• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

-RI-

Patek
2-Faktor
SBGX067
20220509_133203-01.jpeg

20220504_202244-01.jpeg
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Tack tack! Kollade upp SBGV225, den var ju riktigt trevlig med. DessvĂ€rre 40mm den med, vilket jag Ă€r rĂ€dd Ă€r för stort 😱

SBGP005 Àr dessvÀrre den enda jag sett irl. Jag gjorde dock misstaget att kolla pÄ den innan jag kollade pÄ andra klockor i butiken. KÀnns som all blÄ urtavlor bleknade efter ha kollat pÄ den, och alla visare bleknade i jÀmförelse med polishingen pÄ GS.



JÀdrar vad lÀcker! Men den har inte riktigt samma sun-burst tavla som SBGP005 och SBGX263 eller?
Du har helt rÀtt, tavlan Àr helt matt och utan sunburst. Vad jag vet sÄ sÄldes den modellen bara i Japan och kom endast pÄ brun alligator.
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Tack tack! Kollade upp SBGV225, den var ju riktigt trevlig med. DessvĂ€rre 40mm den med, vilket jag Ă€r rĂ€dd Ă€r för stort 😱

SBGP005 Àr dessvÀrre den enda jag sett irl. Jag gjorde dock misstaget att kolla pÄ den innan jag kollade pÄ andra klockor i butiken. KÀnns som all blÄ urtavlor bleknade efter ha kollat pÄ den, och alla visare bleknade i jÀmförelse med polishingen pÄ GS.



JÀdrar vad lÀcker! Men den har inte riktigt samma sun-burst tavla som SBGP005 och SBGX263 eller?

Jag kör en SBGV225G som jag Àr vÀldigt nöjd med, en av dom skönare klockorna att bÀra som jag har, och min handled Àr ca 17cm.

Edit: ser att jag glömt att stÀlla om datumet sedan mÄnadsskiftet, det Àr ju fredagen den 13:e idag :oops:

IMG_20220513_090621.jpg
 

LasPalmas

Breitling
Jag kör en SBGV225G som jag Àr vÀldigt nöjd med, en av dom skönare klockorna att bÀra som jag har, och min handled Àr ca 17cm.

Edit: ser att jag glömt att stÀlla om datumet sedan mÄnadsskiftet, det Àr ju fredagen den 13:e idag :oops:

Nej det ser ju faktiskt vÀldigt lagom ut!

Imorgon blir det dock en bussresa till Göteborg för att prova pĂ„ lite klockor och förhoppningsvis köpa en! Är ju trots allt inte jĂ€ttemĂ„nga dagar kvar till examen sĂ„ klockan börjar ticka (badum tss). Hoppas pĂ„ att jag fĂ„r möjlighet prova pĂ„ SBGX265 och SBGP013! Ska frĂ€mst till Magnussons Ur, dĂ„ de sĂ€ljer GS, men har ni nĂ„gra tips pĂ„ andra bra klockbutiker i Göteborg?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Du har helt rÀtt, tavlan Àr helt matt och utan sunburst. Vad jag vet sÄ sÄldes den modellen bara i Japan och kom endast pÄ brun alligator.
Just det faktumet tycker jag gör den Ă€n coolare, att den skimrar i fĂ€rg trots att den inte Ă€r sunburst 👌. Sen kan jag tycka att en sunbursttavla oftare kĂ€nns uppklĂ€dd medans enfĂ€rgad blir lite ledigare och passar i fler sammanhang :cool:
 

Duddee

Cartier
2-Faktor
Just det faktumet tycker jag gör den Ă€n coolare, att den skimrar i fĂ€rg trots att den inte Ă€r sunburst 👌. Sen kan jag tycka att en sunbursttavla oftare kĂ€nns uppklĂ€dd medans enfĂ€rgad blir lite ledigare och passar i fler sammanhang :cool:
Jag hÄller med, det blir en fin kontrast mellan den matta tavlan och de blankpolerade indexen och visarna. De framhÀvs nog Ànnu mer mot bakgrund av en matt tavla.
 

hiboy

Omega
Nej det ser ju faktiskt vÀldigt lagom ut!

Imorgon blir det dock en bussresa till Göteborg för att prova pĂ„ lite klockor och förhoppningsvis köpa en! Är ju trots allt inte jĂ€ttemĂ„nga dagar kvar till examen sĂ„ klockan börjar ticka (badum tss). Hoppas pĂ„ att jag fĂ„r möjlighet prova pĂ„ SBGX265 och SBGP013! Ska frĂ€mst till Magnussons Ur, dĂ„ de sĂ€ljer GS, men har ni nĂ„gra tips pĂ„ andra bra klockbutiker i Göteborg?
Du har ju klockmÀster Hansson pÄ frölunda torg som har GS ocksÄ.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Seriös frÄga nu. GÄr det pÄ nÄgot vis att kontakta GS och fÄ dom inse att efterfrÄgan pÄ 39-41 mm dykare frÄn GS Àr enorm?
 

Mr.Brown

Breitling
Hej allihopa!
Är pĂ„ jakt efter min första klocka. Är sugen pĂ„ en automatare, Grand Seiko, under 40 mm i diameter. Har ni nĂ„gra heta kandidater? Ej quartz eller Springdrive i första steget.
MVH
Rikard
 

kuma-kun

Audemars
Den visar du inte sĂ„ ofta! Är sjĂ€lv svag för just den!
Tack för det!

Allting gÄr i vÄgor och för nÄgra Är sen anvÀnde jag den mycket och var nÀstan en sÄ kallad beater men nu blir det inte ofta jag anvÀnder den.

Nu har jag visat min sÄ nu fÄr du visa din...
 
Topp