• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Ginor

Omega
Ombytt inför 2022.
Upplever att vita björken blev bÀst i detta sammanhang p.g.a 22 mm bandet.
 

Bilagor

  • 20211230_195330.jpg
    20211230_195330.jpg
    360.6 KB · Visningar: 23
Senast Àndrad:

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Har / haft ett par GS titan och de Àr verkligen superlÀtta. Gillar ocksÄ grÄ fÀrgen som den skapar. TvÄ tummar upp frÄn mig.
tycker Àven repor göms bÀttre i titan i jÀmförelse med stÄl.

vet inte om det Àr sant eller inte , men nÀr jag köpte en omega i titan hÀvdade AD att det krÀvdes mycket mer speciella skipskivor mm för hantera metallen , dÀrmed kostnadsökning och mer jobbigt handhavande..
Tack för svaret. Skiftade mot Titan. StÄl var bra, men iom att klockan Àr sÄ pass stor kÀnns Titan ÀndÄ inte för lÀtt. Mycket nöjd.
465318DE-FB3E-41C4-BF25-6DA4C4C35FBC.jpeg
 

Isodor

Audemars
Tack för svaret. Skiftade mot Titan. StÄl var bra, men iom att klockan Àr sÄ pass stor kÀnns Titan ÀndÄ inte för lÀtt. Mycket nöjd.
465318DE-FB3E-41C4-BF25-6DA4C4C35FBC.jpeg
HĂ€rligt, hade den dĂ€r med seiko tavlan för ett par Ă„r sedan innan jag började banta kollektionen. LĂ€tt bĂ€sta dykarklockan! Älskade den, otroligt bekvĂ€m.
 

Spanjoren

Omega
2-Faktor
Tjena GS Àlskare!

Jag har blivit kÀr i SLGA007. Kollade pÄ GS hemsida efter ÄterförsÀljare i Stockholm och sÄg att endast klockmaster (som finns pÄ karlaplan och globen) Àr officiell AD.
GÄr in pÄ deras hemsida men nÀr man trycker pÄ GS stÄr det att det inte finns nÄgra produkter inne alls.

Var hittar ni era GS klockor? Eller mer specifikt var kan jag hitta SLGA007 men kan undvika Chrono24?

Tack pÄ förhand!
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Tjena GS Àlskare!

Jag har blivit kÀr i SLGA007. Kollade pÄ GS hemsida efter ÄterförsÀljare i Stockholm och sÄg att endast klockmaster (som finns pÄ karlaplan och globen) Àr officiell AD.
GÄr in pÄ deras hemsida men nÀr man trycker pÄ GS stÄr det att det inte finns nÄgra produkter inne alls.

Var hittar ni era GS klockor? Eller mer specifikt var kan jag hitta SLGA007 men kan undvika Chrono24?

Tack pÄ förhand!
Bara gÄ in till KM Globen eller FÀltöversten. Mycket att vÀlja bland och fin service.
 
Tjena GS Àlskare!

Jag har blivit kÀr i SLGA007. Kollade pÄ GS hemsida efter ÄterförsÀljare i Stockholm och sÄg att endast klockmaster (som finns pÄ karlaplan och globen) Àr officiell AD.
GÄr in pÄ deras hemsida men nÀr man trycker pÄ GS stÄr det att det inte finns nÄgra produkter inne alls.

Var hittar ni era GS klockor? Eller mer specifikt var kan jag hitta SLGA007 men kan undvika Chrono24?

Tack pÄ förhand!
Det brukar vara sÄ pÄ deras hemsidor.
Besök nÄgon av butikerna sÄ finns det en hel del GS att spana in.
 

Quark

Cartier
2-Faktor
Tjena GS Àlskare!

Jag har blivit kÀr i SLGA007. Kollade pÄ GS hemsida efter ÄterförsÀljare i Stockholm och sÄg att endast klockmaster (som finns pÄ karlaplan och globen) Àr officiell AD.
GÄr in pÄ deras hemsida men nÀr man trycker pÄ GS stÄr det att det inte finns nÄgra produkter inne alls.

Var hittar ni era GS klockor? Eller mer specifikt var kan jag hitta SLGA007 men kan undvika Chrono24?

Tack pÄ förhand!
Av nÄgon anledning verkar inte GS gilla att klockorna sÀljs pÄ nÀtet eller ens visas upp pÄ andra webbplatser Àn GS egna. Klockorna har till och med tagits bort frÄn den officiella importören Opturas webbplats.

Jag ifrÄgasÀtter det kloka i detta, dÄ det gör grÄhandlare som exempelvis Watches of Mayfair mer attraktiva för dem som faktiskt vill handla pÄ nÀtet.

 

Spanjoren

Omega
2-Faktor
Av nÄgon anledning verkar inte GS gilla att klockorna sÀljs pÄ nÀtet eller ens visas upp pÄ andra webbplatser Àn GS egna. Klockorna har till och med tagits bort frÄn den officiella importören Opturas webbplats.

Jag ifrÄgasÀtter det kloka i detta, dÄ det gör grÄhandlare som exempelvis Watches of Mayfair mer attraktiva för dem som faktiskt vill handla pÄ nÀtet.

Stort tack alla för svaren! DÄ tar jag mig helt enkelt till affÀren =) Trodde att det var slut och dÀrför inte fanns nÄgot dÀr men nu vet jag bÀttre. Tack!
 

Wiglaf

Omega
Har lagt upp fyra 19 mm NATO-band till försÀljning. Kanske av intresse för nÄgra hÀr (19mm Àr vÀl typiskt gs-mÄtt)?
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
@ahola 11.6mm med en domed safirglass bekymrer ikke meg, sÄ der er vi enige. Av alle de 7-8 dialvariantene som finnes nÄ i samme urkasse, sÄ er det noen klassisk med denne.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Siden den ikke har en PR pÄ baksiden, hvordan merker du at den er trukket helt opp? Spinner kronen, stopper kronen og/eller hÞre du det pÄ lyden fra kronen? @ahola
 

ahola

Omega
Siden den ikke har en PR pÄ baksiden, hvordan merker du at den er trukket helt opp? Spinner kronen, stopper kronen og/eller hÞre du det pÄ lyden fra kronen? @ahola
Vridningen blir trög nÀr den Àr fullt uppdragen, vilket mÀrks om en kör nÄgra varv extra. Den ska dras ca 60 varv frÄn tom (3 dagar), och ca 20 varv om en vrider upp den varje dag.
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Varje gÄng man ser en sÄn hÀr liten video blir man imponerad av mÀrket tycker jag. Hur noga man Àr med detaljer och vilket hantverk som Àr involverad i hela konceptet. Mycket jobb för en utstÀllning i ett butiksfönster!

Symbolen för den japanska tranan var stÀmplad pÄ baklock runt 50-talet nÄn gÄng. Aldrig varit associerat med GS tidigare vad jag vet.


 
Senast Àndrad:

krockettröja

Cartier
2-Faktor
Hej hej trĂ„den, om man Ă€r sugen pĂ„ en spring drive i mindre storlek (ungefĂ€r 37mm) och inte jĂ€ttedyr, vilka modeller bör man spana pĂ„ dĂ„? 🙂
Gillar stilen pÄ min SBGX259.
 
Topp