• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

loevhagen

Patek
2-Faktor
Sjukt lÀcker! Antar att de Àr tunga tjockisar som vanligt?

Alla dessa specialutgĂ„vor Ă€r bra, för de Ă€r fina pĂ„ bild men för stora och för dyra för lilla mig. 😎

Hoppet om en tunnare 36 mm springdrive utan datum brinner pÄ sparlÄga.
SLGA007 (bildet du siterte) er 11,8mm. Tar man i betratning at dette er et automatisk urverk med 120h (5 dager) power reserve, synes jeg 11,8mm er ganske sÄ akseptabelt. At klokken har WR 100m er jo ogsÄ en bonus. SLGA007 er 0,2mm tynnere enn en Rolex Submariner 121160. Har prÞvde White Birch SLGH005, som er 11,7mm, og den sitter helt perfekt og flatt pÄ mitt hÄndledd.
 

JesperO

Rolex
Blev med kvartsdykare igÄr.
Sinnessjukt bra boett pÄ denna!
3630045F-0F81-4308-86F3-96F8D9948AC8.jpeg
 

Abben

Cartier
2-Faktor
DÄ finns det Äter en GS i klocklÄdan. Extra roligt att fÄ testa en Spring drive den hÀr gÄngen.
Edit: det var sĂ„ lĂ€nge sedan jag postade i den hĂ€r trĂ„den att jag glömde bort att kutym Ă€r att ta med ref 😁 SBGA285

IMG_20211126_113348__01.jpg
 
Senast Àndrad:

kuma-kun

Audemars
Lite obegripligt och impulsivt inköp av ett renoveringsobjekt.
Gillar att köpa klockor som uppenbarligen inte Àr tillfixade innan försÀljning.

B00680B6-C965-44C8-B9C4-7B2CC924F03C.jpeg


NÄja, lite prickar pÄ tavlan men kunde vart vÀrre.


DCB72315-CC08-4978-9014-74972EDCB639.jpeg


TvÀtta bort gunk, glasbyte och en service av verket blir det nog en bÀrbar klocka.
 
Senast Àndrad:

Senpai

Cartier
2-Faktor
Lite obegripligt och impulsivt inköp av ett renoveringsobjekt.
Gillar att köpa klockor som uppenbarligen inte Àr tillfixade innan försÀljning.

B00680B6-C965-44C8-B9C4-7B2CC924F03C.jpeg


NÄja, lite prickar pÄ tavlan men kunde vart vÀrre.


DCB72315-CC08-4978-9014-74972EDCB639.jpeg


TvÀtta bort gunk, glasbyte och en service av verket blir det nog en bÀrbar klocka.

Tavlan ser trevlig ut, flÀckarna ger lite stjÀrnhimmel-effekt om man Àr romantiskt lagd.

Jag hÀnger pÄ med min nya, som Àr smutsig och tidigare Àgare verkar ha anvÀnt flitigt. Repor, hack och förmodligen polering, vi fÄr se om det gÄr att fixa till den lite.

Kanske jag borde haft mer tÄlamod och lagt 3x pengarna pÄ ett riktigt bra exemplar, men de dyker ju inte upp sÄ ofta.

Tavlan Àr svart i det ljus jag har tillgÄng till. Kanske den har kvar lite blÄtt i solljus, det ÄterstÄr att se.

BA0DAACF-6F11-46EF-A7C6-4084DBD6E076.jpeg
 
Senast Àndrad:

kuma-kun

Audemars
Tavlan ser trevlig ut, flÀckarna ger lite stjÀrnhimmel-effekt om man Àr romantiskt lagd.

Jag hÀnger pÄ med min nya, som Àr smutsig och tidigare Àgare verkar ha anvÀnt flitigt. Repor, hack och förmodligen polering, vi fÄr se om det gÄr att fixa till den lite.

Kanske jag borde haft mer tÄlamod och lagt 3x pengarna pÄ ett riktigt bra exemplar, men de dyker ju inte upp sÄ ofta.

Tavlan Àr svart i det ljus jag har tillgÄng till. Kanske den har kvar lite blÄtt i solljus, det ÄterstÄr att se.

BA0DAACF-6F11-46EF-A7C6-4084DBD6E076.jpeg

Ser ju inte sÄ dumt ut tycker jag.
VÀl anvÀnda klockor Àr ju bra pÄ det sÀttet att man utan problem kan fortsÀtta med det.

Skulle precis börja blanda lim nÀr jag insÄg att glaset som jag tÀnkte anvÀnda var anvÀnt och lite repigt inte nytt.
Inte lÀtt att vara gammal och glömsk.
FÄr vÀnta lite tills nytt glas införskaffas.

ECE2A560-5257-4571-9BAA-D61553342C7E.jpeg
 

Wiglaf

Omega
Har för mig att de har ett servicecenter i Holland numera men SBGX261 Àr kvarts (och vÀldigt robust) sÄ nÄgon service lÀr du inte behöva under överskÄdlig framtid...
 

mega

Rolex
Normal GS vs. Angnelli GS.

Tror Agnelli kun er for...Agnelli...sÄ kan vi andre bÊre klokken pÄ vanlig mÄte. :)

_1220818.jpg
_1220822.jpg
Den dÀr GS:n Àr sÄ sjukt fin, bÀsta pÄ vÀldigt lÀnge. Tror det Àr guldfÀrgen mot den blÄa tavlan som fÄr den att poppa sÄ förföriskt.
Testa att köra Agnellistyle en vecka pÄ jobbet och hÄll oss uppdaterade om omgivningens reaktioner (och eventuella hurrarop) :)
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Den dÀr GS:n Àr sÄ sjukt fin, bÀsta pÄ vÀldigt lÀnge. Tror det Àr guldfÀrgen mot den blÄa tavlan som fÄr den att poppa sÄ förföriskt.
Testa att köra Agnellistyle en vecka pÄ jobbet och hÄll oss uppdaterade om omgivningens reaktioner (och eventuella hurrarop) :)
Ha, ha. TĂžr ikke det.

Ser etter en alligatorreim litt utenom et vanlige til denne GS-en, og en 21mm Nougat Square Scale Alligator fra Molequin kunne kanskje passet fint til GS-logo og sekundviser i gull?

image



image
 
Topp