frÄgor till vÄra proffs:
@yonsson @Molle , jag Àr ju hyfsat nybliven seikofil men hÄller mig till premium prospex(srq029j1) och presage(spb085) för tillfÀllet och anledningen Àr wearability.

Nu kanske ni tÀnker vafan sÀger han?! Jag gillar att bÀra klockor i alla situationer och dom ska gÀrna kunna ta lite stryk utan att se ut som om dom deltog i Stalingrad under ww2 (lÀs min Omega Aqua terra jag hade, den blev repig bara man tittade pÄ den).

Kan inte GS slÀppa en hÄrdhetsbehandlad klocka? Eller har jag missat den? Skulle Àlska att ha en GS , men inte om den blir repad direkt.

Jag har ju hört er pÄ poddar om varför GS vÀljer att inte göra det. Men mina hÄrdhetsbehandlade klockor har aldrig fÄtt en skrÄma (inte ens en Àldre chronomaster i titan med flera Àgare). SÄ deras(gs) argument hÄller inte riktigt tycker jag.

Blev ju inte mindre sugen efter optuta eventet men hÀr kommer mycket text och ett par frÄgor till vÄra proffs:
@yonsson @Molle , jag Àr ju hyfsat nybliven seikofil men hÄller mig till premium prospex(srq029j1) och presage(spb085) för tillfÀllet och anledningen Àr wearability.

Nu kanske ni tÀnker vafan sÀger han?! Jag gillar att bÀra klockor i alla situationer och dom ska gÀrna kunna ta lite stryk utan att se ut som om dom deltog i Stalingrad under ww2 (lÀs min Omega Aqua terra jag hade, den blev repig bara man tittade pÄ den).

Kan inte GS slÀppa en hÄrdhetsbehandlad klocka? Eller har jag missat den? Skulle Àlska att ha en GS , men inte om den blir repad direkt.

Jag har ju hört er pÄ poddar om varför GS vÀljer att inte göra det. Men mina hÄrdhetsbehandlade klockor har aldrig fÄtt en skrÄma (inte ens en Àldre chronomaster i titan med flera Àgare). SÄ deras(gs) argument hÄller inte riktigt tycker jag.
Japansk logik Ă€r alltid logisk, för dem. 😉

Ytbehandling gÄr emot deras evighetspolicy sÄ dÄ fÄr du hÄlla dig till Prospex.

Jag har hÄrdhetsbehandlat titan pÄ min nuvarande Astron och Àven pÄ tidigare modell. TyvÀrr lyckades jag repa Àven det materialet, sÄ jag föredrar nog utan om det inte Àr i Citizens Duratect klass.

Efter nÀstan ett Är av g-shock...
7DEA4E98-9057-49AF-98B9-9C5599E72652.jpeg

Brukar försöka lÄta bli att titta för mycket pÄ GS för att kanske kunna variera sig lite mer i klocklÄdan nÀsta gÄng det blir dags för nytt, men blir fan bara mer och mer övertygad om att den dÀr (eller möjligen sbgw231) Àr den bÀsta dressaren i prisklassen varje gÄng jag ser den. Shit vad fin den Àr!

Senast Àndrad:
E36C0EB2-1939-4300-BAF1-0EBDFFFE5FEE.jpeg
Är det nĂ„n hĂ€r som vet vad den blĂ€cksvarta blanka urtavlan och den sluttande ytan mellan urtavla och vĂ€ggen utmed urtavlan (kallas den rehaut?) Ă€r gjord av pĂ„ SBGN003? Den som Ă€r silvrig frĂ„n klockan 3 till klockan 9? Jag har googlat, luslĂ€st varenda recension och grĂ€vt pĂ„ forum som en besatt. Jag kan inte slĂ€ppa det! 😄 Ă€r det olika material? Vad isf?

Jag hann lÀsa rÀtt mycket om GS och SBGX innan jag hittade en text pÄ GS Instagram om champagnetavlan. Den kallas tydligen F17 och har tagit inspiration frÄn sidentillverkning i omrÄdet Shinshu, i nÀrheten dÀr GS tillverkar sina quartzur. Urtavlan har ett tunt lager av silver med ett Ànnu tunnare lager guld ovanpÄ vilket gör att den skiftar fÀrg beroende pÄ omgivande ljusmiljö. Tavlan Àr fantastisk IRL. Extra kul dÄ jag Àven Àr ett fan av siden som Àr ett fantastiskt material (observera min sidenblus pÄ bilden :smug: )
B76C520A-59E9-454E-9B0B-6AB1F72629F5.jpeg

SBGX263

Senast Àndrad:
Jag hann lÀsa rÀtt mycket om GS och SBGX innan jag hittade en text pÄ GS Instagram om champagnetavlan. Den kallas tydligen F17 och har tagit inspiration frÄn sidentillverkning i omrÄdet Shinshu, i nÀrheten dÀr GS tillverkar sina quartzur. Urtavlan har ett tunt lager av silver med ett Ànnu tunnare lager guld ovanpÄ vilket gör att den skiftar fÀrg beroende pÄ omgivande ljudmiljö. Tavlan Àr fantastisk IRL. Extra kul dÄ jag Àven Àr ett fan av siden som Àr ett fantastiskt material (observera min sidenblus pÄ bilden :smug: )
B76C520A-59E9-454E-9B0B-6AB1F72629F5.jpeg
Kan bara hÄlla med. Deras champagnetavlor Àr fantastiska i verkliga livet. Den som ansvarar för GS produktbilder behöver steppa upp lite, för de produktbilder som man hittar pÄ nÀtet Àr bedrövliga.
FCF4E319-9EA3-4459-A2C4-98054DF343BC.jpeg

Tillbaka
Topp